قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ترتیب بروزعلامت های کرونا

ترتیب بروزعلامت های کرونا

در ارتباط با آغاز علائم ابتلا به کرونا، دانستن ترتیب بروزعلامت های کرونا می‌تواند باعث کاهش فشار وارد بر کارمندان بیمارستان‌ها شود که با احتمال موج دوم کرونا نیز روبرو هستند.

در پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه جنوب کالیفرنیا، توصیه‌های ارزشمندی در خصوص عوارض و علائم ابتلا به کرونا مطرح شده است.

نویسندگان این پژوهش از داده‌های جمع‌آوری شده بوسیله متخصصان چینی از ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ از نزدیک به ۱۱۰۰ مورد استفاده کرده اند.

این پژوهش که در مجله علمی «مرزهای بهداشت عمومی » انتشار یافته خاطر نشان می‌کند که ویژگی خاص ویروس کرونا، همان ترتیب و توالی علائمی است که برای نخستین بار ظاهر می‌شوند.

معمولا این بیماران از تب، سرفه، درد عضلات و سپس تهوع و اسهال رنج می‌برند.

جوزف لارسن که هدایت این پژوهش را بر عهده داشته می‌گوید: «با توجه به وجود متدهای بهتر کنونی در درمان کووید ۱۹، مشخص سازی بیماران در مراحل اولیه می تواند از طول مدت درمان بکاهد.»

بر أساس این پژوهش بیمار مبتلا به کرونا به احتمال زیاد از با این توالی و ترتیب رنج خواهد برد به این شکل که در ابتدا از تب، سرفه و تهوع و سپس از اسهال.

ترتیب و توالی عوارض به شکلی دیگر نیز مشاهده شده که شیوع کمتری دارد به این شکل از اسهال و تهوع اغاز شده و با سرفه و د رنهایت تب ادامه می‌یابد.

نویسندگان این پژوهش آورده اند: «اهمیت شناخت علائم و عوارض اولیه در نیاز به متوقف کردن شیوع کووید ۱۹ آشکار می‌شود زیرا این بیماری، ۲ تا ۳ برابر آنفلولانزا همه گیری دارد و لذا تست فوری و فاصله گذاری اجتماعی، دو پارامتر مهم به شمار می‌آیند؛ یویژه اگر از شدت تدابیر مرتبط به فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه کاسته شده باشد.»

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که تب، شایع ترین علامت قابل مشاهده در وهله اول در میان بیماران بالغ مبتلا به کووید۱۹ است.

براساس این پژوهش ترتیب ظهور علائم در بیماران وخیم و غیر وخیم یکسان است و تب و سرفه به شکلی مرتبط در همه موارد مشاهد شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید