قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ۷ علامت آلرژی بهاری

۷ علامت آلرژی بهاری

پایان فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا مانند دیدن نوری در انتهای تونل است، اما هوای گرم‌تر، آلرژی‌های بهاری و علائم آزاردهنده آن را نیز به‌ همراه دارد.در این مطلب ۷ علامت آلرژی بهاری که نباید آنها را نادیده بگیرید ، را بشناسید.

به‌گزارش نشریه پزشکی Prevention درختان جوانه‌زده، گل‌ها و علف‌های هرز، گرده‌ها را به هوا می‌فرستند و باعث آبریزش بینی و خارش چشم برای بسیاری از ما می‌شوند. علاوه‌ بر‌این علائم کلاسیک، علائم دیگر آلرژی بهاری می‌توانند تا تابستان ادامه داشته باشند.

اما قبل از اینکه علائم خود را درمان کنید، باید به دنبال شناخت علائم باشید. در ادامه، پزشکان شایع‌ترین و گیج‌کننده‌ترین علائم آلرژی بهاری را توضیح می‌دهند:

۷ علامت آلرژی بهاری
۷ علامت آلرژی بهاری

عطسه

خیلی از شما وقتی در بهار بیرون از خانه هستید، نمی‌توانید پنج دقیقه را بدون عطسه سپری کنید. اگر مطمئن نیستید که با آلرژی یا سرماخوردگی، آنفلوانزا یا کووید ۱۹ سر و کار دارید، این را به خاطر داشته باشید: آلرژی باعث تب، بدن درد یا خستگی شدید ناشی از ویروس نمی‌شود.

سرفه یا گلودرد

آلرژی‌های بهاری اغلب باعث ترشحات پشت حلق می‌شوند؛ ترشحات آزاردهنده مخاط از سینوس‌ها به گلو. ترشحات مداوم می‌تواند باعث سرفه یا حتی گلودرد شود.

خارش چشم

بیشتر علائم آلرژی توسط هیستامین‌ها ایجاد می‌شود. هیستامین‌ها مواد شیمیایی هستند که توسط ماست‌سل‌ها (تنظیم‌کننده‌های اصلی سیستم ایمنی) در بدن و آنهم هنگام مشاهده مهاجمی مانند گرده درختان آزاد می‌شوند. هیستامین‌ها می‌توانند باعث تورم و التهاب در چشم‌ها شوند.

سردرد

مبتلایان به آلرژی اغلب دچار سردرد می‌شوند. به نظر می‌رسد افزایش التهاب و گرفتگی بینی به دنبال واکنش بدن نسبت به عامل آلرژی‌‌زا، برخی اعصاب صورت را تحریک می‌‌کند و مجموع این عوامل حتی به سردرد میگرنی ختم می‌شود.

پوست خشک و خارش‌دار

اگر پوست شما در طول بهار بسیار خشک و خارش‌دار می‌شود، می‌تواند به‌دلیل بثورات پوستی به نام درماتیت آتوپیک که به نام اگزما نیز شناخته می‌شود، باشد و می‌تواند زمانی ایجاد شود که یک آلرژن باعث التهاب و تحریک پوست شود.

گرفتگی و خارش گوش

هیچ‌چیز روی صورت شما (یا در واقع کناره‌های صورت) از آلرژی‌های بهاری در امان نیست. علاوه بر سوزش چشم و گرفتگی بینی، گوش‌ها نیز ممکن است خارش و گرفتگی داشته باشند. این عارضه می‌تواند ناشی از احتقان باشد.

واکنش‌های عجیب به میوه‌ها

عجیب به نظر می‌رسد، اما بله، خوردن میوه می‌تواند علائم آلرژی بهاری را ایجاد کند و همراه با خارش گوش یا تورم و کهیر در اطراف دهان باشد. برخی از میوه‌ها ساختار شیمیایی مشابه گرده گیاهان دارند. خبر خوب این است که می‌توانید با پختن این میوه‌ها، واکنش‌های آلرژیک را از بین ببرید. جالب است بدانید که گرده درخت غان (توس) در سیب، بادام، هویج، کرفس، گیلاس، فندق، کیوی، هلو، گلابی، آلو وجود دارد. گرده علف در کرفس، خربزه، پرتقال، هلو، گوجه فرنگی و گرده ابروسیا در موز، خیار، خربزه، تخمه آفتابگردان، کدو سبز وجود دارد

منبع Dw

دیدگاهتان را بنویسید