قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > با تناسب اندام جذاب تر شوید!

با تناسب اندام جذاب تر شوید!

هیچ کس نمی تواند از نقش بسیار موثر تناسب اندام در زندگی فردی و اجتماعی خود چشم پوشی کند.انسانی با اندام متناسب ، بیش از هرچیزفکر و روحی سالم دارد.اگرچه رعایت برخی الگوها و برنامه ها برای بسیاری از مردم دشوار است ؛ اما  می توانید با رعایت الگوهای این مطلب جسم و روح خودرا سالم و متناسب نگه دارید.در واقع ، تمرینات مربوط به تناسب اندام چالشی برا رسیدن به سلامت جسمی اند؛ اما در حقیقت ، میزان پشتکار و اراده افراد را نشان می دهند.

با تناسب اندام جذاب تر شوید!
با تناسب اندام جذاب تر شوید!

چگونه اندامی جذاب داشته باشیم

ایجاد انگیزه برای آغاز برنامه ورزشی و نگه داشتن آن می تواند سخت ترین بخش تناسب اندام باشد. خوشبختانه در این متن ده راهکار بیان شده است که با استفاده از آنها ، شما می توانید با اشتیاق بیشتری تنبلی را کنار بگذارید و برای رسیدن به تناسب اندام ، عملیاتی جدید را در پیش بگیرید.

پس از مدتی شما به ورزش کردن عادت می کنید و بعد از خود می پرسید: «من چگونه پیش از این بدون ورزش از زندگیم لذت می بردم؟»

۱-لباسهای زیبا بپوشید:

تعدادی لباس ورزشی جذاب بخرید.هر صبح آنها را بپوشید ودر آیینه به خود نگاه کنید.به این ترتیب شما اولین قدم را برداشته اید، آسان بود!؟ حالا به باشگاه بروید و اجازه دهید که همه ببینند شما در آن لباس چقدر خوب به نظر می رسید.

۲-الگوی مورد علاقه خودرا برای دستیابی به تناسب اندام پیدا کنید:

هر اندازه که می توانید روشهای تناسب اندام را بیشتر و بیشتر امتحان کنید.تنیس ،شنا ، زومبا ، یوگا یا ورزشهای سرگرم کننده دیگر را امتحان کنید.روش آزمون وخطا کمک می کند تا بهترین الگوی رفتاری و عملیاتی تناسب اندام را بیابید.

برای مثال بعضی از مردم دوست دارند که به تنهایی ورزش کنند؛ در حالی که بعضی دیگر از ورزش کردن به صورت گروهی لذت می برند.شما کدام را ترجیح می دهید؟

۳-در بهترین زمان ممکن ورزش کنید:

سحر خیز هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، پیش از آن که چیزی حواس شما را پرت کند، ورزش کنید.اگر صبحها نیاز به استراحت بیشتری دارید ، می توانید عصر ها ورزش کنید.انجام دادن برنامه های مختلف ورزشی در زمانهای متفاوت را امتحان کنید. به این ترتیب ، مناسب ترین برنامه را منطبق با زندگی خود می یابید.

۴-ورزش فعالیتی سرگرم کننده و جذاب است:

ورزش را کاری سخت و طاقت فرسا ندانید.اگر نگاه شما اینگونه است، با ورزش کردن بیشتر خشمگین و خسته می شوید.هنگام دویدن موسیقی گوش دهید.برای پیاده روی محیطهای جذاب و زیبا را انتخاب کنید. فعالیتهای ورزشی  را انتخاب کنید که واقعا” از انجام دادن حرکات آن لذت می برید.

فعالیتهای ورزشی را بخشی سرگرم کننده از زندگی خود در نظر بگیرید.بدین ترتیب ، ورزش به جای اینکه اقدامی اجباری باشد، به کاری لذت بخش تبدیل خواهد شد.

۵-با دوستان دور هم جمع شوید و از مزیت همراهی بهره مند شوید:

براساس مطالعات ، ورزش کردن همراه یک دوست ، انگیزه شما را برای ادامه فعالیت افزایش می دهد.

۶-دلیل ورزش کردنتان را به خودتان یادآوری کنید:

ورزش کردن بسیار مهم است و شما دلایل بسیاری برای انجام دادن آن دارید؛اما زمانی که باران می بارد و شمادر کنار بخاری نشسته اید، بی شک این دلایل رنگ می بازند.در این شرایط به خودتان یاد آوری کنید که حاصل این تلاش رسیدن به تناسب اندام است و با اندامی متناسب شما احساس بسیار بهتری خواهید داشت. روی هدف خود متمرکز شوید. فراموش نکنید که داشتن اندامی متناسب شانس بهتری برای انتخاب شریک زندگی تان خواهید داشت. موفقیت خودرا تجسم کنید.

۷-خودتان را بادیگران مقایسه نکنید:

شاید در کلاس یوگا نفر بغل دستی شما به راحتی خودش را پیچ و تاب می دهد.اما شما همچنان باید تلاش کنید، مایوس نشوید ؛ زیرا اگر شما هم تمامی تلاشتان را به کار بگیرید، منعطف تر و با استقامت تر خواهید شد.در نتیجه احساس بهتری درباره  خودتان پیدا خواهید کرد.بی تردید شما هم روزی می توانید به راحتی حرکات یوگا را با مهارت بالا انجام دهید.

۸-به خودتان پاداش بدهید:

شما سخت کار می کنید، در نتیجه استحقاق  آن را دارید که پس از ورزش با دوستانتان برای خوردن صبحانه در یک جا جمع شوید؛ حتی پس از بازگشت  از کلاس ورزش ، می توانید در راه خانه برای خودتان یک دسته گل بخرید. هنگامی که چند گرم وزن کم می کنید ، زمان آن است که بفکر لباسهای جدید برای خودتان باشید.

۹-معایب ورزش نکردن را برای خودتان مرور کنید:

هرگاه تصمیم گرفتید روی کاناپه بمانید، به خودتان یادآوری بکنید که بعد از ورزش کردن چه احساسی خواهید داشت .آن وقت از خودتان بپرسید: «کدام یک بهتر است ، شور و نشاط پس از ورزش کردن یا بی حال و وارفته روی مبل نشستن!؟ »

به این نکته فکر کنید که اگر چند جلسه را از دست بدهید،مدتی طول می کشد تا به تناسب اندام قبلی برسید.بنابراین بهتر نیست که همیشه مرتب و با برنامه ریزی ورزش کنیم؟

۱۰-خودتان را به مبارزه دعوت کنید:

اصل مبارزه و رقابت، علاقه شمارا به ورزش کردن حفظ می کند.شاید شما با شور و اشتیاق زیادی شروع کنید؛ اما پس از مدتی این تمایل رنگ ببازد .بنابراین فعالیت های مورد علاقه شما در زمینه تناسب اندام همیشه باید به گونه ای باشند که اشتیاق و هیجان بیشتری را به شما تزریق کنند.

بی شک هر چالش کوچک این کار را به بازی سرگرم کننده تری تبدیل می کند.برای مثال رقابت با وزنه های سنگین تر را امتحان کنیدیا چند دقیقه به زمان پیاده روی خود اضافه کنید.پس از مدتی ، ورزش جدیدی را امتحان کنید، همچنین   می توانید چندین روش را با یکدیگر ترکیب کنید.

داشتن انگیزه و با انگیزه ماندن رقابت و مبارزه ای هر روزه است؛ اما زمانی که اندامتان متناسب شود همین تناسب اندام به عادتی جدید و مورد علاقه برای شما تبدیل خواهد شد.

منابع:

مجله راز – سهیلا صدیقی

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید