قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تماشای تلویزیون‌های سه بعدی برای سلامتی مضر است

تماشای تلویزیون‌های سه بعدی برای سلامتی مضر است

محققان در یک پژوهش بهداشتی جدید هشدار دادند که تماشای تلویزیون‌های سه بعدی می‌تواند سبب بروز حالت تهوع شود.

تماشای تلویزیون‌های سه بعدی برای سلامتی مضر است
تماشای تلویزیون‌های سه بعدی برای سلامتی مضر است

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دیلی استار، این محققان دریافته‌اند که تماشای تلویزیون‌های سه بعدی منجر به گرفتگی عضلانی و استفراغ می‌شود. همچنین زنان باردار، سالمندان و کودکان بیشتر با این مشکل مواجه می‌شوند.

محققان همچنین هشدار می‌دهند که تماشای این تلویزیون‌ها باعث حملات و غش در بیماران مبتلا به صرع می‌شود.

پژوهشگران تشریح کردند که تماشای این تلویزیون‌ها فشار غیر معمولی را به بدن وارد می‌سازد و به میزان شدیدی، چشم‌ها و مغز را دچار آشفتگی و پریشانی می‌کند.

در حال حاضر چند شرکت تولید کننده تجهیزات الکترونیکی بر روی ساخت تلویزیون‌ها و نمایشگرهایی تمرکز کرده‌اند که به نمایشگرهای قرن بیست و یکم معروف شده‌اند. بطوری که هم اکنون شرکت‌های فیلیپس و توشیبا در این زمینه به موفقیت‌هایی هم دست یافته‌اند. این شرکت‌ها به زودی نمایشگرهایی را روانه بازار خواهند کرد که تجربه تماشای سه بعدی را برای بیننده به ارمغان می‌آورد.

درون این نمایشگرها به نظر می‌آید که فیلم‌ها دارای عمق بسیار بیشتری نسبت به نمایشگرهای دو بعدی است و تنها یک تصویر متحرک دو بعدی نیست. در تلویزیون‌های نسل جدید که تصویر سه بعدی ارائه می‌کنند، هیچ نیازی به استفاده از عینک‌های مخصوص نیست و بیننده به راحتی می‌تواند با یک فضای سه بعدی ارتباط برقرار کند.

جالب اینکه اگر برای اولین بار باشد که تصویر یک نمایشگر سه بعدی را تماشا می‌کنید، ممکن است یکه بخورید یا حتی کمی بترسید، به طور مثال ممکن است مقابل یکی از این تلویزیون‌های سه بعدی نشسته باشید و یکی از شخصیت‌های فیلم وسیله‌ای را به طرف شما پرتاب کند، اگر بار اولی باشد که این تلویزیون‌ها را تماشا می‌کنید، عکس العمل نشان می‌دهید تا چیزی به صورت شما برخورد نکند، یعنی تا این حد تصاویر سه بعدی، زنده و هیجان‌انگیز هستند.

شرکت الکترونیکی فیلیپس در هنگام آزمایش این فناوری جدید به این نوع تأثیر بر بینندگان پی برد و تلاش خود را برای عملی شدن این ایده گسترش داد.

متخصصان این شرکت که در واقع مخترعان این تلویزیون‌ها بودند، متوجه شدند که این نوع مانیتورها واکنش الکتریکی پوست (یعنی تغییر در قابلیت پوست در هدایت الکتریسیته که به دلیل محرک‌های حسی مثل ترس به وجود می‌آید) را افزایش می‌دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید