قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > خواندنی ها و دیدنی ها > ۵ معمای بزرگ حل نشده دنیا

۵ معمای بزرگ حل نشده دنیا

این معماهای پیچیده تقریبا با اعصاب و روان فردی که سعی در کشف آنها دارد، بازی می کند. شاید برخی از آنها حل شوند و هدفشان مشخص شود. اما برخی هنوز هستند که همچنان رازآلود هستند و هیچ‌کس تاکنون نتوانسته منظور اصلی آنها را تشخیص دهد.۵ تا از بهترین آنها را برایتان انتخاب و معرفی کرده ایم.

هیچ چیز به اندازه حل نکردن معما، پازل و یک راز نمی تواند فکر آدم را مشغول کند. در سراسر دنیا و در طول تاریخ، رازهای بیشماری وجود داشته اند که برخی از آنها هچنان کشف نشده باقی مانده اند و این سوال در ذهن به وجود می آید که چرا این رازها مخفی شده اند؟ چرا کدنویسی شده اند؟ چرا با عکس نمایش داده شده اند؟

نسخه خطی وُی‌نیش

این کتاب برگرفته از نام صاحب آمریکایی آن است که در سال ۱۹۱۲ میلادی این کتاب خطی را به دست آورده است. این کتاب، ۲۴۰ صفحه دارد و به خطی کاملا نامعلوم و نامشخص نوشته شده است. در این کتاب، انواع تصاویر و نقاشی های رنگی از نمودارهای عجیب، رویدادهای خارق العاده و گیاهانی وجود دارد که با هیچ کدام از انواع و گونه های گیاهی کره زمین شباهت و سنخیتی ندارند. این نوشته ها و تصاویر به گونه ای هستند که به هیچ عنوان نمی توان آنها را رمزگشایی کرد. نویسنده کتاب نیز ناشناخته است. اما چاپ کتاب نشان می دهد در خلال سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۳۸ میلادی نوشته و چاپ شده است. این کتاب را «مرموزترین کتاب خطی دنیا» لقب داده اند.

نسخه خطی وُی‌نیش
نسخه خطی وُی‌نیش

فرضیه های بسیاری در مور این کتاب وجود دارد: برخی های معتقدند این کتاب در مورد گیاهان دارویی، کیمیاگری یا طب گیاهی نوشته شده و برخی ریشه آن را فضایی و خارج از مدار زمین می دانند. اما اینکه این فقط یک شوخی باشد رد شده است. زیرا همه چیز بسیار جزئی و کامل اشاره شده و برای چاپ و انتشار آن وقت و هزینه صرف شده است.

پیام رمزی بیِل

پیام رمزی بیِل در واقع سه سیفرتکست است که از قرار معلوم، موقعیت مکانی یکی از بزرگ ترین گنجینه های دفن شده در تاریخ آمریکا را مشخص می کند: هزاران کیلوگرم طلا، نقره و جواهرات باارزش. این گنج ها توسط مرد مرموزی به نام توماس جفرسون بیِل در سال ۱۸۱۸ میلادی در کلورادو کشف شد.

این رمزها سه عدد هستند که دومین آنها رمزگشایی شد. این رمز نشان دهنده روستای «بدفورد» است. البته محل دقیق گنج در رمزنامه های دیگر است.

پیام رمزی بیِل
پیام رمزی بیِل

نشانه Wow

در یکی از شب های تابستان در سال ۱۹۷۷ میلادی، «جری اهمن»، از داوطلبان تحقیق در مورد هوش فرازمینی نخستین فردی بوده است که از جهان بیگانه (موجودات فضایی) پیغام دریافت کرده است. اهمن، امواج رادیو را از فضای عمیقی اسکن کرد به امید اینکه نشانه ای از موجودات بسیار باهوش فضایی دریافت کند.  او در این تحقیق با توالی حروف مواجه شد. این سیگنال ها ۷۲ ساعت ادامه داشته اند، طولانی ترین زمانی که اهمن می توانسته است در تحقیقات خود ثبت کند. این سیگنال ها از جایی مخابره شده اند که انسان تا آن زمان در سفر به آن موفق نبوده است: جایی در کنار ستاره ها که ۱۲۰ سال نوری از ما دور است. از آنجا که اهمن واژه Wow! را در برگه اصلی سیگنال ها نوشته است، آن را نشانه Wow! نامیده اند.

نشانه Wow!
نشانه Wow!

نامه های زودیاک

نامه های زودیاک، سریالی از ۴ نامه رمزگذاری شده هستند و اعتقاد بر این است که توسط زودیاک نوشته شده اند: یک قاتل سریالی که در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی باعث وحشت ساکنین سان فرانسیسکو بود. این نامه ها به گونه ای نوشته شده اند که پلیس و روزنامه نگاران را به تمسخر گرفته است. یکی از این چهارنامه، رمز گشایی شده است و سه نامه دیگر همچنان مرموز و کشف نشده باقی مانده اند. هویت زودیاک نیز ناشناخته باقی مانده است.

نامه های زودیاک
نامه های زودیاک

سنگ راهنما گرجستان

سنگ راهنما گرجستان که با نام «استون هنج آمریکایی» نیز شناخته می شود، یک ستون یادبود ایستاده در شهرستان البرت در گرجستان است که در سال ۱۹۷۹ میلادی ساخته شده است. نوشته های روی این سنگ به ۸ زبان دنیا، انگلیسی، اسپانیایی، سواحیلی، هندی، عبری، عربی، چینی و روسی نوشته شده است. همه آنها ۱۰ فرمان جدید عصر روشنفکری در قرن ۱۸ میلادی را یادآوری می کنند. اما در کنار آنها، نشانه های موجودات فضایی هم به چشم می خورد.

حتی اگر این مجسمه نوشته‌ی رمزدار هم نداشت،، هدف و منشا شکل گیری این سنگ نوشته مرموز است. این ستون ها توسط فردی با نام مستعار R.C. Christian ساخته شده اند. از میان ده فرمان، یکی از آنها بیشترین بحث را دارد: «حفظ بشریت زیر ۵۰۰ میلیون، توازن با طبیعت است». بسیاری از کارشناسان معتقد هستند نسل بشر کاهش پیدا خواهد کرد و به تعداد مشخصی خواهد رسید. برخی دیگر نیز معتقد هستند که شاید دنیای جدیدی به وجود بیاید.

سنگ راهنما گرجستان
سنگ راهنما گرجستان

لوح فایستوس

رمز و راز لوح فایستوس شبیه داستان فیلم ایندیانا جونز است. این لوح توسط یک باستان شناس ایتالیایی به نام لویجی پرنی‌یر در سال ۱۹۰۸ میلادی در قصر مینوآن کشف شده است. این لوح از جنس خشت دوآتشه است و روی آن خطوط تصویری عجیبی حکاکی شده است. کاملا مشخص است این خشت هزاره دوم پیش از میلاد مسیح نوشته شده است. در حال حاضر، این لوح یکی از پازل های بزرگ باستان شناسان است.

لوح فایستوس
لوح فایستوس

منبع برترینها

دیدگاهتان را بنویسید