قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > از روش های بورسیه رایگان چه میدانید؟

از روش های بورسیه رایگان چه میدانید؟

اخذ بورسیه تحصیلی می تواند با پوشش همه یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی تحصیل آسان را برای شما ممکن کند. به دلیل هزینه بالای تحصیل در دانشگاه های برتر جهان بسیاری  از افراد  به دنبال روشی برای دریافت بورسیه رایگان برای تحصیل در این  دانشگاه ها هستند. دریافت بورسیه دارای شرایط و قوانین خاصی است، از این رو تمامی افراد نمی توانند از آن استفاده نمایند. اگر می خواهید با روش های بورسیه رایگان بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه می توان بورسیه رایگان دریافت نمود؟

پیش از آنکه به بررسی این موضوع بپردازیم لازم است که اشاره کنیم منظور از بورسیه، کمک هزینه ای است که کشور میزبان  برای ادامه تحصیل در انواع مقاطع تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. این بورسیه ها همه یا بخشی از هزینه های تحصیلی دانشجو را پوشش می دهند و ممکن است بلاعوض یا با باز پرداخت باشند.  فاند یا همان بورسیه رایگان  یک بورسیه کامل است که تمام هزینه های دانشحو را پوشش می دهد و معمولا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مقاطع ارشد و دکتری) تعلق می گیرد که با توجه به رشته انتخابی و شرایط پذیرش هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد.

برای اخذ بورسیه رایگان لازم است که ابتدا مقطع تحصیلی خود را مشخص کنید و بعد دانشگاه مد نظر را تعیین نمایید. سپس به منظور دریافت اطلاعات لازم در مورد بورسیه ها به وب سایت دانشگاه مراجعه نمایید.

بعضی از موسسات آموزشی و دانشگاه ها فرآیند درخواست بورسیه تحصیلی و درخواست پذیرش تحصیلی را به صورت همزمان از دانشجو می خواهند تا در صورت مورد تایید بودن شرایط دانشجو، نامه پذیرش و تایید بورسیه برای وی صادر شود.

اما در برخی کشورها و دانشگاه های دولتی مانند هلند شرایط به این صورت است که درخواست بورسیه رایگان تحصیلی قبل از درخواست پذیرش تحصیلی ارائه شود. زیرا اگر فرد نامه پذیرش دانشگاه را دریافت کند و بعد اقدام نماید از حق دریافت بورسیه از ابتدای ورود دانشجو محروم می شود.

بنابراین لازم است که متقاضیان در مورد انواع بورسیه های تحصیلی موجود تحقیق نمایند و سپس با دپارتمان پذیرش دانشگاه مد نظر خود مکاتبه کنند و از کارشناسان مجرب اعزام دانشجو مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

پروسه درخواست بورسیه تحصیلی رایگان

 در حالت عمومی پروسه درخواست بورسیه تحصیلی رایگان به صورت زیر می باشد.

  • فرم درخواست آنلاین بورسیه تحصیلی را دانلود نمایید و با تکمیل آن ثبت نام کنید.
  • یک مقاله، انگیزه نامه و برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی جهت درخواست بورسیه رایگان تهیه نمایید. بهتر است جهت آماده سازی انگیزه نامه و رزومه تحصیلی از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.
  • در موعد ددلاین تعیین شده ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، دستاوردهای پژوهشی، هنری یا ورزشی خود را برای دانشگاه مد نظر ارسال کنید.
  • نامه تمکن مالی خود را از بانک دریافت نمایید. در صورتی که بورسیه تحصیلی به صورت فول فاند که تمامی هزینه های تحصیلی دانشجو را تحت پوشش قرار می دهد باشد الزامی به ارائه تمکن مالی به سفارت نیست. اما در صورت اسکالرشیپ بودن شهریه (کاملا رایگان نباشد) دانشجو حتما باید تمکن مالی بانکی خود را ارائه نماید.
  • قبل از ارسال مدارک تحصیلی، هویتی، مالی و همچنین اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست، از تکمیل و درستی بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید و بعد برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.
  • به جز مدارک و ریز نمرات تحصیلی دانشجو موظف است مدرک زبان بین المللی خود را نیز ارائه کند. بر اساس نوع رشته تحصیلی مدرک GRE  و یا GMAT ممکن است از فرد درخواست گردد.
  • در بیشتر موارد موافقت با بورسیه رایگان تحصیلی به منزله قطعی بودن دریافت اسکالرشیپ نمی باشد و لازم است که دانشجو در مصاحبه حضوری، امتحان ورودی دانشگاه نیز شرکت نماید و توانایی های خود را به اثبات برساند.
  • در نهایت پس از ارسال مدارک به شکل آنلاین در یک بازه زمانی پرونده توسط دانشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد و فرد متقاضی باید منتظر دریافت جواب رد یا پذیرش دانشگاه بماند.

