قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > آموزش پاکسازی پوست قبل از خواب (نکات مهم شبانه که باید بدانید)

آموزش پاکسازی پوست قبل از خواب (نکات مهم شبانه که باید بدانید)

معمولا بعد از یک روز پرمشغله و خسته کننده چه می کنید؟ به احتمال زیاد به سرعت از شر لباس های اضافی خلاص می شوید، دوش آب گرم می گیرید و با یک لیوان شیر گرم به رختخواب می روید تا آرام شوید. در واقع بدن خود را چند ساعت در حالت آرامش قرار می دهید تا انرژی خود را بازیابی کنید. در شب، معمولا تمام اعضای بدن وارد دوره نقاهت می شوند. در این زمان، روند بهبودی و ترمیم در بسیاری از اندام ها آغاز می شود. پوست شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع خواب شبانه بهترین زمان برای بازسازی بافت پوستی است که در طول روز با هزاران آلاینده، گرد و غبار و خشکی مبارزه کرده است. در این مطلب به روش ها و تکنیک های تمیز کردن پوست قبل از خواب اشاره می کنیم. همچنین اگر علاقه مند به یادگیری مهارت های حرفه ای پاکسازی پوست هستید، می توانید به دوره آموزش پاکسازی پوست پیشرفته بپیوندید.

مراحل پاکسازی پوست قبل از خواب

آرایش را پاک کنید

روش های مختلفی برای پاک کردن آرایش صورت وجود دارد که بسته به نوع پوست می توانید از آنها استفاده کنید. بسیاری از افراد فقط می توانند از صابون و آب برای پاک کردن آرایش استفاده کنند. در این صورت بهتر است از صابون هایی با اسیدیته خنثی یا صابون های لایه بردار مانند صابون گوگرد استفاده کنید. استفاده از شستشوی بدن نیز می تواند گزینه خوبی برای پاکسازی و تغذیه پوست باشد. پاک کننده های آرایش نیز گزینه های موجود برای پاک کردن آرایش از روی صورت هستند.

از بخور استفاده کنید

خنک‌کننده هایی که دارای بخار سرد یا گرم هستند می توانند پوست را نرم تر و هیدراته تر کنند. مواد بخور با باز کردن منافذ پوست، عمق اکسیژن رسانی پوست را تحریک می کنند، فشار خون را افزایش می دهند و احساس پوستی ناشی از پوست را کاهش می دهند و احساس آرامش را تحریک می کنند.

از محصولات پاک کننده استفاده کنید

در حالی که بسیاری از ناخالصی های پوست از شستشوی پوست با صابون، ژل یا اسکراب پاک می شوند، برخی از این عوامل به نظر مبهم تر از این موارد هستند و نیاز به استفاده از محصولات پاک کننده مخصوص دارند. در بسیاری از موارد، پاک کننده ها می توانند به تنهایی جایگزین صابون شوند و برای پاکسازی پوست استفاده می شوند.

استفاده از تونرها برای پاکسازی پوست

تونرها به عنوان متعادل کننده پوست شناخته می شوند. اگرچه ممکن است بسیاری از افراد از خواص منحصر به فرد تونرها اطلاعی نداشته باشند، اما این محصول به محض تماس با پوست، PH و چربی پوست را کنترل کرده و از ایجاد آکنه و لک و التهاب شدید پوست جلوگیری می کند و پوست را زیبا و درخشان جلوه می دهد.

از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید

آیا با وجود درمان های گران‌قیمت همچنان از مشکلات پوستی رنج می برید؟ فراموش نکنید که ریشه مشکلات پوستی ممکن است تا حد زیادی ناشناخته باشد. عوامل ژنتیکی، حساسیت های فصلی، بیماری های ایمنی، حساسیت های غذایی و دارویی و همچنین عدم آگاهی از نحوه استفاده از محصول و همچنین استفاده نامناسب از لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند بر روی پوست تاثیر منفی بگذارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید محصولی مناسب با نوع پوست خود با یک پزشک مجرب مشورت کنید.

برای افزایش اثربخشی محصول، قبل از استفاده پوست خود را تمیز کرده و از خشک بودن سطح پوست خود مطمئن شوید. علاوه بر این، لازم است قبل از جذب مواد، مواد را به صورت دورانی روی سطح پوست ماساژ دهید تا با افزایش خون رسانی در اپیدرم، جذب بهتر مواد را افزایش دهید.

کرم دور چشم بزنید

برخلاف تصور رایج، کرم‌های دور چشم تنها کرم‌های ضد پیری در قفسه‌های مادربزرگ‌های فرانسوی نیستند. این محصولات بافت ظریف پوست زیر چشم را مرطوب و تغذیه می کنند و چین و چروک های پیری را کاهش می دهند. استفاده از این محصولات نیم ساعت قبل از خواب توصیه می شود زیرا پوست در هنگام خواب سریعتر بازسازی می شود.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

استفاده از مرطوب‌کننده یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست است. مرطوب‌کننده ها به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی به راحتی جذب پوست می شوند و در مقابل کرم های مرطوب‌کننده از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کنند. مرطوب کننده های بدون اسید هیالورونیک بهترین انتخاب برای خرید یک مرطوب‌کننده مناسب هستند.

منبع: وب سایت دکتر فاطمه حبشی

دیدگاهتان را بنویسید