قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > آیا گوشی سامسونگ A13 خوب است؟

آیا گوشی سامسونگ A13 خوب است؟

گوشی گلکسی A13 عضو جدید اسمارت‌فون‌های اقتصادی کمپانی سامسونگ است که شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی یعنی A12 دارد. این برند ترجیح می‌دهد به‌جای استفاده از نوآوری و طراحی‌های جدید، محافظه‌کارانه از ایده‌هایی استفاده ‌کند که امتحانشان را پس داده‌اند.
کره‌ای‌ها در بخش سخت‌افزار این گوشی تغییرات بسیار کمی را اعمال کرده‌اند و گلکسی A13 را فقط در مدل ۴G به بازار معرفی کردند. در این مطلب می‌خواهیم مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی سامسونگ a13 را زیر ذره‌بین ببریم تا ببینیم این گوشی به حد کافی خوب است؟ آیا گلکسی A13 ارزش خریدن دارد؟
برای بررسی این گوشی خوش‌قیمت و اقتصادی با ما همراه شوید.

آیا گلکسی A13 ارزش خریدن دارد؟
گوشی سامسونگ A13 سال ۲۰۲۲، درست زمانی که تمام گوشی‌ها با نسل جدید اینترنت ۵G همراه بودند، با اینترنت ۴G روانه بازار شد. این گوشی با توجه به اینترنت نسل ۴ که در آن به‌کاررفته است مناسب افرادی است که به اینترنت ۵G دسترسی و یا نیازی ندارند.
مهم‌ترین مزایای که این گوشی دارد و موجب محبوبیت آن در میان رقبا شده، نمایشگر بزرگ ۶.۶ اینچی با پنل FULL HD+ است. همچنین باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که شما را بیش از یک روز همراهی می‌کند.
این گوشی از فناوری شارژ سریع بهره نمی‌برد و زمان شارژ باتری آن بسیار طولانی است. نداشتن رادیو FM، مادون‌قرمز، فشارسنج و ضد آب و گردوغبار از دیگر معایب گوشی سامسونگ A13 محسوب می‌شود.
در این قسمت مهم‌ترین مزایا و معایب گوشی سامسونگ A13 را معرفی کردیم. در ادامه نیز به بررسی بقیه مشخصات این گوشی اقتصادی می‌پردازیم. پس از مطالعه می‌توانید با دید بازتری نسبت به خرید این گوشی تصمیم بگیرید.
بررسی مشخصات گوشی سامسونگ a13
گوشی سامسونگ A13 می‌تواند به‌راحتی از پس فعالیت‌های روزانه و معمول کاربران برآید. در ادامه نگاهی مختصر به این گوشی خواهیم انداخت و مشخصات کلی آن را بررسی می‌کنیم.
طراحی ساده و کیفیت ساخت بالا
بدنه گوشی سامسونگ A13 مانند تمامی گوشی‌های اقتصادی این کمپانی از پلاستیک ساخته است. فریم و پنل پشتی دستگاه به‌صورت یکپارچه طراحی شده‌اند که این هماهنگی‌ها حس خیلی خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.
بدنه دستگاه یک براقی لذت‌بخشی دارد و اگر این گوشی را روی دست بگیرید، چندان از دست سر نمی‌خورد. وزن این گوشی حدود ۱۹۵ گرم است و یک گوشی سنگین محسوب می‌شود.

طراحی و محل قرارگیری سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی a13
در لبه پایینی دستگاه، اسپیکر، سوکت شارژ Type-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. دکمه‌های پاور و ولوم در سمت راست و درگاه سیم‌کارت در لبه سمت چپ گوشی به چشم می‌خورند. حسگر اثر انگشت با دکمه باهم ادغام شده و عملکرد مطلوبی را نیست به قیمتی که دارد ارائه می‌دهد.
نمایشگر عالی برای یک گوشی پایین‌رده
روی پنل جلویی نمایشگر PLS LCD با ابعاد ۶.۶ اینچی جای گرفته است. این نمایشگر رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ * ۲۳۰۴ پیکسل را ارائه می‌دهد که با توجه به ابعاد این نمایشگر وضوح بسیار خوبی را به تماشاگر ارائه می‌دهد.
در مدل ۵G گوشی گلکسی A13 نرخ نوسان‌سازی ۶۰ در نظر گرفته شده است. این نمایشگر یک ایراد کوچکی دارد و زیر نور آفتاب خوانایی خوبی ندارد و بهتر است در مکان‌هایی که روشنایی زیاد است از آن استفاده نکنید.
اسپیکر راضی‌کننده
سامسونگ برای این گوشی اقتصادی فقط یک اسپیکر در نظر گرفته و آن را در لبه پایینی دستگاه جای داده است. این اسپیکر بلندی صدای قابل‌قبولی را ارائه می‌دهد و در فضای باز می‌توانید از گوش‌دادن به موسیقی لذت ببرید.
فرکانس‌های زیر این اسپیکر در آخرین حد صدای بلند نیز صدای خوبی را پخش می‌کنند که به‌وضوح شنیده می‌شود. اما از این اسپیکر این گوشی میان‌رده انتظار کوبندگی و بیس زیاد را نداشته باشید.
رابط کاربری دوست داشتنی
گوشی گلکسی A13 را با نسخه One UI 4.1 Core خریداری می‌کنید. این نسخه آخرین به‌روز رسانی رابط کاربری سامسونگ است که بر روی اندروید ۱۲ قابل اجرا است. به نظر می‌رسد تراشه اگزینوس ۸۵۰ که برای این گوشی در نظر گرفته شده برای اجرای این نسخه اصلاً بهینه نیست، زیرا نمی‌تواند از پس پردازش آن برآید.
به همین جهت رابط کاربری گوشی گلکسی a13 لگ و کندی بسیار زیادی دارد و در طول روز ممکن است مشکلاتی را با این گوشی داشته باشید.
باتری نقطه قوت A13
کره‌ای‌ها برای تأمین انرژی این گوشی باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته‌اند. وظیفه شارژ این باتری برعهده شارژر ۱۵ واتی است که درون جعبه گوشی به شما تحویل داده می‌شود. برای شارژ کامل باتری A13 از صفر تا ۱۰۰ به ۲ ساعت و ۱۸ دقیقه زمان نیاز دارید.
با توجه به باتری حجیم و سخت‌افزاری که در این گوشی به‌کاررفته می‌توانید انتظار شارژدهی خوبی را از این باتری داشته باشید. با یکبار شارژ کامل باتری A13 می‌توانید ۱۴ ساعت ویدئو تماشا کنید.
سخت افزار ضعیف
انتخاب یک پردازنده ضعیف، مهم‌ترین ایراد گوشی A13 محسوب می‌شود. سامسونگ پردازنده اگزینوس ۸۵۰ را برای این گوشی در نظر گرفته است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این گوشی از نظر پردازنده و عملکرد حرفی برای گفتن ندارد و اصلاً گزینه مناسبی برای بازی‌کردن و نصب اپکیلیشن‌های سنگین نیست.
گلکسی A13 فقط برای کارهای روزمره همانند تماشای فیلم، وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پخش موسیقی مناسب است و نمی‌توانید انتظار انجام کارهای سنگین را از این گوشی داشته باشید.
سامسونگ گوشی گلکسی A13 را در نسخه‌های مختلف با رم ۳/۴/۶ و حافظه داخلی ۳۲/۶۴/۱۲۸ روانه بازار کرده است.
دوربین قابل قبول در روز
روی قسمت پشتی دستگاه ۴ سنسور دوربین را مشاهده می‌کنید که طراحی مشابه مانند نسل قبلی در کنار هم جای گرفته‌اند. این دوربین‌ها شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی عریض، سنسور ۵ مگاپیکسلی فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شوند.
در بالای نمایشگر یک بریدگی طراحی شده و درون آن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی جای گرفته است که از آن می‌توانید برای تماس‌های ویدئویی و عکس سلفی استفاده کنید.
این دوربین‌ها فاقد حالت شب هستند و در محیط‌هایی که نور کمی دارند نمی‌توانند تصاویر با کیفیتی را ثبت کنند.

جمع بندی نهایی
پس از بررسی گوشی اقتصادی و تازه‌نفس A13 می‌بینیم که این گوشی از لحاظ نمایشگر و باتری در جایگاهی بالاتر از نسل قبلی و دیگر رقبای هم سطح خود دارد. اما عملکرد سخت‌افزار این گوشی در حد یک پایین‌رده است و اصلاً گزینه مناسبی برای بازی‌کردن و انجام کارهای سنگین نیست. این دستگاه فقط برای کارهای روزمره همانند وب‌گردی، پخش موسیقی، تماشای فیلم و شبکه‌های اجتماعی مناسب است.
در حقیقت این گوشی برای کاربرانی که بودجه محدودی برای گوشی دارند و یا فقط از گوشی برای انجام کارهای روزمره معمولی استفاده می‌کنند، یک گزینه ایده‌آل است .

دیدگاهتان را بنویسید