قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > آیا گذاشتن خیار روی چشم‌ها تاثیر دارد؟

آیا گذاشتن خیار روی چشم‌ها تاثیر دارد؟

مدت‌هاست که مردم برای کاهش پف و سیاهی دور چشم برش‌های خیار خام را روی چشم‌های خود می‌گذارند. این افراد عقیده دارند برش‌های خیار جلوه‌ای ‌تروتازه و شاداب به پوست می‌دهد. واقعاً آیا گذاشتن خیار روی چشم‌ها تاثیر دارد؟

بسیاری از کرم‌های پوست مدعی هستند عصاره‌های خیار دارند. همچنین سال‌ها قبل از آنکه آلوئه‌ورا این‌قدر معروف شود، خیار بخشی از محصولات بهداشتی و زیبایی پوست مانند لوسیون چشم و ژل‌ها بود.

آیا گذاشتن خیار روی چشم‌ها تاثیر دارد؟
آیا گذاشتن خیار روی چشم‌ها تاثیر دارد؟

ازآنجایی‌که خیار خام حاوی مقدار زیادی آب است، هنگام استفاده از آن‌ها چشم‌های شما احساس خنکی می‌کنند. این عمل می‌تواند مانند یک کمپرس سرد عمل کند، مخصوصاً اگر خیار را قبل از استفاده سرد کرده باشید.

گذاشتن یک شی سبک و خنک روی چشم، باعث می‌شود تا حین استفاده از آن‌ها چشمان خود را ببندید. این می‌تواند به شما در کسب آرامش کمک کند. جدا از اینکه از آن چیز مفیدی ترشح شود یا نه.

آیا گذاشتن خیار روی چشم‌ها تاثیر دارد؟

شواهدی وجود دارد که خیار می‌تواند برای پوست مفید باشد؛ اما اگر به دنبال گرفتن نتایج عظیم هستید، فقط دو برش خیار برای شما کافی نیست.

خیار سرشار است از ویتامین C (یک آنتی‌اکسیدان) و اسیدفولیک (از گروه ویتامین‌های B) است.

ویتامین C ممکن است به تحریک رشد سلول‌های جدید در پوست اطراف چشم شما کمک کند. اسیدفولیک هم می‌تواند به پف‌ زیر چشم را کم کرده و به کاهش تورم کمک کند؛ بنابراین برش‌های خیار ممکن است به تحریک آنتی‌اکسیدان‌هایی که با سموم پوست شما مبارزه می‌کنند کمک کند؛ که این امر می‌تواند پوست آسیب‌دیده را تمیز کرده و تسکین دهد.

یک بررسی تحقیقی در سال ۲۰۱۲ همچنین نشان داد که استفاده از خیار بر روی پوست به دلیل وجود ویتامین K در آن می‌تواند سیاهی دور چشم را کاهش دهد. خیار همچنین ممکن است پوست را روشن کند زیرا می‌تواند آنزیمی به نام تیروزیناز را مهار کند. تیروزیناز باعث می‌شود بدن شما ملانین بیشتری تولید کند. ملانین رنگ‌دانه‌ای است که پوست شما را تیره کرده و به محافظت از آن در برابر اشعه ماوراءبنفش کمک می‌کند.

اما شواهدی وجود ندارد که همه این کارها از عهده دو برش خیار بر بیاید.

استفاده از برش‌های خیار بر روی چشم شما جادو نمی‌کند. هرچند شواهدی وجود دارد که آب خیار، عصاره‌ی دانه و گل‌های آن‌وقتی به‌عنوان ترکیبات اضافی استفاده شوند، می‌توانند برای پوست مفید باشند.

ژل‌های چشم یا کرم‌های حاوی خیار می‌توانند پوست را مرطوب کنند و بر اساس حداقل یک مطالعه در سال ۲۰۱۰، حتی ممکن است از بروز چین‌وچروک جلوگیری کنند.

نحوه استفاده از برش‌های خیار برای چشم

اگر می‌خواهید تأثیر برش‌های خیار را روی چشمان خود امتحان کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. قبل از استفاده کل خیار را حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید.

۲. خیار را کاملاً بشویید.

۳. خیار را به‌صورت برش‌های نازک ببرید.

۴. برش‌ها را زیر آب سرد بشویید.

۵. سر خود را کمی به عقب خم کنید و روی هر چشم خود یک برش خیار بگذارید.

۶. حدود ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

۷. وقتی برش خیار روی چشمان شما گرم شد، آن را برگردانید.

نکته: سعی کنید برش‌های خیار را هم‌زمان با استفاده از ماسک صورت استفاده کنید.

عوارض جانبی احتمالی

به طور کلی استفاده از تمام قسمت‌های خیار بر روی پوست شما ایمن تلقی می‌شود؛ اما تعداد اندکی ممکن است به خیار حساسیت داشته باشند.

برای امتحان این موضوع برشی از خیار را روی مچ دستتان بگذارید. اگر پوست شما قرمز شد و یا تغییر رنگ یا خارش پیدا کرد، خیار را بردارید و هرگز آن را روی پوست حساسی مثل پلک چشم نگذارید.

برش‌های خیار به تنهایی برای کاهش سیاهی دور چشم یا پف چشم کافی نیست. موارد دیگری وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

چای بابونه هم به کاهش التهاب و تورم در بدن شما کمک می‌کند. بعد از نوشیدن دم کرده می‌توانید کیسه حاوی تفاله بابونه را روی چشمان خود بگذارید.

منبع ایندپندنت

دیدگاهتان را بنویسید