همانطور که مشاهده کردید روش درخواست بورسیه رایگان برای دانشگاه های مجارستان و سایر کشورها پروسه ای پیچیده و دشوار نیست. اما لازم است که با دقت کامل و دریافت راهنمایی از افراد با تجربه در این زمینه انجام شود تا یک گزینه بورسیه متناسب با شرایط تحصیلی و نیازهای دانشجو انتخاب گردد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی رایگان

  • متقاضی مدرک زبان معتبر داشته باشد.
  • از شرایط سنی و تحصیلی مورد نیاز رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر برخوردار باشد.
  • دارای مدارک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی باشد.
  • دارای حداقل معدل ۱۶ تا ۱۷ از آخرین مدرک تحصیلی خود باشد.
  • حداقل نمره ۶٫۵ تا ۷ را از آزمون آیلتس خود اخذ کرده باشد.
  • در المپیاد و مسابقات علمی دارای مقام باشد.
  • در یکی از بهترین دانشگاه های دولتی مقطع کارشناسی خود را گذرانده باشد.
  • رزومه تحصیلی و نمرات دروس تخصصی درخشانی داشته باشد.
  • قادر به ارائه مقالات علمی و نمونه کار قابل قبول به منظور اثبات توانایی های علمی خود باشد.
  • از تمکن مالی کافی برخوردار باشد.

چگونه شانس خود را برای دریافت بورسیه رایگان افزایش دهیم؟

اما در پاسخ به این سوال که چگونه شانس خود را برای دریافت بورسیه رایگان افزایش دهیم لازم است که بگوییم شرایط بورسیه در کشورهای مختلف متفاوت است. اما به طور کلی موارد زیر موجب می شود که داوطلب شانس بیشتری برای دریافت بورسیه داشته باشد.

  • هر چقدر که فرد متقاضی سطح سواد و تحصیلات بالاتری داشته باشد راحت تر می تواند برای دریافت بورسیه اقدام کند.
  • لازم است که پیش از ثبت نام برای دریافت بورسیه تحصیلی ابتدا یک رزومه قوی برای خود جمع آوری کنید.   رزومه تحصیلی  می تواند به واسطه انجام تحقیقات، مقاله نویسی و حضور در پروژه های علمی و پژوهشی  ارزشمند تر  شود.
  • هر چقدر فرد تعداد مقالات علمی بیشتر و با ارزش بالاتری داشته باشد شانس پذیرش بیشتری دارد.
  • هر اندازه که مهارت های زبان شما بهتر باشد شانس بیشتری برای اخذ پذیرش و دریافت بورسیه از دانشگاه های برتر جهان خواهید داشت.

چگونه از بورسیه های تحصیلی  رایگان مطلع شویم؟

همانطور که در بالا اشاره شد وب سایت دانشگاه مورد نظر می تواند بهترین مرجع برای اطلاع از انواع بورسیه ها تحصیلی رایگان، کمک هزینه دانشجویی و اسکالرشیپ باشد. از این رو بهتر است که نقطه شروع تحقیق و جمع آوری اطلاعات خود را وب سایت یک دانشگاه خارجی در کشور مد نظر خود قرار دهید. به عنوان مثال اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ را دارید می توانید با بررسی سایت دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور به اطلاعات مد نظر خود دست یابید.

در صورتی که به این روش نتوانستید بورسیه رایگان متناسب با شرایط خود را بیابید می توانید از طریق ایمیل با دپارتمان بورسیه یا پذیرش دانشگاه ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در این نوشتار اطلاعاتی پیرامون راه های اخذ بورسیه تحصیلی رایگان ارائه شد. از آنجایی که بورسیه تحصیلی رایگان  تنها به دانشجویان با رزومه تحصیلی قوی  تعلق می گیرد بهتر است با تقویت زبان ، نگارش مقالات و شرکت در پژوهش  های علمی رزومه خود را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید