قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > چهره ها - سینما و تلویزیون > ترسناک ترین فیلمهای تمام دوران ها

ترسناک ترین فیلمهای تمام دوران ها

در این مطلب ترسناک ترین فیلمهای تمام دوران ها را برایتان انتخاب کرده ایم.امیدواریم بعد از دیدن این فیلمها خواب های خوب ببینید!

It (2017)
It (2017)

It (2017)

آن (به انگلیسی: It) (همچنین با عنوان آن: بخش اول شناخته می‌شود) یک فیلم فراطبیعی ترسناک به کارگردانی اندرس موچیتی است. فیلمنامه این فیلم توسط کری فوکوناگا بر اساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ به رشته تحریر درآمده است. این فیلم بیانگر داستان هفت کودک از شهر دری در ایالت مین آمریکا است که در اثر مواجهه با دلقکی ناشناس دچار وحشت شده‌اند. پیش تر نیز در سال ۱۹۹۰ مینی سریالی بر اساس این رمان ساخته شده بود که با واکنش‌های ضد و نقیضی همراه شد.

The Exorcist (1973)
The Exorcist (1973)

The Exorcist (1973)

جن‌گیر  فیلمی آمریکایی محصول سال ۱۹۷۳ به کارگردانی ویلیام فریدکین، ساخته‌شده بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی است. جن‌گیر یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود.

ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می‌گذرد. کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به ریگن کمک کند. پس از تحقیقاتی که پدر کاراس برروی ریگن انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده، به کلیسا مراجعه کرده و درخواست می‌کند تا خودش مراسم جن‌گیری را انجام دهد. اما کلیسا شخصی باتجربه‌تر به نام پدر مِرین را پیشنهاد می‌کند. مِرین کشیشی پیر است و موجودی را که بدن ریگن به تسخیر او درآمده‌است می‌شناسد. پدر مِرین به خانهٔ کریس مک‌نیل می‌رود و به‌همراه پدر کاراس جن‌گیری را شروع می‌کنند. در این مراسم سخت و طاقت‌فرسا، پدر مِرین جان خود را از دست می‌دهد و پدر کاراس در نهایت، به قیمت جان خودش، اهریمن را از بدن ریگن خارج می‌کند.

The Shining (1980)
The Shining (1980)

The Shining (1980)

درخشش یا تلألو  فیلمی در سبک ترسناک روانشناسانه محصول آمریکا و بریتانیا به کارگردانی و تهیه‌کنندگیاستنلی کوبریک است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد. فیلم‌نامه این کار را کوبریک و دایان جانسون، رمان‌نویس زاده آمریکا نوشتند. در این فیلم هنرپیشگانی همچون جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی به عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان و در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان برد. در طول فصل زمستان به دلیل بارش برف بسیار راه‌های مواصلاتی به هتل بسته شده و به همین دلیل جک تورنس با خانواده خود بعنوان سرایدار در این هتل در طول زمستان استخدام می‌شود. فضای وهم‌آلود و تنهایی در این مکان موجب نوعی روان‌گسیختگی در جک می‌شود و دچار اختلالات روانی و عصبی شده و قصد نابودی همسر و فرزندش می‌کند…

Halloween (1978)
Halloween (1978)

Halloween (1978)

هالووین  فیلمی ترسناک و اسلشر محصول ۱۹۷۸ ایالات متحدهٔ آمریکا است. این فیلم به کارگردانی جان کارپنتر، کارگردان شناخته‌شده در ژانر وحشت و علمی-تخیلی، ساخته شده‌است. افزون بر کارگردانیِ فیلم، نویسندگی و آهنگ‌سازیِ آن را کارپنتر بر عهده داشته‌است.
هالووین به یکی از پرفروش‌ترین و سودآورترین فیلم‌های مستقل تاریخ تبدیل شد. داستان فیلم دربارهٔ قاتلی روانی به نام مایکل مایرز است که قصد کشتن قهرمان داستان، لوری استرود را دارد.

سال ۱۹۶۳، در شب جشن هالووین پلیس دختری ۱۷ ساله بنام «جودیت میرز» را میابد که تا حد مرگ توسط برادر ۶ ساله‌اش، «مایکل» با چاقو ضربه خورده است. اکنون بعد از ۱۵ سال، درست چند روز قبل از جشن هالووین، مایکل از زندان می گریزد و …

Poltergeist (1982)
Poltergeist (1982)

Poltergeist (1982)

ارواح خبیثه یا پولترگایست فیلمی ترسناک به گونهٔ فراطبیعی محصول سال ۱۹۸۲ میلادی کشور آمریکا به کارگردانی توبی هوپر و نویسندگی و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ است.

صحنه‌ای از این فیلم به عنوان هشتادمین سکانس ترسناک سینمایی در «۱۰۰ تا از ترسناک‌ترین سکانس‌های سینما» به انتخاب وب‌گاه براوو شناخته شد. انجمن منتقدان فیلم شیکاگو در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما آن را در رتبه ۲۰ قرار داد. در ۱۰۰ سال… ۱۰۰ هیجان به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا که لیستی از ۱۰۰ فیلم برتر آمریکایی در ژانر دلهره‌آور یا هیجان‌انگیز است، پولترگایست در رتبه ۸۴ قرار گرفت. این فیلم هم‌چنین نامزد سه جایزه اسکار شد.

 

The Evil Dead (1981)
The Evil Dead (1981)

The Evil Dead (1981)

طی زمانی که از اکران فیلم کم هزینه و کلبه ای در میان جنگلی «The Evil Dead » در سال ۱۹۸۱ می گذرد، این فیلم تا حد یک اسطوره بالا برده شده است. فیلم های زیادی را پیدا نمی کنید که تا این حد مورد توجه و علاقه ی قلبی طرفداران فیلم های ترسناک واقع شده باشند. این موهبت بر این پایه که «The Evil Dead » فیلمنامه ی فوق العاده ای داشته، ایجاد نشده است، زیرا که فیلم چنین فیلمنامه ای نداشت. در واقع طرح داستانی همانقدر ساده و ابتدایی بود که در فیلم هایی از این دست معمول است: پنج دانشجو از شهر خارج می شوند و راهی کلبه ای در میان ناکجا آباد می شوند، آنجا یک دستگاه ضبط صدای قدیمی را که افسون های بدشگونی را پخش می کند دستکاری می کنند و در نهایت جهنمی خونین و مملواز وحشتی ناشناخته را از بند آزاد می سازند. بودجه ی ساخت فیلم حتی برای سالهای اولیه ی دهه ی هشتاد اندک بود و بازی ها در بهترین حالت خود غیر حرفه ای هستند (به جز بازی کاریزماتیک و گیرای بروس کمپل/ Bruce Campbell بازیگری با چانه ای برآمده که به دلیل بازی در فیلم های درجه دوی آن زمان به شهرت رسیده بود).

 

The Cabin in the Woods (2012)
The Cabin in the Woods (2012)

The Cabin in the Woods (2012)

از زمان ساخته شدن فیلم «جیغ / Scream» هیچ فیلم ترسناکی موفق نشده بود مانند فیلم «کلبه ی میان جنگل/ The Cabin in the Woods» تا این حد برخلاف جریان معمول فیلم های این ژانر پیش برود و تأثیری بر مخاطب بگذارد که کاملاً در تضاد با توقعات و انتظارات تماشاگر باشد. میتوان این فیلم را نمونه ای هشیارانه، متفاوت، و شیطنت آمیز از یکی از پلیدترین انواع فیلم های اسلشر/ slasherدانست: قتل عام عده ای دختر و پسر در اقامتگاهی در دل طبیعت. هر چقدر تماشاگر کمتر در جریان وقایع قرار بگیرد، تماشای این فیلم غافلگیر کننده که آشکار کردن حقیقت داستان را تا حد امکان به تأخیر می اندازد، لذت بیشتری خواهد داشت.

پنج دانشجوی کالج با یک ماشین کاروان به مقصد کلبه ای در اعماق جنگل و منطقه ای پرت و دور افتاده حرکت می کنند: بچه درس خوان سیاهپوستی به نام هولدن (جسی ویلیامز/ Jesse Williams)، دختر بی بند و باری به نام جولز (آنا هاتچیسن/ Anna Hutchison)، مارتی (فرن کرانز/ Fran Kranz) جوانی فیلسوف مسلک که مدام ماری جوآنا مصرف می کند،

A Nightmare on Elm Street (1984)
A Nightmare on Elm Street (1984)

A Nightmare on Elm Street (1984)

کابوس در خیابان الم t) نام فیلمی ترسناک-فانتزی محصول سال ۱۹۸۴ کشور آمریکا است. شخصیت منفی این فیلم، فردی کروگر، یکی از برترین شروران تاریخ سینماست که در لیست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ شرور و قهرمان بنیاد فیلم آمریکا نیز حضور دارد. این شخصیت بعدها در فیلم‌ها و بازی‌های دیگری نیز ایفای نقش کرد. فیلم کابوس در خیابان الم که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد بازسازی این فیلم محسوب میشود.این فیلم،اولین کار جانی دپ میباشد.

داستان فیلم در مورد چند انسان است که در کودکی با هم در یک مهد کودک بوده‌اند. در مهد کودک شخصی به نام فردی کروگر آنها را مورد آزار قرار می‌دهد و پدر و مادرشان وقتی به این قضیه پی می‌برند دنبال فردی می‌گردند و در نهایت او را آتش می‌زنند (همین زمان است که او روح شیطانی گرفته و به شیطان تبدیل می‌شود). حال که آن کودکان بزرگ شده‌اند یک مشکل مشترک برای همه آنها پیش می‌آید. مشکل همان کابوس‌های واقعی است که تک تک این افراد می‌بینند و از آن رنج می‌برند. کابوس‌هایی که در همه آنها شخصی به نام فرِدی (فِرِد کروگر) می‌آید و پس از آزار و شکنجه روحی و روانی افراد را در خوابشان به قتل می‌رساند. پس از مرگ چند تن از آنها، دو نفر از این افراد به نام‌های کوئتین و نانسی برای نجات جان خود و بقیه و رهایی از دست فردی تلاش می‌کنند تا او را نابود کنند.

The Birds (1963)
The Birds (1963)

The Birds (1963)

پرندگان  فیلمی دلهره‌آور است که در سال ۱۹۶۳ در ایالات متحدهٔ آمریکا توسط کارگردان بریتانیایی، آلفرد هیچکاک، و بر اساس داستان پرندگان، اثر دافنه دوموریه، ساخته شده‌است. موضوع داستان اصلی فیلم، حملات ناگهانی و وحشیانهٔ تعداد وسیعی از پرندگان به دلایل نامشخصی، به خلیج بودگا واقع در کالیفرنیا است

ملانی دانیلز (تیپی هدرن) دختری ماجراجو و ثروتمند است که با وکیل جوانی به نام میچ برنر (راد تیلور)، مقیم بودگا بِی آشنا می‌شود. سپس به بهانهٔ اینکه دو مرغ عشق برای جشن تولد خواهر کوچکش هدیه ببرد رهسپار بودگا بِی می‌شود. در آنجا ملانی مورد حملهٔ یک پرنده قرار می‌گیرد و صدمه‌دیده مجبور می‌شود شب را در خانهٔ «انی هیورث» (سوزان پلشت)، آموزگاری محلی که دلباختهٔ میچ است، سر کند. از روز بعد، حملهٔ پرندگان به شهر جدی می‌شود…

Alien (1979)
Alien (1979)

Alien (1979)

بیگانه  فیلمی علمی–تخیلی ترسناک به نویسندگی دان اوبانون و کارگردانی ریدلی اسکات، محصول سال ۱۹۷۹ است. داستان این فیلم موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی را به تصویر می‌کشد که وارد یک فضاپیمای باری شده و خدمه کشتی را از بین می‌برد.

بیگانه سرآغاز یک سری فیلم با حضور شخصیت اِلن ریپلی (با بازی سیگورنی ویور) شد که مجموعاً شامل ۴ قسمت است. بیگانه‌ها، بیگانه ۳ ورستاخیز بیگانه دنباله‌های این فیلم محسوب می‌شوند. بیگانه علیه غارتگر و بیگانه‌ها علیه غارتگر: مارش عزا دنباله‌های غیررسمی این فیلم به حساب می‌آیند. همچنین رایدلی اسکات در سال ۲۰۱۲ فیلم پرومتئوس را ساخت که در آن به پیشینه موجودات بیگانه پرداخته شده‌است. در سال ۲۰۱۷ نیز دنباله این فیلم به نام بیگانه: پیمان اکران شد.

یک کشتی فضایی تجاری (Nostromo) حامل ۷ سرنشین در راه بازگشت به زمین با پیام کمک از سوی سیاره‌ای در مسیرش مواجه می‌شود. هوش مصنوعی کنترل کننده سفینه افراد را از حالت انجماد خارج می‌کند تا به این پیغام پاسخ داده شود.

افراد داخل سفینه در ابتدا تصور می‌کنند که به مقصد یعنی زمین رسیده‌اند، اما پس از بررسی متوجه می‌شوند که هنوز در نیمه راه قرار دارند؛ لذا برای بررسی محل ارسال پیام، بر روی سیاره فرود می‌کنند که در حین فرود سفینه دچار آسیب می‌شود. یک گروه سه نفره به سردستگی «کین» در حین اینکه سفینه تعمیر می‌شود، تصمیم به بررسی میدانی محل می‌گیرند. آن‌ها پس از خروج از کشتی و رجوع به محل با بقایای یک کشتی فضایی قدیمی و کلونی‌هایی از یک گونه ناشناس فضایی مواجه می‌شوند. در حین بررسی کلونی توسط «کین»، یکی از آن‌ها به او می‌چسبد.

منبع :ریدرز دایجست

دیدگاهتان را بنویسید