قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > ۳ نکته کلیدی برای افزایش نظم و کارائی روزانه

۳ نکته کلیدی برای افزایش نظم و کارائی روزانه

اگر برای مدیریت مهمترین دارائی خود یعنی زمان تلاش می کنید ممکن است هنوز ازتمام قدرت خود درایجاد نظم و زمانبندی استفاده نکرده باشید.

یک ضرب المثل باستانی می گوید ، “کسی که از نظم غفلت می کند ، خودش را تحقیر می کند.”

بهترین  تصمیمی که در مورد بهره وری اتخاذ خواهید کرد ، ایجاد ریتم و روال روزمره در انجام مهمترین کارها است .

وقتی این کار را کردید ، نسبت به خود احساس خوبی دارید و داشتن یک راندمان بالا نتیجه  نظم  روزانه شماست.

مدیریت زمان اتلاف وقت است

آیا احمقانه به نظر می رسد؟برای اکثر مردم مدیریت زمان مثل استفاده از شن کش در باغچه است.فعالیت زیاد در ازای نتایج کم.

ما محدود به زمان نیستیم ، بلکه با شکل استفاده از زمانی که داریم محدود می شویم.

مدیریت زمان مدیریت زندگی ، مدیریت ارزش ها و مدیریت فعالیت ها است. من و شما هرگز به اندازه کافی باهوش نخواهیم بود که زمان خود را کنترل کنیم ، اما می توانیم رویدادهایی را انتخاب کنیم که بتوانیم وقت خود را به آنها اختصاص دهیم.

هنگامی که وقایع بر اساس  نظم و انضباط روزانه تکرار شوند ، بهره وری ما بالا می رود ، روحیه ما افزایش می یابد  و ما عزم غیرقابل انکاری برای فعالیت پیدا می کنیم.

۳ نکته کلیدی برای افزایش نظم و کارائی روزانه

کلید شماره ۱:ارزشهای خود را مشخص کنید:

اگر نمی دانید چه چیزی برای شما مهم است ، وقت خود را صرف انجام کارهایی می کنید که مهم نیستند.

ن اینکه چه چیزی برای شما مهم است را به عنوان بخشی از “باید ها” مشخص کنید ، ایجاد نظم  برای استفاده مؤثرتر از وقت شما است.

هنگامی که فعالیت های شما مطابق با آنچه برای شما مهم است انجام می شود ، آرامش درونی بدست می آورید. سطح بالای آرامش درونی استرس را کاهش می دهد و شما را در طول روز آرام می کند.

روی دیزنی می گوید: “وقتی ارزش ها مشخص هستند ، تصمیم گیری آسان است.”

کلید شماره ۲: زمان را مسدود کنید:

قبل از ایجاد یک عادت ، باید متعهد به تکرار فعالیت ها باشید. ایجاد ریتم و روال این است که از قبل تصمیم بگیرید که روز و هفته شما چگونه خواهد بود سپس خود را نظم دهید تا مطابق با زمان اختصاص یافته زندگی کنید. این روال از ارزشهای شما ناشی می شود و مطابق با آنها زندگی می کنید.

مدیریت زمان یادداشتها و لیست کارها برای انجام دادن نیست.مدیریت زمان تقسیم بندی منظم زمان برای انجام دادن مهمترین کارهاست.

مهمترین فعالیت های از پیش تعیین شده خود را تمام کنید . در اصل آنها برنامه هایی هستند که منجر به موفقیت می شوند. آنها “غیر قابل مذاکره” هستند.

کلید شماره ۳: زنجیره عادت ها را تشکیل دهید:

چرا افراد به اندازه ممکن بهره وری ندارند؟ بیشتر آنها به دلیل این که تفاوت بین “تلاش برای بهره وری بیشتر” و “متعهد شدن برای بهره وری بیشتر “را متوجه نمی شوند.

چند راه حل برای تشکیل زنجیره عادتها:

۱-فعال باشید:

می توانید منتظر و امیدوار  باشید تا زندگی تان بهتر شود اما آدمهای موفق بیرون می روند وتلاش می کنند و منتظر نمی مانند که زندگی به سمت آنها برود.

۲-چند کاررا همزمان انجام ندهید:

چند کارگی دشمن بهروری است افراد موفق  مولد هستند آنها به هنر “به یک چیز فکر کردن” تسلط دارند.

۳-تمرین “قانون ۵ دقیقه”:

هر ساعت ۵ دقیقه وقت بگذارید و ارزیابی کنید که ۵۵ دقیقه گذشته چگونه گذشته است.

چه کار ، چه زندگی  ، مهمترین حقیقت این است که زندگی شما توسط برنامه های  روزانه شما تعریف می شود. انتخاب هایی که می کنید! تأثیری که دارید! نتایجی که به دست می آورید! سرنوشت شما در برنامه های  شماست.

دیدگاهتان را بنویسید