قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سلامت زنان > آیا آفتاب از سرطان پستان پیشگیری می‌کند؟

آیا آفتاب از سرطان پستان پیشگیری می‌کند؟

آیا آفتاب از سرطان پستان پیشگیری می‌کند؟ این پرسشی است که محققان مرکز تحقیقات انجمن سرطان دانمارک در کپنهاگ به دنبال یافتن جواب آن بودند در ادامه با ما باشید.

به گزارش مدیسین‌نت؛ محققان مرکز تحقیقات انجمن سرطان دانمارک در کپنهاگ می‌گویند: قرار گرفتن در معرض آفتاب از طریق تولید ویتامین D ممکن است خطر سرطان پستان را پس از ۵۰ سالگی کاهش دهد. کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن از جمله سرطان پستان در ارتباط است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گذراندن ساعاتی در خارج از منزل و در معرض نور آفتاب می‌تواند از سرطان پستان پیشگیری کند.

آیا آفتاب از سرطان پستان پیشگیری می‌کند؟
آیا آفتاب از سرطان پستان پیشگیری می‌کند؟

ویتامین D و به طور دقیق تر ویتامین D3، در واقع هورمونی است که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید در پوست ایجاد می‌شود. افراد نسبت به نور خورشید، از طریق رژیم غذایی میزان کمتری ویتامین D دریافت می‌کنند.

ویتامین D اغلب «ویتامین آفتاب» نامیده می‌شود زیرا بدن شما با قرارگیری در معرض اشعه ماورا بنفش B خورشید یا UVB آن را سنتز می‌کند. بدن به‌طور عمده بین ساعات ۱۰ تا ۴ بعد از ظهر می‌تواند ویتامین دی را از طریق نور خورشید جذب کند. بنابراین طبق مطالعه محققان، زنانی که بیشترین میزان قرارگیری در معرض نور خورشید را دارند، در مقایسه با دیگر زنان ۱۷ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند.

برای جذب مقادیر کافی از این ویتامین، شما نیازی به قرارگیری طولانی‌مدت در معرض آفتاب ندارید و زمان بیشتر باعث افزایش بیشتر سطح ویتامین D بدن نمی‌شود. ضمنا کمبود این ویتامین هیچ نشانه واضحی ندارد بنابراین تنها راه برای فهمیدن آن از طریق یک آزمایش خون است که سطح ویتامین D را بررسی می‌کند.

البته ویتامین D تنها عاملی نیست که بتواند بر جلوگیری از سرطان پستان تاثیر بگذارد. بلکه انتخاب سبک زندگی سالم، انجام ورزش کافی و رعایت رژیم غذایی همگی در جلوگیری از ابتلا به این سرطان نقش دارند.

بیشتر بخوانید:

نشانه های کمبود ویتامین دی

آیا نور پنجره ویتامین D کافی به بدن می‌رساند؟

دیدگاهتان را بنویسید