قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > اصول مهم برای نگهداری خودرو

اصول مهم برای نگهداری خودرو

چک کردن مداوم روغن موتور اتومبیل

یک برنامه ماهانه برای بررسی روغن موتور ماشین خود داشته باشید. مطمئن شوید که روغن از سطح مجاز پایین تر نیامده است. مراقب باشید که خودروتان نشتی روغن نداشته باشد، شاید لازم باشد تا سریع دلیل نشتی را پیدا کنید و میزان روغن را اضافه کنید.

خودرو را در یک سطح صاف پارک کنید و بعد از چند دقیقه خاموش ماندن خودرو گیج را از مخزن خارج کنید و ببینید که چقدر روغن مصرف شده است، در هر ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی این کار را برای نگهداری خودرو خود انجام دهید و اگر بیشتر از ۱ لیتر در هر ۱۶۰۰ کیلومتر مصرف کرده است بهتر است به تعمیرگاه  مراجعه نمایید.

نمایشگاه ماشین کاروکیا
نمایشگاه ماشین کاروکیا

بررسی فشار هوا در تایرها

یک بار در ماه و قبل از هر سفری باد لاستیک ها و فشار هوای لاستیک را چک نمایید. این کار را زمانی انجام دهید که تایر سرد است یعنی قبل از اینکه بخواهید چند کیلومتر رانندگی کنید. فشار مناسب بر روی لاستیک ها به طور معمول در دفترچه راهنمای خودرو شما ذکر شده است، نباید فشار هوا بیشتر و یا کمتر از مقدار توصیه شده باشد. هم‌چنین از وضعیت سلامت تایر و بریدگی ها و یا سائیدگی ها مطمئن شوید.

تنظیم باد تایر
تنظیم باد تایر

هر هفته اتومبیل تان را بشویید

از راه های  نگهداری خودرو  این است که مراقب باشید خودرو شما با گل و لای، نمک پاشیده شده بر روی جاده های برفی، گرد و خاک و سنگریزه ها تماس کمتری داشته باشد. این ترکیبات به رنگ ماشین شما آسیب می رسانند و باعث خط و خش بدنه خودرو می شوند.

شستشوی ماشین
شستشوی ماشین

بهتر است هر هفته اتومبیل خود را بشویید. سعی کنید از پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید. حتماً بدنه را به دقت خشک کنید و از همه مهم‌تر سعی کنید قبل از آنکه نور خورشید لکه آب بر روی ماشین تان بگذارد آن را با کمک یک دستمال خشک کنید.

نگهداری خودرو اصول ساده و کم هزینه ای دارد که با رعایت همین موارد اندک می توانید تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری و تمیزی ماشین تان داشته باشید. توصیه می کنم با صرف کمی وقت و خواندن این مطالب از هزینه های نگهداری خودروتان کم کنید و همیشه یک ماشین تمیز و نو داشته باشید.

با مشاوره با کارشناسان خرید و فروش خودرو نمایشگاه ماشین کاروکیا خرید و فروش رضایت بخشی را تجربه می نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید