قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > آیا روغن رزماری به رشد مو کمک می‌کند؟

آیا روغن رزماری به رشد مو کمک می‌کند؟

موی زیبا و سالم نقش مهمی در ظاهر افراد دارد و بسیاری به‌دنبال راه‌کارهایی برای داشتن موهای براق و سالم‌اند. در این میان، روغن رزماری به‌دلیل خواصی که برای رشد مو دارد، مدت‌ها است توجه‌ها را به خود جلب کرده است. اما آیا روغن رزماری به رشد مو کمک می‌کند؟

ضخامت مو

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، روغن رزماری ممکن است به اندازه ماینوکسیدیل، ماده فعال موجود در روگین، برای رشد مو مفید باشد. این اثر می‌تواند به دلیل افزایش جذب میکرومویرگی روغن رزماری باشد.

دکتر هادلی کینگ، متخصص پوست مستقر در نیویورک، در گفت‌وگو با نشریه هارپر بازار، ضمن اشاره به این نکته افزود تاثیر ماینوکسیدیل در تقویت رشد مو برای زنان و مردان ثابت شده اما در مورد روغن رزماری هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

شوره سر

دکتر کینگ به خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی روغن رزماری اشاره می‌کند و می‌گوید که این ماده می‌تواند پوست سر را تسکین و به دنبال آن شوره سر را کاهش دهد.

شکستگی مو

برخی اوقات موها به دلیل شکستگی نازک می‌شوند. شکستگی حالتی در مو است که به جای اینکه مو از ریشه تا پایین سالم باشد، خرد می‌شود. دومینیک پوچیارلو، آرایشگر مشهور، به هارپر بازار گفت که روغن رزماری از نازک شدن مو به دلیل تغییرات هورمونی پیشگیری می‌کند.

او تاکید می‌کند اگرچه رزماری برای انواع مو بی‌خطر است، چنانچه متوجه واکنش حساسیتی شدید، مصرف آن را متوقف  و با متخصص پوست خود صحبت کنید.

زمان لازم برای اثربخشی رزماری

به گفته دکتر کینگ، به دلیل چرخه طبیعی مو، ظاهر شدن اثر رزماری روی رشد مو شش ماه زمان می‌برد.

روغن رزماری باید چند بار مصرف شود؟

جاناتان کولومبینی، طراح خلاق سبک و رنگ شرکت لورآل و طراح رنگ موی بسیاری از افراد معروف، در این باره به هارپر بازار گفت که می‌توان این روغن را روزانه یا بعد از هر بار شست‌وشوی موها استفاده کرد. او افزود: هر زمان که بخواهید می‌توانید از روغن‌های طبیعی مو برای کل سر، یا منطقه‌ای از سر که مشکل دارد، استفاده کنید.

روغن رزماری چگونه باید استفاده شود؟

به گفته کولومبینی اگر با استفاده از رزماری می‌خواهید رشد موهایتان را افزایش بدهید، آن را مستقیم روی سر بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. برای بهبود خشکی یا شکستگی موها آن را مثل یک سرم روی ساقه موها بمالید تا مثل یک محافظ مو عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید