قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > آشنایی با روغن انتقال حرارت

آشنایی با روغن انتقال حرارت

روغن حرارتی یا انتقال حرارت از انواع روغن صنعتی می باشند که دارای نقطه جوش بالا و بازه دمایی بالایی هستند. نقطه جوش زیاد از بخار شدن روغن حرارتی در دمای بالا جلوگیری می کند . همچنین از سایر نکات مهم این است که روغن مناسب حرارتی باید از نقطه جوش کم برخوردار نباشند و سیالیت مناسب داشته باشند. به دلیل اینکه روغن حرارتی با نقطه جوش یا پور  پوینت پایین برای تبادل حرارت در جاورت دمای زیاد استفاده می شود که باعث تبخیر مایع و تولید بخار در سیستم می شود. و باعث آسیب به دستگاه می شود.

روغن حرارتی
روغن حرارتی

روغن انتقال حرارت مناسب

روغن انتقال حرارت بسته به مشخصات کاربردی، باید دارای خصوصیات زیر باشد:

ویسکوزیته پایین ، پایداری حرارتی بالا ، نقطه اشتعال بالا ، سهولت در دفع مواد زائد ، ضد خوردگی و زنگ زدگی ، غیر سمی ، غیر قابل اشتعال

گرانروی روغن در عملیات انتقال حرارت بر جریان در لوله ها تأثیر می گذارد و باعث از بین رفتن اصطکاک  بالا می شود. گرانروی خوب در روغن انتقال حرارت را افزایش می دهد. روغن های  حرارتی از مواد افزودنی که دارای نقطه جوش پایین و نقطه جوش بالا به صورت ترکیبی تولید می شوند. مواد با نقطه جوش پایین در حین کار تبخیر می شوند و ویسکوزیته روغن را کاهش می دهند باعث کاهش نقطه اشتعال می شوند . مواد تشکیل دهنده با نقطه جوش زیاد ، رسوبات بر روی لوله ها و سطوح گرمایش باقی می گذارد. به همین دلیل به صورت مخلوط از هر دو در یک روغن حرارتی استفاده می کنند.

روغن حرارتی سنتتیک

روغن های انتقال حرارت سنتتیک باید ظرفیت حرارتی بالاتری نسبت به روغن های معدنی داشته باشند. با خرید روغن صنعتی سنتتیک نیاز به سرویس روغن را کمتر کرده و بازه های زمانی سرویس روغن حرارتی را بالاتر می برید. ظرفیت حرارتی بیانگر میزان گرمای روغن است که بدون تغییر دمای آن می تواند ثابت بماند.

میزان گرمای نقطه جوش روغن نیز نشان می دهد قبل از اینکه دما به نقطه جوش برسد و در نهایت بخار شود. اگر روغن حرارتی  تحمل حرارتی کمی داشته باشد مقدار زیادی روغن برای تبادل مقدار نسبتاً کمی گرما مورد نیاز است. این مورد باعث افزایش هزینه استفاده از روغن انتقال حرارت و کاهش کارایی سیستم می شود. روغن های انتقال حرارت معدنی و سنتیتک با دامنه دمایی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد تولید شده اند . روغن حرارتی سنتتیک دمای بالاتری را تحمل می کند .

آشنایی با روغن توربین

روغن توربین
روغن توربین

روغن توربین درانواع توربین های آبی ، گازی ، بخار و توربو کمپرسورها استفاده می شود.

روغن توربین قبلا با پایه معدنی تولید میشد . امروزه روغن توربین با پایه سنتتیک عملکرد بهتری نسبت به روغن های توربین مینرال داشته اند. روغن توربین مینرال و سنتتیک پایداری بالایی در برابر حرارت بالا و اکسیداسیون دارا می باشد. نقطه جوش و نقطه بویلینگ پوینت در روغن توربین  دارای اهمیت بالایی می باشد . از سایر خصوصیات روغن توربین مناسب به مقاومت عالی در برابر زنگ زدگی و خوردگی می توان اشاره کرد . روغن توربین باید خاصیت جداپذیری از آب داشته باشد. معمولاً روغن توربین جهت استفاده در توربین باید تاییدیه سازنده آن توربین را داشته باشد . روغن توربین مناسب باید استاندارد های سازنده دتگاه را رعایت کند . که اکثر روغن های توربین دارای استاندارد General Electric،  ABB، Siemens، Alstom می باشند. روغن توربین در انواع ویسکوزیته گرید ۱۰۰، ۶۸، ۴۶، ۳۲ ISO تولید می‌شود .

خرید انواع روغن صنعتی

شرکت روغن صنعت آروشا با سال ها تجربه در فروش انواع روغن صنعتی ، حرارتی و توربین آماده فروش انواع روغن در سراسر ایران می باشد.

آدرس : تهران، خیابان دستگردی (ظفر)، خیابان فرید افشار، پلاک ۲، واحد ۱۲

تلفن : ۲۲۹۲۰۴۹۹

دیدگاهتان را بنویسید