قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > بدون پرداخت هزینه گزاف اینورتر صنعتی با کیفیت بخر

بدون پرداخت هزینه گزاف اینورتر صنعتی با کیفیت بخر

ابزارآلات صنعتی به دلیل استفاده فراوان نقش مهمی در رشد صنایع دارند. اینورتر یکی از ابزارآلات مهم و برجسته در این زمینه است. به دلیل اینکه در ساختار اینورتر از قطعات متحرک استفاده نشده است،  در صنایع گسترده‌ای قابل استفاده است. بر همین اساس تهیه اینورتر صنعتی با کیفیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی اینورتر صنعتی بپردازیم و با کاربرد‌های آن آشنایی بیشتری داشته باشیم.

اینورتر صنعتی
اینورتر صنعتی

اینورتر صنعتی چیست؟

معنای کلمه اینورتر معکوس ‌کننده است. در واقع می‌توان گفت اینورتر‌ها نوسان ساز‌های الکترونیکی هستند که از نظر توان قدرتی در رنج بالایی قرار دارند. ادوات الکترونیکی قدرت مورد استفاده در اینورتر‌ها شامل lGBT‌ها و MOSFET‌ها هستند. دستگاه‌های الکترونیک قدرت ایجاد جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کنند و به همین دلیل اینورتر به معکوس‌گر معروف است. میزان فرکانس، ولتاژ و توان تولیدی اینورتر قابل تنظیم به مقادیر دلخواه است.

اینورتر صنعتی
اینورتر صنعتی

عملکرد اینورتر صنعتی به چه صورت است؟

عملکرد اینورتر صنعتی بدین صورت است که ولتاژ DC که در درایو تولید می‌شود، با استفاده از تکنولوژی PWM  به صورت موج‌های سینوسی تبدیل می‌شود و با میزان ولتاژ و فرکانس دلخواه و در تناسب با فرآیند کار می‌کند. روش‌های تولید این موج شامل ترانزیستور، MOSFET  و یا IGBT است. سوئیچینگ هر کدام از این تجهیزات متفاوت است و سریع ترین سوئیچینگ مربوط به IGBT است.

میزان عملکرد اینورتر‌هایی که از IGBT برخوردارند، نسبت به انواع دیگر اینورتر‌ها بهتر است. در صورت استفاده از ترانزیستور نیز در هر نیم موج دستگاه ۱۲ بار روشن و خاموش می‌شود تا بتوانند سه فاز متفاوت تولید کند.

کاربرد اینورتر صنعتی

کاربرد اینورتر در صنعت بسیار زیاد است و به همین دلیل هنگام خرید حتماً باید اینورتر صنعتی با کیفیت تهیه شود. در ادامه برخی از کاربرد‌های اینورتر را نام برده و درباره هر یک توضیح می‌دهیم. البته کاربرد اینورترها فقط به صنایع محدود نمی شود و در حوزه های فراوانی قابل استفاده هستند.

انتقال نیرو از طریق HVDC

این روش در انتقال برق برای مسافت‌های طولانی بسیار کاربردی است. در ابتدا برق AC به برق DC با ولتاژ بالا تبدیل می‌شود و سپس به مکان دیگری انتقال می‌یابد. میزان تلفات برق در این روش انتقال بسیار کم است و در مقصد پس از دریافت برق DC به برق AC تبدیل می‌شود.

منبع برق اضطراری

اینورتر صنعتی و باتری، قابل استفاده به عنوان منبع تغذیه برق اضطراری هستند. این روش برای موقعیت‌هایی که برق اصلی در دسترس نباشد، کاربرد زیادی دارد و پس از دسترسی به برق اصلی از طریق یکسو‌کننده باتری‌های اینورتر شارژ می‌شود تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرند.

درایو فرکانس متغیر

در این روش وظیفه اصلی اینورتر کنترل برق است. به دلیل اینکه درایو فرکانس متغیر دارای یکسوساز است، برق مورد نیاز اینورتر از برق AC گرفته می‌شود. درایو فرکانس متغیر برای کنترل سرعت چرخش یک موتور AC  و کنترل برق اعمال شده بر روی موتور الکتریکی کاربرد دارد.

منبع تغذیه

اینورتر صنعتی می‌تواند برق DC را از طریق باتری، پانل خورشیدی یا سلول‌های سوختی به برق AC تبدیل کند. این برق قابلیت تبدیل شدن به هر میزان ولتاژ مورد نیاز صنایع را دارد و به عنوان منبع تغذیه قابل استفاده است.

درایو  الکتریکی وسایل نقلیه

اینورتر برای کنترل میزان قدرت کشش موتور در وسایل نقلیه قابل استفاده است. در تولید قطار برقی، خودرو‌های الکتریکی و هیبریدی از اینورتر استفاده می‌شود. در وسایل نقلیه‌ای که به ترمز احیا کننده مجهز هستند و انرژی خود را از موتور خودرو می‌گیرند و آن را در باتری‌های ذخیره می‌کنند تا در مواقع ضروری بتوانند از آن استفاده کنند، اینورتر ها نقش اساسی دارند.

لزوم استفاده از اینورتر در صنعت

صنایع تولیدی برای اینکه بتوانند فعالیت مداوم داشته باشند و عملکرد بهتری از خود نشان دهند، حتماً باید از اینورتر‌های صنعتی کمک بگیرد. استفاده از اینورتر‌های صنعتی به عنوان یک وسیله بسیار قدرتمند برق مورد نیاز کارخانجات و صنایع را در هنگام قطعی برق تأمین می‌کند. این موضوع برای صنایعی که به طور مداوم به جریان الکتریکی نیاز دارند، اهمیت بیشتری دارد.

استفاده از اینورتر‌های صنعتی باعث جلوگیری از افت ولتاژ یا تغییر آن می‌شود و در نتیجه ماشین آلات صنعتی و تجهیزات کارخانه‌ها از مشکلات مختلف ناشی از قطعی برق در ‌امان هستند.

اینورتر صنعتی
اینورتر صنعتی

قیمت اینورتر صنعتی با کیفیت

هنگام خرید اینورتر صنعتی با کیفیت عوامل مهمی هستند که بر قیمت تمام شده آن تأثیرگذار هستند. اینورتر‌ها دارای مدل‌های گوناگونی هستند و برند‌های تولید‌ کننده آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل قیمت اینورتر‌ها با یکدیگر متفاوت است. شدت جریان تولیدی دستگاه اینورتر و چرخه عملکرد دستگاه اینورتر صنعتی یا همان مدت زمان فعالیت بی‌ وقفه دستگاه اینورتر نشان ‌دهنده توان موتور آن است، که این عوامل در قیمت کلی اینورتر تأثیرگذار هستند.

در برخی از اینورتر‌ها لوازم جانبی نیز در کنار دستگاه وجود دارد که هر چه این لوازم با کیفیت‌تر و کامل‌تر باشد، قیمت اینورتر نیز بیشتر خواهد شد. امروزه در برخی از اینورتر‌های صنعتی با کیفیت از نمایشگر دیجیتال نیز استفاده می‌کنند که میزان آمپر را نمایش می‌دهد و برای انجام تنظیمات دیگر در اینورتر قابل استفاده است. تهیه اینورتر از برند معتبر نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. با بررسی این عوامل می توانید بدون هزینه زیاد اینورتر صنعتی با کیفیت خریداری کنید.

نتیجه ‌گیری

اینورتر نقش مهمی در حوزه صنایع و تولیدات دارد. هنگام خرید اینورتر صنعتی با کیفیت یک سری از پارامتر‌های مهم را باید رعایت کنید تا بتوانید از تمام ظرفیت اینورتر به طور مثبت استفاده کنید. ابتدا نوع کاربری سبک یا سنگین اینورتر را بررسی کنید و در نحوه اندازه‌گیری و نشان دادن جریان برق دقت داشته باشید.

هنگام استفاده از اینورتر نیز تمام نکات لازم را رعایت کنید تا طول عمر اینورتر افزایش پیدا کند. دقت داشته باشید که میزان دمای محیط با کارکرد اینورتر رابطه معکوس دارد. اگر میزان دمای محیط بیشتر شود، توان اینورتر کاهش پیدا می‌کند. قبل از خرید اینورتر صنعتی با کیفیت می‌توانید اطلاعات موجود در این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید