قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رشد و توسعه فردی > برنامه ۱۸ دقیقه ای برای بهره وری بیشتر

برنامه ۱۸ دقیقه ای برای بهره وری بیشتر

این برنامه ۱۸ دقیقه ای برای بهره وری بیشتر ، به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید ، از حواس پرتی جلوگیری کرده و در طی روز کاری خود نتایج بهتری کسب کنید.

آیا تاکنون روز را با بهترین نیت برای انجام کارها شروع کرده اید و فکر می کنید که در بعد از ظهر ، شما چه میزان بهره وری و کارایی داشته اید؟ پیتر برگمن ، نویسنده کتاب ۱۸ دقیقه: تمرکز اصلی خود را پیدا کنید و کارهای درست را انجام دهید ، می گوید: حل مشکلات کوچک و مداوم هنگام بروز آنها و برخورد با پیام ها و تماس های تلفنی می تواند شما را به راحتی از مسیر خارج کند. ، بر حواس پرتی مسلط شوید و کارهای صحیح را انجام دهید.

با وجود تمام فن آوری ها در اطراف ما ، پرت شدن حواس خیلی آسان است.در حقیقت ، ما به طور کلی از حواس پرتی استقبال می کنیم زیرا میان کارهایی که نیاز به تلاش و انرژی دارد ، به ما استراحت می دهند .”

پیتر برگمن

برگمن می گوید ، راز مدیریت موثر حواس پرتی و همچنین زمان شما ایجاد یک روال است. “این باید فرایندی باشد که ما دنبال کنیم (مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد) و ما را روی اولویت های خود در روز متمرکز کند.”

این برنامه ۱۸ دقیقه ای برای بهره وری بیشتر برای تمرکز و افزایش بهره وری است:

مرحله ۱: برنامه ریزی (۵ دقیقه)

قبل از شروع روز خود ، یک برگ کاغذ خالی بردارید و کارهایی را که باعث موفقیت آن روز کاری می شوند ، یادداشت کنید. برگمن توصیه می کند سپس تقویم خود را بردارید و آن موارد را در زمان های مشخص برنامه ریزی کنید.

دشوارترین و مهمترین فعالیتها را در اوایل روز که میزان حواس پرتی کمتر است و بیشترین تمرکز را دارید ، قرار دهید. اگر لیست شما در تقویم شما جا نمی گیرد ، کارهای مهم خود را در اولویت قرار دهید و دوباره برنامه ریزی کنید .

مرحله ۲: تمرکز مجدد (یک دقیقه در هر ساعت کاری)

زنگ ساعت تلفن همراه یا رایانه خود را تنظیم کنید تا در طول روز کاری سر هر ساعت زنگ بزند. سپس از خود بپرسید که آیا از یک ساعت گذشته به طور موثر استفاده کرده اید؟ برگمن می گوید این روش به شما کمک می کند تا وقتی حواس خودتان را پرت کردید یا از کار جدا شدید ، به مسیر درست برگردید.

مرحله ۳: مرور (۵ دقیقه)

در پایان روز ، بررسی کنید ، وقتی حواس تان پرت شده ، چه عواملی موثر بوده ، بیشتر روی چه چیزهایی تمرکز کرده اید و آیا آنچه را می خواستید بدست آوردید؟ اگر نه ،فردا چه کاری را می توانید بهتر انجام دهید؟.

برنامه ریزی کارهایی را که نیاز به تمرکز دارند (مانند انجام فعالیت های بازاریابی یا گزارش های فروش) اوایل روز انجام دهید. کارهای دیگر مانند بررسی ایمیل های خود یا نظارت بر آمار و گزارش ها را برای بعد از ظهر بگذارید.

منبع وب سایت نقشه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید