قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > بهترین ماسک های خانگی برای پوست خشک

بهترین ماسک های خانگی برای پوست خشک

در این مقاله،ساخت  ماسک های  خانگی برای پوست خشک و زبر در خانه آموزش داده می شود.در این ماسک های خانگی و  طبیعی برای پوست خشک از مواد تشکیل دهنده ای استفاده شده است که در اکثر موارد در خانه شما موجود است و می تواند در خانه ساخته شود. مزایای استفاده از این ماسک ها در خانه این است که شما از مواد شیمیایی مضر اجتناب می کنید. آنها پوست صورت شما را مرطوب نگه می دارند. و علاوه بر این، بسیاری از این ماسک ها را می توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در آشپزخانه خود، با کمترین هزینه انجام دهید.

بهترین ماسک های خانگی برای پوست خشک
بهترین ماسک های خانگی برای پوست خشک
  1. ماسک صورت تخم مرغ و عسل برای پوست خشک:

 ۱ قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق چای خوری روغن آفتابگردان با سفیده یک تخم مرغ در یک کاسه کوچک را به خوبی مخلوط کنید تا غلیظ شوند. مخلوط را روی صورتتان بگذارید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

  1. ماسک صورت موز، ماست و عسل:

 ۲ موز کاملا رسیده، ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان ماست را کاملا” با هم مخلوط کنید. این ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر مناسب ایجاد کنید.آنرا روی صورت خود قرار دهید و حدود ۲۰ دقیقه نگه دارید تا  خشک شود. صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

  1. ماسک طبیعی خیار و آلوئه ورا برای پوست خشک:

یک خیاررا پوست کنده و آن را در مخلوط کن بریزید ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. این دو را تا زمانی که  به یک مخلوط یکدست تبدیل شوند، هم بزنید . این خمیر را روی صورت خود بمالید، آنرا ۳۰ دقیقه نگهدارید. ماسک را با آب سرد شستشو دهید.

  1. ماسک صورت شیر برای پوست خشک:

این یک ماسک صورت باستانی است. شیر خام یک مرطوب کننده شناخته شده است که پوست های خشک را هیدراته(مرطوب) می کند.

دستور العمل زیر برای دو نفر است اگر می خواهید برای یک نفر استفاده کنید، مقادیر آنرا نصف کنید.

۱ قاشق چای خوری پودر شیرخشک، ۱ قاشق غذاخوری عسل ، ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و ۲ قطره روغن طبیعی مثل زیتون. این ترکیبات را خوب مخلوط کنید و بر صورت خود بمالید. اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه روی صورت تان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

  1. ماسک جو دوسر، ماست، عسل و روغن زیتون برای درمان پوست خشک:

     مواد طبیعی مورد نیاز برای این ماسک به طور معمول در خانه شما موجود است.

 ۱ قاشق غذاخوری سبوس جو دوسر ،۱ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون. تمام اجزا را در یک کاسه کوچک کاملا مخلوط کنید. آن را روی پوست خود بمالید، آنرا حدود ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود، نگهدارید.سپس آن را بشویید. در صورت لزوم، از مرطوب کننده بر روی پوست  وقتیکه هنوز مرطوب است استفاده کنید.

شما می توانید مخلوط باقی مانده را در یخچال خود در یک ظرف در بسته  نگهداری کنید. این مخلوط ماسک حدود یک هفته باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید