قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > بهترین پارچه برای شومیز زنانه

بهترین پارچه برای شومیز زنانه

انتخاب و خرید پارچه مناسب برای دوخت شومیز اهمیت بالایی دارد؛ زیرا در صورت انتخاب پارچه های نامناسب در نتیجه تنخور زیبایی نخواهد داشت و نمی توانید شومیز شیک و منحصر به فردی داشته باشید.

مهم ترین نکته ای که در خرید پارچه برای دوخت شومیز باید به آن توجه داشت، به غیر از خصوصیات کلی و بافت آن، توجه به الیاف تشکیل شده و خصوصیات و تعداد نخ استفاده شده در بافت و نوع پارچه حائز اهمیت است.

معیار تعداد نخ به کار رفته از ۱۵ تا ۱۰۰۰ تا متغیر است. هرچه این میزان بزرگ تر باشد سطح پارچه نرم تر بوده و لطیف تر و ابریشمی تر به نظر می رسد. البته قیمت این نوع پارچه ها گران تر خواهند بود.

باتوجه به ساختار الیاف استفاده شده، پارچه ها به صورت تک رشته و دو رشته در بازار موجود هستند.

پارچه های دو رشته به نوعی از پارچه ها گفته می شود که دو رشته نخ متفاوت در کنار یکدیگر تابیده شده است تا در برابر ساییدگی و پارگی مقاومت بالایی داشته باشند.

پارچه هایی که ۱۰۰ نخ دارند، معمولا به صورت دو رشته ای بافته می شوند، تا با این روش مقاومت و استحکام پارچه افزایش یابد.

به همین منظور ما در قسمت زیر به معرفی محبوب ترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت شومیز اشاره خواهیم کرد، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پارچه های مناسب برای دوخت شومیز

پارچه نخ پنبه مصری یا پیما آمریکایی

در صورت پیدا کردن یک پارچه نخ پنبه مصری یا پیما آمریکایی با شماره نخ ۱۶۰-۲۲۲ بدون تردید آن را خریداری کنید؛ زیرا لباس هایی که با این نوع پارچه دوخته می شوند، کاملا امتحان شده اند، تنخور زیبایی خواهند داشت و بسیار نرم و راحت هستند.

بهترین و مناسب ترین پارچه برای دوخت شومیز همین پارچه های نخ پنبه شناخته می شوند، اما از قیمت بالایی برخوردار هستند که این گران قیمت بودن دلیل موجهی دارد.

پارچه های پنبه ای مانند سایز پارچه ها از الیاف گیاه پنبه تولید می شوند. البته دلایل گرانی و اهمیت پارچه های نخ پنبه وجود رشته های بلند در الیاف نخ پنبه شناخته می شود. منظور از کیفیت بالای آن این است که می توان آن ها را با رشته های بلند و پیوسته ای که مستحکم هستند، ترکیب کنید و پارچه ای ظریف و در عین حال محکم ببافید.

در نتیجه دلایل مرغوبیت و گرانی پارچه های لطیف تر تعداد نخ بالا و ساختار دو رشته ای بودن آن محسوب می شود.

پارچه پوپلین با رنگ بندی متنوع

یکی از معروف ترین پارچه های شومیزی پوپلین به شمار می رود، که سطح صاف و خنکی داشته و همین موضوع باعث می شود، تا هنگام استفاده از آن حس خنکی ایجاد شده و پوست شما به راحتی در آن نفس بکشد.

پارچه های پوپلین باکیفیت لطیف بوده و در عین حال محکم هستند. در دوخت انواع شومیز استفاده از این نوع پارچه ها محبوبیت دارند.

پارچه پوپلین در هنگام لمس لطیف بوده، اما ایستادگی آن کمی خشک است.

البته اگر به دنبال پارچه ای برای پوشش دهی بالا هستید، انتخاب پارچه پوپلین توصیه نمی شود؛ زیرا کمی بدن نما است، اما این ویژگی باعث شده است تا این پارچه از وزن پایینی برخوردار باشد.

از معایب دیگر این پارچه ها می توان به چروک پذیری آن اشاره کرد. البته اگر آن را زیاد مچاله نکنید گزینه مناسبی برای روزهای گرم تابستان محسوب می شوند. برخی از مدل شومیزهای زنانه قیمت مناسب با پارچه های پوپلین تولید می شوند و همین موضوع باعث می شود تا گزینه ایده آلی برای دوخت انواع شومیزها به خصوص مدل های رسمی شناخته شوند.

پارچه جین محبوب در میان بسیاری از افراد

پارچه های جین با تراکم های مختلفی بافته می شوند. تراکم پارچه جین را براساس شرایط آب و هوایی و فصل مورد استفاده انتخاب کنید. بافت کج راه در پارچه های جین باعث می شود تا گزینه مناسبی برای دوخت انواع شومیز محسوب شوند.

لطافت این پارچه ها بالا بوده، اما نسبت به پارچه های نخ پنبه و پوپلین از ضخامت بیشتری برخوردار هستند.

پارچه های جین دوام و استحکام زیادی دارند، اما در عین حال هنگام پوشیدن به خوبی روی بدن ریزش می کنند. بافت مورب و جناغی این پارچه ها منجر به لطافت بیشتر آن ها شده است.

نوع بافت پارچه های جین موجب براقیت آن شده و مانع از چروک پذیری آن می شود. استفاده از این پارچه ها در استایل های اسپرت بسیار پرطرفدار بوده و نسبت به سایر پارچه ها قدرت پوشانندگی بالایی دارند. برای دوخت شومیزهای بهاره و تابستانه از پارچه های جین سبک و نازک استفاده کنید. البته هر ساله در هر فصلی استفاده از جین رواج داشته و بسیار محبوب است.

پارچه لنین ظریف و سبک

شومیز دوخته شده از پارچه لنین از ظرافت بالایی برخوردار است. هرچه این لباس را بیشتر بشویید زیباتر شده و تنخور لباس بهتر خواهد بود. این پارچه ها نسبت به پارچه های پنبه ای سطح صاف تر و لطیف تری دارند. جنس این نوع پارچه محکم بوده و ریزش کمتری نسبت به سایر پارچه ها دارد. از مضرات پارچه های لنین می توان به چروک پذیری آن اشاره کرد که ممکن است برای برخی از افراد آزار دهنده باشد.

برای آب و هوای گرم تابستان مناسب ترین پارچه لنین محسوب می شود. هنگام خرید پارچه های لنین میزان چروک پذیری آن را مورد توجه قرار دهید. البته الیاف به کار رفته در این پارچه طبیعی بوده و هنگام استفاده از آن موجب تنفس پذیری پوست شما خواهد شد.

این پارچه درجه یک است و زمانی که به وسیله الیاف بامبو بافته شده باشد، مشکل چروک پذیری آن برطرف شده و جنس پارچه نیز لخت تر می شود. درصورتی که پارچه لنین با پنبه ترکیب شود قیمت آن ارزان تر خواهد بود.

پارچه فلانل مناسب برای زمستان

این نوع پارچه از محبوب ترین گزینه ها برای روزهای سرد پاییز و زمستان محسوب می شود؛ زیرا سنگین بوده و نسبتا ضخیم است. شما می توانید این نوع پارچه را با ترکیبی از پشم و پنبه یا پنبه و کشمیر خریداری کنید. با استفاده از این نوع پارچه ها می توانید گرم ترین و نرم ترین شومیزهای زمستانه را داشته باشید و از پوشیدن آن ها لذت ببرید.

پارچه گاباردین از خوش دوخت ترین پارچه ها

گاباردین پارچه ای است با وزن متوسط و سبک که بافت جناغی یا همان مورب دارد. سطح این نوع پارچه نرم و لطیف است که معمولا از جنس پشم یا پنبه تولید می شود. به دلیل دوام و استحکام این نوع پارچه ها گزینه مناسبی برای دوخت شومیز و کت و شلوار محسوب می شوند. به افرادی که نسبت به چروک پذیری حساس هستند توصیه می شود پارچه های گاباردین را انتخاب کنند؛ زیرا به راحتی چروک نمی شوند و از ریزش مناسبی برخوردار هستند.

بهتر است شومیزهایی که با این نوع پارچه ها دوخته می شوند تنخور محکمی داشته باشند. پیش از این مضرات پارچه گاباردین سنگینی آن محسوب می شد، اما در حال حاضر این پارچه ها سبک تر، لطیف تر و نازک تر تولید می شوند.

پارچه سوزنی یا اکسفورد

پارچه های آکسفورد معمولا کمی خشن و خشک هستند و در دسته پارچه های گرم قرار می گیرند. البته این پارچه ها موجب تنفس پوست می شوند و هنگام استفاده از احساس خفگی نخواهید داشت.

به دلیل آن که استفاده از پارچه های سوزنی ظاهری اسپرت به پوشش شما می بخشد، برای استایل های کاری و مهمانی های رسمی مناسب نیستند.

ساختار پارچه های سوزنی نسبت به پارچه های پوپلین سفت تر، سخت تر و محکم تر هستند، که گزینه مناسبی برای دوخت شومیز، لباس های کژوال و ورزشی مناسب هستند.

پارچه های سوزنی و اکسفورد بافتی شبیه به هم دارند. هر دو این پارچه ها بافتی یک دست، ظریف و متقارن دارند، با این تفاوت که بافت پارچه های سوزنی ظریف تر و ریزتر هستند.

توصیه می شود از پارچه های رویال اکسفورد استفاده کنید؛ زیرا پایچه های رویال آکسفورد بهتر از آکسفورد هستند و یک بافت برجسته قابل مشاهده و براق دارند. این درخشش و براقیت باعث شده است تا برای دوخت انواع شومیزها مناسب باشند.

پارچه تریکو یک انتخاب مقرون به صرفه

اگر برای دوخت شومیز زنانه به دنبال پارچه های ارزان قیمت هستید، پارچه های تریکو پیشنهاد می شود. معمولا برای دوخت شومیزهای راحتی و خانگی از پارچه های تریکو استفاده می کنند و برای دوخت انواع شومیزها استفاده از این نوع پارچه توصیه نمی شود.

پارچه حریر یک انتخاب با ریزش بالا

برای دورهمی های دوستانه و مجالس مختلف بهترین گزینه انتخاf پارچه های حریر است. از خاصیت این پارچه می توان به لطافت و ظرافت آن اشاره کرد. دلایل سبکی و لطافت پارچه های حریر ابریشم طبیعی و مصنوعی به کار رفته در بافت آن ها است. معمولا پارچه های حریر به همراه آستر مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا ظرافت و ریزش آن ها زیاد است.

پارچه ساتن بهترین انتخاب برای شومیز مجلسی

مطمئنا تمامی افراد نسبت به پارچه های ساتن شناخت کافی دارند. این پارچه ها از براقیت و جلوه بسیار زیبایی برخوردار بوده و می توان آن را برای دوخت انواع لباس های مجلسی به خصوص شومیزهای زنانه مورد استفاده قرار داد. پارچه های ساتن دارای انواع مختلفی هستند که میزان ضخامت و براقیت آن ها متفاوت است و می توانید مناسب ترین گزینه را بر اساس مدل شومیز خود انتخاب کنید. البته هرچه پارچه انتخابی شما از ظرافت بالایی برخوردار باشد، ریزش بیشتری داشته و خروجی شومیز شما جذاب تر و شیک تر خواهد بود.

آشنایی با انواع شومیزهای زنانه

برای دوخت شومیزهای جذاب و زیبای زنانه بهتر است با انواع شومیزهای زنانه موجود در بازار آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

شومیز ساده

شومیزهای ساده یا کلاسیک یکی از رایج ترین شومیزهای زنانه هستند. آستین این مدل شومیزها بلند بوده و دکمه های متوسطی در وسط آن ها قرار گرفته است. معمولا شومیزهای کلاسیک با دامن و شلوارهای نازک ست می شوند. برای مکان های رسمی و غیر رسمی می توانید از این شومیزها استفاده کنید.

شومیز اسپرت

طراحی شومیزهای اسپرت ساده معمولا بدون دکمه یا دکمه دار هستند، که در محیط های غیر رسمی کاربرد دارند.

شومیز مجلسی

شومیزهای مجلسی برای استفاده در محیط های رسمی مناسب هستند، که می توانید آن ها را شلوارهای گشاد و تنگ و دامن های مناسب استایل کنید.

شومیز طرح دار

شومیزهای کار شده معمولا دارای طرح های چاپی یا گلدوزی شده هستند، که در میان خانم ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این مدل شومیزها برای شرکت در مهمانی ها و مراسم های رسمی مناسب هستند.

شومیز دکمه دار

شومیزهای دکمه دار شباهت زیادی با شومیزهای اسپرت و کلاسیک دارند و این شباهت به دلیل دکمه های به کار رفته در آن ها است که خانم ها برای مراسم های رسمی و غیر رسمی از آن ها استفاده می کنند.

شومیز یقه کراواتی

شومیزهای یقه کراواتی معمولا یقه های بسیار بلندی دارند، که به صورت کراواتی و پاپیونی قابل استفاده هستند.

شومیز یقه چین دار

معمولا از شومیزهای یقه چین دار در مکان های غیر رسمی و دوستانه مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این شومیزها در میان خانم های لاغر اندام بسیار پرطرفدار است.

شومیز آستین پفی

شومیزهای آستین پفی معمولا با پارچه های ساتن، حریر، دانتل و… دوخته می شوند. ویژگی مشابه این شومیزها پفی بودن آستین آن است، که هر یک دارای طراحی های متنوعی هستند.

شومیز آستین رگلان

برای دوختن این شومیزها از پارچه های نسبتا لخت استفاده می کنند، که معمولا برای فصول گرم کاربرد دارند. نوعی از شومیزهای آستین رگلان با آستین سرشانه خالی طراحی شده است، که بسیار محبوب است.

سخن پایانی

شاید هنگام مراجعه به فروشگاه های مختلف برای خرید پارچه مناسب دچار سردرگمی شوید. این اتفاق کاملا طبیعی است؛ زیرا این دنیا بی پایان بوده و هر روزه نوع جدیدی از پارچه ها وارد بازار می شوند، اما توصیه می شود پارچه هایی که دارای الیاف طبیعی هستند را با وسواس و دقت بالا انتخاب کنید؛ زیرا پارچه هایی که دارای الیاف طبیعی هستند، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و تنخور لطیف و راحتی دارند و احتمال بروز حساسیت های پوستی در آن ها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید