قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > انتخاب رژیم غذایی بر اساس گروه خونی لاغر نمی‌کند

انتخاب رژیم غذایی بر اساس گروه خونی لاغر نمی‌کند

بر اساس تحقیقات جدید، انتخاب رژیم غذایی بر اساس گروه خونی لاغر نمی‌کند و تاثیری در کاهش وزن یا افزایش سوخت‌و‌ساز بدن ندارد.

انتخاب رژیم غذایی بر اساس گروه خونی لاغر نمی‌کند
انتخاب رژیم غذایی بر اساس گروه خونی لاغر نمی‌کند

به گزارش بیزینس‌اینسایدر؛ محققان دانشکده پزشکی ییل ۲۴۴ بزرگسال دارای اضافه وزن را که به نیمی از آنها رژیم غذایی وگان اختصاص داده شده بود، به مدت ۱۶ هفته مورد مطالعه قرار دادند و مشاهده کردند که افراد با هر نوع گروه خونی به طور مساوی از مزایای رژیم غذایی وگان بر اساس مصرف میوه و سبزیجات، حبوبات و غلات کامل بهره‌مند می‌شوند، مزایایی از جمله کاهش وزن و سلامت قلب و عروق بزرگسالان دارای اضافه وزن.

نسخه رژیم غذایی بر اساس گروه خونی توسط پیتر آدامو، یک پزشک طب جایگزین، در سال ۱۹۹۶ ارائه شد. این پزشک ادعا کرده بود که افراد با گروه‌های خونی مختلف باید از رژیم‌های غذایی خاص پیروی کنند؛ به عنوان مثال، افرادی که دارای خونی O هستند، باید چربی و پروتئین بیشتری به شکل گوشت و ماهی (مانند رژیم اتکینز یا کتوژنیک) مصرف کنند، در حالی که افراد با خون نوع A باید بیشتر به مصرف گیاهان روی بیاورند.

طبق تئوری آدامو، گروه خونی با سابقه خانوادگی شما مرتبط است و شما می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی مشابه آنچه اجدادتان می‌خورند، سلامتی خود را بهبود ببخشید و کاهش وزن موثر داشته باشید.

با این حال، هیچ مدرکی در مورد عملکرد رژیم غذایی بر اساس گروه خونی وجود ندارد. حتی در یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۱۳ همه تحقیقات موجود در مورد این نوع رژیم‌های غذایی مورد بررسی مجدد قرار گرفت و چیزی در تأیید ادعاهای آدامو پیدا نشد.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید