قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > بهترین ویتامین ها برای درمان آکنه

بهترین ویتامین ها برای درمان آکنه

کارشناسان معتقدند که علت خاصی برای آکنه وجود ندارد، شاید کمبود مواد مغذی خاص در بروز آکنه  نقش داشته باشند.

اینها ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به داشتن  پوست سالم کمک می کنند و ممکن است به جلوگیری از آکنه کمک کنند.

بهترین ویتامین ها برای درمان آکنه
بهترین ویتامین ها برای درمان آکنه

ویتامین A

یکی از  وظایف اصلی ویتامین A در بدن  که فوق العاده برای بزرگترین عضو بدن  مفید است: حفاظت ازپوست بدن.

ویتامین A نه تنها در برابر اشعه های مضر خورشید ازپوست بدن محافظت می کند، بلکه همچنین به مبارزه با عفونت و التهاب کمک می کند و حتی علائم پیری را نیز کاهش می دهد.

ویتامین های B

گروه ویتامین های B می توانند به زیبایی شما کمک کنند. ویتامین های B به کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن  در ارتباط با آکنه کمک می کنند، به همین دلیل آنها در بسیاری از مرطوب کننده های موضعی یافت می شوند.

روی – zinc

روی ماده مغذی است که می تواند التهاب آکنه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.استفاده از لوسیون حاوی روی به پاکسازی پوست کمک بسیاری می کند اما با این حال، دوزهای بالاتر از ۳۰ میلی گرم ممکن است مسموم کننده  باشد، بنابراین لازم است مطمئن شوید که مقدار مناسب را مصرف می کنید.

ویتامین E

این ویتامین محلول در چربی نیز یک آنتی اکسیدان است  به این معنی است که به جلوگیری از اکسیداسیون چربی در بدن کمک می کند.

ویتامین E به جلوگیری از گسترش باکتری  که به نظر می رسد باعث آکنه می شود، کمک می کند و همچنین باعث می شود که ویتامین A به طور مناسب بر روی پوست عمل کند. ویتامین E یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست است و همچنین به طور طبیعی در غذاهای خوشمزه سالم مثل بادام، آووکادو، گوجه فرنگی، دانه های آفتابگردان، اسفناج و مواد دیگر وجود دارد.

ویتامین D

این مواد مغذی نه تنها باعث تقویت استخوانها می شود، بلکه نقش حیاتی در سلامت پوست نیز ایفا می کند. اکثر ما این مواد مغذی را از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش دریافت می کنیم.

مطالعه دیگری که در PLOS One منتشر شد و تاثیر ویتامین D را بر بیماران مبتلا به آکنه بررسی کرد، دریافتند که افرادی که بیشتر از آکنه رنج می برند نیز ازکمبود ویتامین D رنج می برند اطمینان حاصل کنید که علائم کمبود ویتامین D را می دانید.

سلنیوم

این مواد مغذی برای مبارزه با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و سرطان شناخته شده است ، اما یکی از ویژگی هایی  که کمتر شناخته شده است توانایی آن برای جلوگیری از آکنه است.

برای تقویت  پوست خود برای مبارزه در برابر آکنه، مواد غذایی حاوی سلنیوم مانند گوجه فرنگی ، ساردین و گوشت گاو مصرف کنید.

منبع:ریدرز دایجست

دیدگاهتان را بنویسید