قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > آیا قهوه سبز باعث کاهش وزن میشود

آیا قهوه سبز باعث کاهش وزن میشود

دانه‌های قهوه سبز خام و بو داده نشده اند، چنین به نظر می‌رسد که فرایند بو دادن یا تفت دادن منجر به تخریب برخی از مواد شیمیایی طبیعی و سالم موجود در قهوه می‌شود. به دلیل توجه رسانه‌ها، قهوه سبز به یک مکمل معروف برای کاهش وزن تبدیل شده است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که قهوه سبز می‌تواند در کاهش وزن کمک کننده باشد.

تعداد کمی مطالعات کوچک دریافته‌اند که افراد با دریافت قهوه سبز ۳ تا۵ پوند بیش از افراد بدون مصرف قهوه سبز، کاهش وزن داشته‌اند. این احتمال وجود دارد که دریافت قهوه سبز از طریق کاهش قند خون و مهار ساخت چربی منتهی به کاهش وز ن می‌شود.همچنین قهوه سبز در کاهش پرفشاری خون در برخی افراد نیز کمک کننده است.

ایا قهوه سبز باعث کاهش وزن میشود
ایا قهوه سبز باعث کاهش وزن میشود

مطالعه کوچکی در افراد مبتلا به پرفشاری خون خفیف مزایایی از دریافت قهوه سبز را در مقایسه با پلاسبو(دارونما) نشان داده است.دوز اپتیمال مصرف قهوه سبز در هیچ یک از شرایط تعیین نشده است. کیفیت و ترکیبات فعال در مکمل‌ها به شدت از سازنده‌ای به سازنده دیگر متغیر هستند.

عوارض جانبی

قهوه سبز ممکن است منجر به تعداد کمی عوارض جانبی شود. کافئین موجود در قهوه سبز – درست مانند کافئین در قهوه بوداده می‌تواند منجر به علائمی شود که عبارتند از:
سردرد، ناراحتی معده، اضطراب

خطر

به دلیل کافئین موجود در قهوه سبز، دوزهای بسیار زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد. کافئین در افرادی با شرایط زیر توصیه نمی‌شود:

گلوکوم(آب سیاه)
اضطراب
دیابت
سندرم روده تحریک‌پذیر
استئوپروز
اختلال خونریزی

براساس مطالعه‌ای جدید چنین به نظر می‌رسد که دانه‌های قهوه سبز، در صورت دریافت روزانه، در روند کاهش وزن کمک کننده هستند.در این مطالعه کوچک ۲۲ هفته‌ای، محققین دریافتند که ۱۶ مرد و زن دچار اضافه وزن با دریافت قهوه سبز به‌طور میانگین ۱۷ پوند وزن از دست دادند. آنها دانه‌های سبز قهوه (بو داده نشده) را در شکل مکمل دریافت کردند و در مقایسه، گروهی پلاسبو (دارونما) را به عنوان قسمتی از مطالعه دریافت کردند.

شرکت کنندگان رژیم غذایی خود را تغییر ندادند، آنها به لحاظ فعالیت بدنی، فعال محسوب می‌شدند. آنها در زمان دریافت مکمل در مقایسه با دارونما وزن بیشتری کم کردند. درواقع آنها در دوره دریافت دو دوز قهوه سبز، بیشترین وزن را کم کردند.

محققین بر این باورندکه نتایج به دست آمده به دلیل کافئین موجود در آن باشد.یافته‌های مطالعه ذکر شده در کنگره سالانه انجمن American Chemical در شهر سن دیگو ایالات متحده مطرح شده است. نتایج به دست آمده منعکس کننده مطالعات پیشین نیز می‌باشند ولی در مطالعه اخیر محققین از دوز‌های بیشتر قهوه سبز استفاده کردند.

شرکت کنندگان این مطالعه افراد ۲۲ تا ۴۶ ساله بودند. نتایح به دست آمده بسیار جالب می‌باشند اما از آنجا که مطالعه انجام گرفته کوچک و کوتاه بوده است لذا مطالعات بیشتری نیز مورد نیاز می‌باشد .

دیدگاهتان را بنویسید