قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > آشنایی با انواع رنگ مو

آشنایی با انواع رنگ مو

احتمالا تا به حال اسم انواع رنگ مو به گوشتان خورده و برایتان سوال پیش آمده که این رنگ‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟ اگر می‌خواهید بدانید به طور کلی چند نوع رنگ مو در بازار وجود دارد و هریک از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند، تا پایان این مقاله همراه باشید تا با انواع رنگ مو آشنا شوید

آشنایی با انواع رنگ مو
آشنایی با انواع رنگ مو

انواع رنگ مو بر اساس ماندگاری و دوام آن‌ها

رنگ موها بر اساس ماندگاری بطور کلی به سه دسته‌ موقت، نیمه دائمی و دائمی تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه این سه نوع رنگ مو را بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد:

رنگ موی موقتی (Temporary) چیست؟

رنگ موهای موقت، رنگ‌هایی هستند که ماندگاری بسیار کمی داشته و حلال در آب هستند. این نوع رنگ بعد از شستشوی مو، از روی موها پاک می‌شود و به همین خاطر به آن‌ها رنگ‌های قابل آبکشی (Colour Rinses) هم گفته می‌شود. وزن مولکولی زیاد مولکول‌های رنگدانه در این محصولات باعث می‌شود که روی سطح مو رسوب کنند و نتوانند به ساختار کوتیکول موها نفوذ داشته باشند. در نتیجه این نوع رنگ مو نمی‌تواند رنگ اصلی و طبیعی مو را تغییر دهد و به همین خاطر رنگ موقت نام دارد. بیشتر این رنگ موها به شکل اسپری یا گچ مو در بازار دیده می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت و سریع است. علاوه بر این به سادگی هم از روی موها پاک می‌شوند. در موارد زیر می‌توان از این نوع رنگ استفاده نمود:

  • برای پوشاندن سریع موهای سفید و خاکستری
  • برای شرکت در مهمانی‌ها و جشن‌ها

این نوع رنگ‌ موها را بیشتر می‌توان در مواردی استفاده کرد که رنگ‌ تیره‌تر از مو یا ۱-۲ درجه روشن‌تر از مو باشد. به خاطر داشته باشید رنگ‌های موقتی بسیار روشن نمی‌توانند روی موهای تیره خودنمایی کنند.

رنگ موی نیمه دائمی
رنگ موی نیمه دائمی

رنگ موی نیمه دائمی (Semi-Permanenet) چیست؟

رنگ موهای نیمه دائمی، ماندگاری متوسطی دارند بطوری که دوام آن‌ها بیشتر از رنگ موی موقت‌ و کمتر از رنگ موی دائمی‌ است. مولکول‌های رنگدانه‌های رنگ موی نیمه دائمی سبک‌تر از رنگ موی موقتی هستند و به همین خاطر می‌توانند از کوتیکول مو عبور کنند اما نمی‌توانند به رنگدانه‌های طبیعی مو متصل شوند. در نتیجه تا داخلی‌ترین لایه‌های مو نفوذ نکرده و تقریبا روی لایه‌های سطحی مو باقی می‌مانند، به همین خاطر ماندگاری زیادی نخواهند داشت و حدود ۴ تا ۸ بار شستشو، از روی مو پاک می‌شوند.

طرز استفاده از رنگ موهای نیمه دائمی به این صورت است که باید حداقل ۲۰ دقیقه روی تارهای مو بمانند تا بتوانند به داخل کوتیکول مو نفوذ کنند. بهتر است پس از رنگ آمیزی، مقداری نرم کننده روی موها بزنید تا رنگ بهتر تثبیت شود و موهای نرم و لطیف و زیبا داشته باشید.

رنگ موی دائمی (Permanent) چیست؟

رنگ موهای دائمی ماندگاری بالایی دارند. وزن مولکولی رنگدانه‌های این نوع رنگ کم بوده و می‌توانند به خوبی در کوتیکول مو نفوذ کنند. دوام این نوع رنگ مو به حدی است که تا ۲۰ بار شامپو زدن از روی مو جدا نخواهد شد. تفاوت رنگ موی دائمی با بقیه انواع رنگ مو فقط در میزان ماندگاری نیست بلکه این مورد را هم باید بدانید که رنگ‌های دائمی به مواد اکسیداتیو (اکسیدان) نیاز دارند چون فرایند اکسیداسیون به ماندگاری بهتر رنگ مو کمک می‌کند. این نوع رنگ موها در برابر شستشوی مو با شامپوهای بدون سولفات، مقاوم هستند و تغییر رنگ نخواهند داد. البته به خاطر داشته باشید که رشد مو باعث می‌شود رنگ اصلی موهایتان نمایان شود پس لازم است حدود یک ماه بعد از رنگ کردن موها، ریشه‌ها را مجددا رنگ کنید.

انواع رنگ مو بر اساس منشأ تهیه آن‌ها

بطور کلی رنگ مو از نظر نحوه ساخت به دو دسته گیاهی و شیمیایی تقسیم بندی می‌شود.

رنگ موهای گیاهی

رنگ موهای گیاهی همانطور که از نامشان پیداست از گیاهان گرفته شده و کاملا طبیعی می‌باشند. معمولا در گذشته، قبل از اینکه رنگ موهای مدرن امروزی وارد بازار شوند، افراد برای رنگ کردن موهایشان به سراغ رنگ‌های گیاهی می‌رفتند و از پودر برگ، ساقه یا گل خشک شده گیاهان برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می‌کردند. از جمله گیاهانی که می‌توان از آن‌ها به عنوان رنگ مو استفاده کرد می‌توان به حنا، روناس، بابونه، ریواس و پوست گردو اشاره نمود.

طرز استفاده از رنگ موهای گیاهی در گذشته به این صورت بود که قسمت‌های خشک شده یک یا چند گیاه را پودر می‌کردند. سپس از ترکیب پودر گیاه خشک با آب، خمیری به دست می‌آمد. این خمیر همان رنگ مو بود که باید آن را به مدت ده دقیقه تا نیم ساعت روی موها می‌گذاشتند تا موهایشان به خوبی رنگ بگیرد. از مزایای استفاده از رنگ‌های گیاهی می‌توان به این موارد اشاره کرد که رنگ‌هایی ارزان، راحت، طبیعی و سالم بوده که آسیبی به موها وارد نمی‌کنند. البته نتیجه نهایی رنگ موهای گیاهی در آن زمان به اندازه رنگ موهای شیمیایی امروزی ماندگار و پررنگ نبود و رنگ موی گیاهی نمی‌توانست به طور کامل موهای سفید و خاکستری را بپوشاند. 

آشنایی با انواع رنگ مو
آشنایی با انواع رنگ مو

رنگ موهای شیمیایی

دسته بعدی رنگ مو، رنگ‌های شیمیایی هستند که در دنیای امروز طرفداران بسیاری دارند. نبود تنوع در رنگ‌های گیاهی و نتایج غیرقابل تضمینی آن‌ها سبب شد انسان‌ به فکر ساختن رنگ موهای شیمیایی باشد. رنگ موهای جدید شیمیایی، تنوع بسیار زیادی در رنگ داشته و تا مدت زیادی روی موها می‌مانند. از دیگر ویژگی‌های خوب رنگ موهای شیمیایی این است که به خوبی و بطور کامل می‌توانند موهای سفید و خاکستری را پوشش دهند.

از دیگر مزایای استفاده از رنگ موهای شیمیایی می‌توان به این مورد اشاره کرد که می‌توانید هروقت خودتان خواستید موهایتان را از رنگی به رنگ دیگر تغییر دهید اما در رنگ‌های گیاهی این مزیت وجود ندارد چون رنگ موهای گیاهی بعد از استفاده روی تارهای مو، دریچه‌های کوتیکول‌ موها را مسدود کرده و تا زمانی که بطور کامل از روی موها پاک نشوند نمی‌توان رنگ جدیدی روی آن‌ها گذاشت.

با همه ویژگی‌های مثبتی که در رنگ‌های شیمیایی وجود دارد اما این نکته را نباید فراموش کنید که برخی از آن‌ها حاوی مواد مضر بوده و برای سلامتی انسان خطرناک هستند. پس هنگام خرید رنگ مو باید حواستان باشد به دنبال برندهای معتبر باشید که با پیشرفته‌ترین و تخصصی‌ترین امکانات، رنگ موهای بدون مواد سمی و مضر را تهیه و وارد بازار کرده‌اند.

چرا خرید رنگ مو از مو تن رو؟

اگر به سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید و به دنبال محصولات آرایشی باکیفیت و مرغوب هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از جمله رنگ مو را از بهترین فروشگاه اینترنتی آرایشی به نام مو تن رو تهیه کنید. این کار خیلی راحت است و می‌توانید با چند کلیک ساده کالای مورد نیاز خود را سفارش دهید. کافیست کیفیت و قیمت محصولات در این فروشگاه را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید و با اطمینان کامل، محصولی با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و تضمین اصالت کالا را از مو تن رو دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید