قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > اسرار خانه داری > این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!

این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!

دیگر در مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوازم خانگی، خبری از تلویزیون‌های بزرگ و جعبه‌ای نیست. تلویزیون‌های امروزی بسیار ظریف، حساس و حتی شکننده هستند و در صورت استفاده نامناسب و نگهداری نادرست، به سرعت خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. تلویزیون نقش مهمی، در سرگرمی اعضای خانواده دارد؛

بنابراین نمی‌توان عیب یابی و تعمیر آن را به تعویق انداخت. با دانستن و آشنایی با چند مشکل جدی تلویزیون که نیاز به تعمیر دارد، می‌تواند ریشه مشکل را شناخته و برای عیب یابی آن از یک فرد ماهر کمک بگیرید.

این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!
این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!

تلویزیون صدا دارد، اما تصویر ندارد

رایج‌ترین مشکلی که در تمامی برند‌های تلویزیون، از پاناسونیک تا ال جی مشاهده شده است، وصل بودن صدا در حین قطع بودن تصویر است. برای عیب یابی این موضوع باید به دنبال مشکل در اصلی‌ترین بخش تلویزیون، یعنی بک لایت باشید. بک لایت مجموعه‌ای از لامپ‌های led کوچک است که، در پس زمینه دستگاه قرار گرفته‌اند.

کم شدن نور، تیره به نظر رسیدن بخشی از صفحه نمایش، افتادن لکه‌های سیاه و سفید و یا سیاه شدن تصویر با وجود پخش صدا می‌تواند از علائم خرابی بک لایت دستگاه باشد. اگر با چنین علائمی روبرو شدید، تلویزیون را خاموش کرده و آن را از برق بکشید زیرا این احتمال وجود دارد که، با روشن ماندن تلویزیون بک لایت اتصالی کرده و برد پاور را بسوزاند.

تلویزیون صدا ندارد، اما تصویر دارد

گاهی اوقات در حین پخش برنامه، کاربر دیگر صدایی از تلویزیون نمی‌شنود اما می‌تواند تصویر را مشاهده کند. در چنین شرایطی باید ابتدا، تنظیمات صدا و تصویر تلویزیون را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که، تنظیمات پیشفرض می‌تواند به طور عمدی یا تصادفی تغییر کرده باشد.

بلندگو‌های تلویزیون را فراموش نکنید، این قسمت از تلویزیون‌های امروزی بسیار نازک و ظریف هستند و کیفیت صدای دستگاه را به شدت کاهش می‌دهند.

در مرحله بعدی باید مشکل را، در برد پاور جست و جو کنید. در نظر داشته باشید که خرابی برد پاور می‌تواند به بخش‌های دیگر دستگاه مانند سیستم کنترل نیز سرایت کند. با توجه به ظریف بودن قطعات و ساختار شکننده دستگاه، بهتر است عیب یابی آن را در محل انجام داده و برای تعمیرات تخصصی تلویزیون در منزل اقدام کنید.

این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!
این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!

افتادن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون

برخی از کاربران در حین استفاده از تلویزیون، خطوط افقی و عمودی روی تصاویر مشاهده می‌کنند. این مشکل ریشه در عوامل مختلفی دارد، که به آن اشاره می‌کنیم:

  • گاهی اوقات این امواج مغناطیسی بلندگو‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی ست که در کنار تلویزیون قرار گرفته‌اند. برای رفع این مشکل لوازم الکترونیکی و خود تلویزیون را خاموش کنید. حالا دوباره تلویزیون را راه اندازی کنید و ببینید که خط و خطوطی مشاهده می‌کنید یا نه؟
  • درمواردی، خطوط افقی و عمودی روشنی وسط و یا در کنار صفحه ظاهر می‌شود. این خطوط ظاهر شده، خبر از خرابی پنل صفحه می‌دهد. خرابی پنل صفحه، به دلیل استفاده زیاد و مکرر از تلویزیون رخ می‌دهد.
  • اگر صفحه تلویزیون شما ال سی دی است، این امکان وجود دارد که گرد و غبار از طریق شکاف‌های ریز، به لایه کریستال نفوذ کرده و خطوط رنگی روی صفحه می‌افتد.

رنگ تلویزیون تغییر کرده است

عده‌ای از کاربران، از تغییر رنگ تصویر دستگاه، بعد از مدتی استفاده خبر داده‌اند. تصاویر می‌توانند قرمز، سبز، آبی و یا حتی بنفش دیده شوند. می‌توانید برای پیدا کردن مشکل دستگاه، تمامی اتصالات مربوط به آن را قطع کرده و تلویزیون را برای دقایقی خاموش کنید. بعد از دقایقی دوباره اتصالات را برقرار و تلویزیون را دوباره روشن کرده و آن را با منابع دیگری چک کنید و ببینید که ردی از رنگ روی تصویر مشاهده می‌کنید یا نه؟

اگر هنوز رنگ خاصی روی صفحه می‌بینید، باید بدانید که تلویزیون مشکل جدی پیدا کرده است. برای عیب یابی تلویزیون ممکن است پنل آسیب دیده و یا پیکسل‌ها سوخته باشند. وجود مشکل در بک لایت نیز، می‌تواند باعث افتادن رنگ روی تصاویر شود.

این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!
این چند مشکل تلویزیون را جدی بگیرید!

تلویزیون روشن نمی‌شود

رایج‌ترین مشکلی که، در تمامی برند‌های تلویزیون یافت می‌شود روشن نشدن دستگاه است. اگر دستگاه به پریز برق متصل است، محافظ برق را چک کرده و از وجود درست جریان برق اطمینان حاصل کنید. اگر هیچ مشکلی در موارد گفته شده پیدا نمی‌کنید، این یعنی برد پاور دستگاه ایراد پیدا کرده و باید توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی و رفع ایراد شود.

نقش و حضور تلویزیون در زندگی روزمره مان به قدری پررنگ است که خرابی آن جز مشکلات آزاردهنده هر منزلی است. با توجه به قیمت بالای دستگاه و هزینه تعویض قطعات آن و گاه کمیاب بودن برخی از قطعات٬ پر واضح است که تعمیر تلویزیون بدون داشتن دانش تخصصی٬ کاری غیرمنطقی و غیر اصولی است و ممکن است منجر به هزینه ای گزاف و یا حتی تعویض کل دستگاه شود.

از طرفی پیدا کردن تعمیرکار مجرب تلویزیون و اعتماد کردن به آن نیز کار ساده ای نیست، بعضی تعمیرکاران تلویزیون به سیستم و ساختار تلویزیون های جدید و اسمارت آشنایی لازم را ندارند یا حتی هر گونه برندی را تعمیر می کنند بدون آنکه با ساختار تلویزیون های آن برند آشنا باشند. تعمیرگاه‌های معتبر و مجهزی که، روی خدمات خود گارانتی نیز ارائه داده و حتی عیب یابی دستگاه را در زمان و مکان مورد نظر مشتری انجام می‌دهند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید