قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > خواندنی ها و دیدنی ها > آیا می‌دانستید موزه‌‌ای با عنوان “موزه داروخانه‌های آلمان” وجود دارد؟

آیا می‌دانستید موزه‌‌ای با عنوان “موزه داروخانه‌های آلمان” وجود دارد؟

“موزه داروخانه‌های آلمان” در شهر هایدلبرگ یکی از پربیننده‌ترین و جالب‌ترین موزه‌های آلمان است. در این موزه بیش از هزار ماده اولیه که برای ساخت داروهای پزشکی به کار برده می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.

آیا می‌دانستید موزه‌‌ای با عنوان "موزه داروخانه‌های آلمان" وجود دارد؟
آیا می‌دانستید موزه‌‌ای با عنوان “موزه داروخانه‌های آلمان” وجود دارد؟

⭕️ “موزه داروخانه‌های آلمان” ابتدا در دهه ۱۹۳۰ در مونیخ آغاز به کار کرد. این موزه اما در جنگ جهانی دوم تخریب و در دوره‌های مختلف به شهرهای دیگر منتقل شد. در نهایت در سال ۱۹۵۷ و در پی همکاری دکتر ورنر لوکنباخ و تاریخ‌دانان هنری دکتر کلاوس موگدا و دکتر آنه‌لیزه اشتمپر به عنوان یک موزه هنری- فرهنگی- تاریخی در هایدلبرگ افتتاح شد.

⭕️ در ۲۸ ویترین این موزه بیش از هزار ماده اولیه برای ساخت داروهای پزشکی از مجموعه‌های منحصر به فرد و با ارزش که متعلق به قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ میلادی است در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

⭕️ موزه داروخانه‌های آلمان با ۶۲۵ هزار بازدیدکننده در سال یکی از پربازدیدکننده‌ترین موزه‌های آلمان است. هر ساله اشیا و بازمانده‌های تاریخی جدیدی به این موزه منتقل می‌شود که به متنوع‌تر شدن مجموعه‌های مختلف این موزه کمک می‌کند.

⭕️ این موزه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده: قسمت مربوط به داروها و مواد اولیه ساخت دارو، تجهیزات ساخت دارو، گیاهان دارویی، داروخانه کودکان، ویترین‌ها و محل‌های پذیرش در سال‌ها و شهرهای مختلف آلمان که مربوط به دوره باستان تا قرن معاصر با تاکید بر سده‌های ۱۳ تا ۲۰ است.

دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید