قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > ۱۰ ماده غذایی برای لاغری و چربی سوزی سریع

۱۰ ماده غذایی برای لاغری و چربی سوزی سریع

هیچ غذایی نمی تواند به تنهایی چربی سوزی را انجام دهد تا زمانی که فرد میزان مصرفی کالری را پایین نیاورد. در هر حالت برای رژیم باید میزان غذای مصرفی را کاهش دهید و در کنار این رژیم غذایی می توانید موادی را مصرف کنید که باعث چربی سوزی می شود.

جو دو سر

کربو هیدراتها دشمن ما نیستند. غلات کامل نیز همینطور. مصرف غلات کامل در روز می تواند حدود ۱۰ درصد از چربی های بدن را از بین ببرد و کالری این مواد نیز مثل جو دو سر از غذا های فرآوری شده بسیار کم تر است و فیبر بالای موجود در غلات کامل در عین چربی سوزی، انرژی را از شما نمی گیرد.

چای سفید

چای سفید از هر نوع چای دیگری چربی سوزی بالاتری دارد و این ماده از روش های مختلفی برای چربی سوزی استفاده می کند که یکی از آن ها افزایش متابولیسم است.

شکلات تلخ

اگر به دنبال راهی برای چربی سوزی هستید، حتما از شکلات تلخ استفاده کنید.اسید چربی که در شکلات تلخ وجود دارد بدن را به چربی سوزی دعوت می کند و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. حتما از شکلات بالای ۷۰ درصد استفاده کنید که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد.

تخم مرغ

تخم مرغ را می توانید به هر روشی از جمله آب پز، نیمرو یا هر نوع دیگری مصرف کنید. تخم مرغ یکی از بهترین منابع کولین می باشد که مهم ترین ماده چربی سوز بین مواد غذایی است و از طرفی تخم مرغ منبع سرشاری از پروتئین است که مصرف آن در صبحانه، چربی سوزی و عضله سازی را بالا می برد.

گوجه فرنگی خشک شده

میوه های قرمز از جمله گوجه فرنگی قادر است که دی.ان.ای ها را فعال کند تا شروع به سوزاندن چربی کنند و گوجه های خشک شده حاوی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان هستند که برای ذخایر چربی در بدن نوعی دشمن محسوب می شود.

 گریپ فروت

هر تکه از گریپ فروت که به سالاد خود اضافه می کنید، توانایی چربی سوزی بدن را بالا می برد.این ماده بیشتر روی چربی های پهلو تمرکز می کند و فقط کافیست که شش ماه به مصرف این ماده بپردازید و بعد از مدتی خواهید دید که خود به خود میل زیاد شما به مصرف غذا کاهش پیدا کرده است و کم اشتها شده اید.

سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از استیک اسید می باشد که می تواند هضم مواد غذایی را بهبود ببخشد و قند خون را نیز کاهش دهد.مطالعات نشان می دهد که این ماده علاوه بر کاهش قند خون به شدت در چربی سوزی موثر است .

آب لیمو

از این ماده ارزان قیمت چشم پوشی نکنید.این مایع یکی از جادویی ترین مواد برای چربی سوزی می باشد و هرچقدر بیشتر مصرف شود، قادر است که کالری های غیر ضروری را بسوزاند . آب معمولی برای بالا بردن متابولیسم بدن نیاز است اما برای تاثیر و عملکرد بیشتر متایولیسم، کافی است که مقداری لیمو به آن اضافه کنید.

 اسفناج

سبزیجات سبز حاوی موادی مثل آهن، ویتامین A و فولات است.همچنین این ماده می تواند اشتهای فرد را کاهش دهد و به چربی سوزی و کالری سوزی او کمک کند. مصرف اسفناج به مدت سه ماه می تواند میل شما را به غذا تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

دارچین

دارچین یکی از ادویه های بسیار گرم است که متابولیسم را بالا می برد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به آن پلی فنول می گویند و همچنین حساسیت به انسولین را بالا می برد. این ماده به حدی چربی دور شکم را از بین می برد که ادویه های دیگر قادر به انجام این کار نیستند.

منبع نمناک

بیشتر بخوانید:

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

نوشیدنی چربی سوزسرکه سیب و گریپ فروت

دیدگاهتان را بنویسید