قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > تاثیر کوهنوردی سبک بر سلامتی

تاثیر کوهنوردی سبک بر سلامتی

تحقیقات نشان داده است که کوهنوردی سبک می‌تواند باعث افزایش سلامت جسم و روان شود.

کوهنوردی
کوهنوردی سبک بیش از آنچه که فکرش را کنید برای سلامتی مفید است

همه ما گاه تمایل داریم که گوشی موبایل خود را کنار بگذاریم و با خاموش کردن تلویزیون و تبلت‌، به خود فرصت دهیم تا از راهی بی‌نظیر با دنیای اطراف ارتباط برقرار کنیم. محققان دریافته‌اند که کوهنوردان غیرحرفه‌ای که با قطع ارتباط خود با دنیایی فناوری چهار روز را در طبیعت می‌گذرانند، قدرت خلاقیت آنها توسعه پیدا کرده و مشکلات کاری‌شان تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. این چیزی است که بسیاری از راست مغزها که ذهنی خلاق دارند، به آن آگاه هستند و صرفاً جهت یاداوری به افراد چپ‌مغزی همچون من است که غرق در جزئیات روزمره هستند و با دیدن تصاویر کلی‌تر دست و پنجه نرم می‌کنند.

مزایای سلامتی فعالیت‌های قلبی عروقی از جمله کوهنوردی سبک در بلند مدت، اثبات شده است. فعالیت‌ در فضای باز می‌تواند بهبود بیماران مبتلا سرطان را سرعت بخشد. در مطالعه‌‏ای روی میزان اکسیداتیو زنان مبتلا به سرطان سینه و مردان مبتلا به سرطان پروستات، مشخص شد که در مبتلایانی که کوهنوردی سبک طولانی دارند، ظرفیت اکسیداتیو خون‌شان بهتر است و این موضوع به بهبود بیماری کمک می‌کند.

اگر یک کوهنورد تازه کارید، و مایل به گذراندن زمان بیرون از منزل هستید، اکنون بهترین زمان برای شروع است.

بیرون خانه بودن و گردش در طبیعت حسی بسیار خوبی به انسان می‌دهد. با این حال اثرات این کار بسیار فراتر از حس خوب تنفس هوای تازه است. مطالعه‌ای روی گروهی از افراد افسرده و ناامید که اقدام به خودکشی کرده بودند انجام شد و نتایج بسیار شگفت انگیز بود. پیشرفت‌های چشمگیر به دست آمده در بهبود افسردگی و ناامیدی، باعث شده که کوهنوردی سبک به عنوان یک روش درمان در بهداشت روان شناخته شود. این نشان می‌دهد که روش‌های غربی برای سلامت روان تاثیرات به سزایی داشته که شامل درمان‌های جایگزین برای بهبود سلامت کلی افراد است.

پیشرفت‌های چشمگیر بدست آمده در بهبود افسردگی و ناامیدی، باعث شده که کوهنوردی سبک یک روش درمان در بهداشت روان شناخته شود

اگر یک کوهنورد تازه کارید، و مایل به گذراندن در بیرون از منزل هستید، اکنون بهترین زمان برای شروع است. به خصوص در آب و هوای مطبوع و مناظر زیبای پاییز، که بهترین زمان برای درک شکوه طبیعت است. گروه‌ها زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند، رویدادهای کوهنوردی سبک پاییزی، فعالیت‌های سیاحتی کودکان و یوگا و مدیتیشن در فضای باز فرصت‌هایی برای استفاده هستند. از فضای باز لذت ببرید. بیرون بروید و کوهنوردی سبکی داشته باشید.

 منبع اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید