قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > آنچه درباره لیفت فک باید بدانید

آنچه درباره لیفت فک باید بدانید

در فک مقدار کمی چربی زیر پوست وجود دارد که با افزایش سن به سمت پایین حرکت می‌کند و باعث افتادگی پوست فک می‌شود. همین تغییرات ظاهر صورت را پیر و خسته نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد خوشایند نیست به همین دلیل به دنبال روش ایمنی برای از بین بردن افتادگی پوست فک هستند. امروزه با استفاده از تجهیزات پزشکی و شیوه‌های مدرن جراحی مشکلاتی مانند افتادگی پوست به راحتی قابل درمان هستند.

لیفت فک
لیفت فک

لیفت فک یکی از جراحی‌های کم‌تهاجم است که در طی آن ماهیچه و پوست لیفت می‌شود. از بین رفتن چروک و پوست اضافه در فک زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر زیر عضلات گردن چربی اضافه وجود دارد با لیپوساکشن و لیفت، چربی اضافه از بین می‌رود و خط فک به خوبی مشخص می‌شود.

جلسه مشاوره قبل از عمل لیفت فک

یکی از مواردی که قبل از عمل لیفت فک توصیه می‌شود حضور در جلسه مشاوره قبل از عمل جراحی لیفت فک است. در این جلسه پزشک با معاینه و با توجه به وضعیت جسمانی بیمار بهترین روش لیفت فک را تجویز می‌کند. شما نیز می‌توانید با پرسیدن سوالات راجع به لیفت فک در روز عمل جراحی با آرامش در کلینیک یا بیمارستان حضور پیدا کنید. همچنین در این جلسه از پزشک درخواست کنید عکس نمونه عمل‌های انجام شده را به شما نشان بدهد.

روش‌های لیفت فک

لیفت فک که یکی از انواع رایج لیفت بدن می باشد  با دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد:

روش غیر جراحی

 روش لیفت فک بدون جراحی به اشخاصی توصیه می‌شود که میزان افتادگی پوست و چروک‌های پوست زیاد نباشد:

لیفت فک با نخ

در این روش نخ مخصوص با استفاده از سوزن در لایه زیرین پوست قرار می‌گیرد. با اتصال نخ به چربی زیر پوست لیفت انجام می‌شود. با کشیده شدن پوست به سمت بالا از طریق کشش آن با نخ مخصوص پوست اضافه جمع شده و چروک نیز برطرف می‌شود.

لیفت فک
لیفت فک

لیفت فک با لیزر

یکی از روش‌های متداول برای لیفت فک ساطع کردن لیزر به پوست است که باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن و افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. لیزر جزء معدود روش‌هایی است که شکل V را در فک ایجاد می‌کند.

لیفت فک با تزریق ژل

ممکن است به درخواست بیمار برای ایجاد زاویه فک، همزمان با لیفت، پزشک با تزریق ژل، فرم زیبا در زاویه فک ایجاد کند. تزریق ژل برای لیفت پوست فک، ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد، اما پوست اضافی را از بین نمی‌برد، شلی پوست را بهبود نمی‌بخشد و افتادگی پوست را از بین نمی‌برد. تنها راه درمان موثر، از طریق جراحی است.

لیفت فک با ار اف ( امواج رادیویی)

از این روش برای لیفت کردن پوست فک استفاده می‌شود. امواج ار اف پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند و باعث از بین رفتن چروک‌ها در پوست فک می‌شود.

لیفت فک با بوتاکس

بوتاکس یکی از روش‌های متداول برای لیفت است که با سفت کردن پوست، افتادگی فک را کاهش می‌دهد.

روش جراحی

در روش جراحی پزشک ابتدا بیمار را تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی قرار می‌دهد سپس برش‌های بسیار کوچکی در اطراف فک ایجاد می‌کند. با دسترسی به لایه زیرین پوست فک و کشیدن آن به سمت بالا لیفت فک انجام می‌شود. ممکن است پزشک لایه میانی پوست یا با توجه به میزان افتادگی پوست لایه عمیق پوست را لیفت کند. در پایان محل جراحی بخیه می‌شود. در صورت لزوم لوله‌ای به نام درن برای تخلیه خونابه روی محل جراحی گذاشته می‌شود.

مزایای لیفت فک

  1. از بین رفتن چروک و پوست اضافه فک
  2. ایجاد فرم زیبا در فک و جوانسازی
  3. ایجاد اعتماد به نفس و احساس رضایت

عوارض احتمالی لیفت فک

  1. احساس درد خفیف پس از جراحی. با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک درد پس از جراحی کنترل می‌شود.
  2. عفونت
  3. التهاب، قرمزی و تورم و کبودی
  4. آسیب به بافت صورت به دلیل انسداد جریان خون

با سپردن عمل جراحی لیفت فک به پزشک کاردان با عوارض پس از عمل جراحی مواجه نخواهید شد.

ماندگاری عمل لیفت فک

تا چند روز بعد از عمل لیفت فک به دلیل کبودی و تورم در محل جراحی، نتیجه لیفت قابل مشاهده نیست پس لازم است تا زمان برطرف شدن این علائم منتظر باشید. عمل لیفت فک جزء جراحی‌های دائمی است که بین ۱۰ تا ۱۵ سال ماندگاری دارد و در اشخاص مختلف نیز میزان ماندگاری آن متفاوت است. این واقعیت را نیز در نظر داشته باشید که با افزایش سن احتمال افتادگی مجدد پوست فک وجود دارد.

هزینه لیفت فک

هزینه لیفت فک با توجه به موارد زیر تعیین می‌شود:

  1. دستمزد پزشک جراح
  2. دستمزد تکنسین‌های حاضر در اتاق عمل
  3. هزینه دارو و آزمایش
  4. هزینه استفاده از تجهیزات پزشکی
  5. هزینه بیمارستان
  6. محل جغرافیایی کلینیک یا مطب

هزینه لیفت فک تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد چون جزء عمل‌های زیبایی است.

دکتر کامبیز ایزدپناه متخصص لیفت فک و صورت
دکتر کامبیز ایزدپناه متخصص لیفت فک و صورت

بهترین پزشک لیفت فک

طبق گزارش انجمن جراحان زیبایی آمریکا، نتایج عمل‌های جراحی زیبایی تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد. امروزه با توجه به متداول بودن عمل‌های جراحی زیبایی تبلیغات زیادی از سوی اشخاص غیرمتخصص انجام می‌شود و برخی از افراد نیز فریب می‌خورند و با سپردن عمل‌های مهم و حساسی مانند لیفت فک به اشخاص غیرمتخصص سلامت خود را به خطر می‌اندازند. بنابراین برای عمل لیفت فک در مرحله اول باید پزشک جراح کاردان را انتخاب کنید. پس به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. مدرک تحصیلی پزشک: پزشک دارنده مدرک فوق تخصص جراحی زیبایی به دلیل آشنایی با روش‌های نوین جراحی نتیجه مطلوب و دلخواه از عمل لیفت فک را با حفظ سلامت شما ایجاد می‌کند.
  2. رضایت بیماران قبلی از نتیجه عمل جراحی: با بیماران قبلی ارتباط برقرار کنید و در این مورد تحقیق لازم را انجام بدهید.

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، کار را به کاردان بسپارید. دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یکی از بهترین‌ها در ایران می‌باشند.

نتیجه‌گیری

لیفت فک یکی از جراحی‌های زیبایی متداول و پرطرفدار است که در طی آن ممکن است علاوه بر حذف پوست اضافه و چروک در فک، به درخواست بیمار زاویه فک نیز ایجاد شود. انتخاب پزشک کاردان و رعایت توصیه‌های مراقبتی مربوط به قبل و بعد از عمل لیفت فک کمک زیادی به موفقیت عمل جراحی می‌کند. پزشک با توجه به میزان افتادگی پوست فک و چروک در آن یکی از روش‌های لیفت فک را تجویز می‌کند.

اگر به دنبال  جراحی لیفت فک در تهران هستید، دکتر کامبیز ایزدپناه یکی از بهترین متخصص های زیبایی است. جهت مشاوره و رزرو نوبت از طریق سایت drkambizizadpanah.com اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید