قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > تست کرونا در منزل با دقت بالا و نمونه گیری مطمئن

تست کرونا در منزل با دقت بالا و نمونه گیری مطمئن

در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی بیماری کووید۱۹ از ووهان چین منتشر شد و در مدت بسیار کوتاهی پایش به تمام کشورهای دنیا باز شد. با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، زندگی مردم دچار تغییرات گسترده‌ای شد. اقتصاد جهانی و کشورهای مختلف تحت تاثیر این بیماری رشد منفی را تجربه کردند و در زندگی روزمره انسان‌ها مشکلات جدی به وجود آمد. بسیاری از کشورهای درگیر بیماری، مدارس و دانشگاه‌های خود را تعطیل کردند و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای مثل ساعات ممنوعۀ تردد، مسافرت‌های بین‌شهری، الزام به دورکاری بخشی از ارگان‌های دولتی و غیره را اِعمال کردند. از علائم رایج این بیماری می‌توان به تب شدید، احساس خستگی و کوفتگی بدن، گلودرد، سرفه‌های خشک، اختلال در تنفس، کاهش حس بویایی و چشایی، اسهال و غیره اشاره کرد.

تست کرونا در منزل با دقت بالا و نمونه گیری مطمئن

آیا تست آنلاین کرونا واقعیت دارد؟

در واقع چیزی به اسم تست آنلاین کرونا وجود ندارد و با توجه به توضیحات قبلی، بهترین روش تشخیص ابتلا به بیماری استفاده از روش PCR می‌باشد که آن هم با تجهیزات فیزیکی مخصوص قابل انجام است. اما یک مورد تست آنلاین کرونا به شکل نرم‌افزاری وجود دارد. به این ترتیب که کاربر با مراجعه به بعضی از سایت‌ها و جواب دادن به تعدادی سوال می‌تواند حدس بزند که به بیماری مبتلا شده است. البته همانطور که خود سایت‌ها هم می‌گویند به هیچ‌وجه نباید روی نتایج این تست‌ها حساب باز کنید و به هیچ‌عنوان نتایج قابل‌اعتمادی به دنبال ندارند. بدون شک در حال حاضر بهترین روش تشخیص کرونا انجام تست PCR است.

آیا واکسن کرونا می‌تواند این بیماری را به شکل کامل ریشه‌کن کند؟

از همان اولین روزهای انتشار ویروس کرونا زمزمه‌هایی دربارۀ ساخت واکسن کرونا به گوش رسید. کشورهای مختلف تحقیق و توسعه را آغاز کردند تا شاید بتوانند با تولید انبوۀ واکسن، جلوی همه‌گیری بیشتر کرونا را بگیرند. فایزر و بایون‌تک اولین شرکت‌هایی بودند که ساخت واکسن را با موفقیت به پایان رساندند و چند میلیون دُز از این واکسن را به کشورهای مختلف صادر کردند. همچنین کشورهای دیگر هم واکسناسیون را با اولویت‌بندی خاص آغاز کردند. در ایران هم محققان مشغول ساخت واکسن کرونا هستند. هر چند فرآیند تولید واکسن کرونا بسیار پیچیده است و هنوز به طور قطعی مشخص نیست که نتایج استفاده از این واکسن‌ها چقدر مفید باشد.

با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ درمان و واکسن قطعی برای کرونا وجود ندارد، بهترین کار این است که افراد خودشان با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های متخصصان از انتشار این ویروس جلوگیری کنند. تست کرونا از همان اوایل همه‌گیری تا امروز در مراکز درمانی مختلف در حال انجام است و تا امروز میلیون‌ها تست کرونا انجام شده است. یکی از بهترین تست‌های تشخیص کرونا، روش PCR است. به کمک این تست شخص می‌تواند متوجه بشود که به کرونا دچار شده است یا خیر.

کرونا در بارداری چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

بیماری کرونا محدودیت سنی یا جنسیتی نداشته و می‌تواند همۀ انسان‌ها را مبتلا کند. یکی از بزرگترین نگرانی‌های بانوان در دوران همه‌گیری کرونا، مربوط به بارداری و زایمان جنین می‌یاشد. در واقع مادران آینده به این فکر می‌کنند که کرونا در بارداری به چه شکل است و اگر در دوران بارداری به کرونا مبتلا شوند چه خطراتی جان خودشان و فرزندشان را تهدید خواهد کرد. مهم‌ترین کاری که باید بانوان باردار انجام دهند، مراقب کامل از سلامت عمومی خودشان است. توصیه می‌شود در دوران بارداری از حضور در دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه خودداری کنند. همچنین از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و به شکل کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در بعضی از خانم‌های باردار که به کرونا مبتلا می‌شوند مشکلاتی مثل زایمان زودرس، پاره شدن زودتر از موعد کیسۀ آب و الگوهای نامنظم قلب جنین گزارش شده است.

روش‌های تشخیص ابتلا به بیماری کرونا

بعضی از افراد هنگامی که احساس می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند یا قبل از پرواز هوایی یا به هر دلیل دیگری به آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی شهرشان مراجعه کرده و تست کرونا می‌دهند. در این حالت شخص اگر مبتلا باشد، با تردد در شهر امکان دارد دیگران را هم مبتلا کند. همچنین مشکلات متعدد دیگری مثل گیر کردن در ترافیک سنگین شهرها، معطل شدن در مراکز درمانی و موارد این‌چنینی در انتظارش خواهد بود. بهترین کار این است که شخص در منزل بماند و تست کرونا در خانه را انجام دهد. در این روش کارشناس نمونه‌گیر با رعایت کامل موارد بهداشتی و همراه داشتن تجهیزات لازم به محل موردنظر متقاضی مراجعه کرده و تست را در خانه یا محل موردنظر شخص انجام می‌دهد. به جرئت می‌توان گفت که این روش مطمئن‌ترین راه انجام تست کرونا است و به گروه‌های حساس و مادران باردار توصیه می‌شود.

تست کرونا در خانه با مجموعه هوم کا

تست کرونا در خانه با مجموعه هوم کا

هوم کا یک مجموعۀ ارائه‌دهنده خدمات سلامت در محل است که با کادری مجرب از پزشکان، پرستاران و سایر گروه‌های پزشکی آماده انجام انواع خدمات سلامت در محل اشخاص است. هوم کا برای تشخیص کرونا هر دو تست پی سی آر و آنتی‌بادی را در قالب خدمات تست کرونا در خانه انجام می‌دهد و انتخاب روش انجام تست به عهده شخص متقاضی است. حتی متقاضیان عزیز می‌توانند هر دو روش را با هم انتخاب کنند. قیمت این تست‌ها بسیار مناسب بوده و اعلام نتیجه آن با توجه به انتخاب شخص می‌تواند از ۱۲ ساعت تا ۴۸ ساعت ارائه شود. برای درخواست تست کرونا در محل هوم کا کافیست فرم مربوطه در سایت را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان برای تایید نهایی درخواست باشید. بعد از انجام تست در زمانی که مشخص کردید می‌توانید نتیجه تست را در پروفایل خود مشاهده کنید و نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت نتیجه آزمایش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید