قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > جدیدترین درمان اوتیسم چگونه است؟

جدیدترین درمان اوتیسم چگونه است؟

مدت های طولانی است که متخصصین بیماری اوتیسم در حال یافتن جدیدترین درمان اوتیسم می باشند تا بتوانند بیمارانی که درگیر این بیماری هستند را درمان نمایند. به همین خاطر در این مطلب جدیدترین درمان اوتیسم را معرفی نموده ایم تا شما نیز با این بیماری آشنایی بیشتری پیدا کنید. شما می توانید از طریق شماره های ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم کودکان تماس حاصل فرمایید.

جدیدترین درمان اوتیسم چگونه است؟
جدیدترین درمان اوتیسم چگونه است؟

جدیدترین درمان اوتیسم توسط کدام پژوهشگر ارائه شده است؟

همانطور که طیف وسیعی از درمان برای بیماری اوتیسم وجود دارد، علائم این بیماری نیز به قدری وسیع است که درمان این بیماری را کمی سخت می‌ کند. شایع‌ ترین علائم بیماری اوتیسم را می‌ توانیم اختلال در تکلم بدانیم‌ که در کودکانی که در گروه سنی دو الی سه سال هستند، بیشتر دیده می شود. اگر کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم شوند، بیشتر از چند کلمه قادر به صحبت کردن نمی باشند و همچنین دائماً سعی می‌ کنند تا کلمات اطرافیان خود را به صورت عینی تکرار کنند. از دیگر علائم جالب بیماری اوتیسم آن است که بیماران اوتیسم نمی‌ توانند از ضمیر من در جملات خود استفاده کنند و سعی می کنند تا به جای ضمیر من، ضمیر تو را در جملات خود به کار برند.

کودکان مبتلا به اوتیسم توانایی ارتباط برقرار کردن با گروه سنی خود را ندارند و همچنین علاقه ای ندارند که در جمع حضور پیدا کنند و مایل اند که بیشتر اوقات را تنهایی سپری کنند. آنها می خواهند که مدت زمان طولانی را با اسباب بازی های خود سرگرم باقی بمانند و حتی توانایی بازی کردن با اسباب بازی هایشان را ندارند و به شیوه صحیح بازی با وسایل خود را آموزش ندیده اند.

 در ابتدا که آموزش کافی به کودکان اوتیسم داده نشده است، آنها رفتارهای پرخاشگرانه ای را مانند کشیدن مو و جیغ کشیدن، به عنوان سلاحی برای دستیابی به خواسته هایشان از خود نشان می دهند. آنها همچنین دچار اختلالات حرکتی و حسی نیز می باشند و ممکن است تا مدت های طولانی به یک نقطه خیره شوند و مدت ها دور خود بچرخند و از این کار لذت زیادی ببرند. آنها واکنش های بسیار غیر طبیعی و غیر معمول دارند و به کوچکترین تغییری مانند پوشیدن لباس حساس می باشند.

آنت بنیل نام متخصص و پژوهشگر بیماری های اوتیسم می‌ باشد که تمرکز خود را بر روی توانایی های مغزی بیماران اوتیسم صرف نموده است. او سعی دارد تا رویکردهایی را مد نظر قرار بدهد که به تغییر در رشد و یادگیری این کودکان منجر شود. آنها همه نیازهای خاصی دارند که باید برای هر کدام از این نیازها راهکارهایی اندیشیده شود. ‏AMB یکی از روش های جدید است که مغز کودکان را بیدار می کند و به رشد بیشتر مغزی بیماران کمک می کند و توسط این پژوهشگر ارائه شده است.

در این روش به کودکان آگاهی لازم داده می‌ شود تا حرکات بدنی آنها دقیقاً مطابق با نیاز محیط باشد و آنها بتوانند از محیط، داده‌ های حسی را به درستی دریافت نمایند و پاسخ مناسبی نسبت به این داده ها داشته باشند تا در مدت زمان طولانی رشد مغزی آنها نیز صورت بگیرد. آنت بنیل در این روش دیدگاه های حرکتی مختص بیماران اوتیسم را ارائه نموده که بیماران بتوانند همراه با آگاهی، حرکات ملایم و آرامی را انجام بدهند و از طریق این آگاهی اختلالات فلج مغزی و سندروم های بیماری اوتیسم بهبود پیدا کند‌.

جدیدترین داروی درمان اوتیسم

آریپیپرازول و ریسپریدون نام دو دارویی است که برای تحریک پذیری بیماران مبتلا به اوتیسم مورد استفاده قرار می گیرد و توسط fda به جامعه پزشکی ارائه شده است. داروهای آنتی سایکوتیک نسل دوم، خطر بسیار کمی نسبت به بیماری های سایکوتیک نسل اول دارند. این داروها برای از بین بردن حالاتی مانند تیک، که حرکات پیوسته غیر ارادی در بیماران اوتیسم به شمار می‌ رود، برای این بیماران تجویز می گردد. به علاوه درمان حالاتی مانند پرخاشگری و تحریک پذیری بیش از حد نیز با کمک این داروها انجام می شود.

مطالعاتی که پیرامون درمان بیماری اوتیسم انجام می شود، کوتاه مدت است زیرا داروهایی که برای درمان بیماری اوتیسم ارائه می شود اثرات جانبی زیادی دارد که در طولانی مدت خود را نشان می دهد. برای مثال مصرف داروی آنتی سایکوتیک  نسل دوم که به عنوان جدیدترین درمان اوتیسم ارائه شده است، در طولانی مدت می تواند افزایش وزن و یا ایجاد اختلالات سوخت و ساز را در پی داشته باشد.

کتاب جدیدترین روش درمان اوتیسم

جدیدترین درمان اوتیسم با کمک روانشناسان و متخصصین در این زمینه ارائه شده است. آنها کتابی را منتشر نموده اند که با استفاده از روش PRT و بر اساس تحقیقات دانشگاه کالیفرنیای آمریکا جدیدترین روش درمان را توضیح داده است که بر اساس درمان پاسخ محور می باشد. در این روش که بسیار کارآمد شناخته شده است، هنگام آموزش به بیماران اوتیسم، در عین دادن آزادی عمل به آنها کودکان را وادار می‌ کنند تا در چارچوب های مشخص شده رفتار نمایند و به آنها آموزش داده می‌ شود تا در هر موقعیت بنا به شرایط موجود، پاسخ مناسبی را داشته باشند.

جدیدترین روش های درمان اوتیسم مناسب کدام گروه سنی می باشد؟

در سال های اخیر با بالا رفتن شناسایی اختلالات اوتیسم و افزایش سیل غربالگری و بیشتر شدن تحقیقاتی که در حوزه بیماری کودکان اوتیسم انجام شده است، جدیدترین درمان اوتیسم ارائه شده است تا متخصصین و روانشناسان موفق شوند توانایی‌ های این کودکان را با کمک جدیدترین درمان اوتیسم بالا ببرند. از جمله نکات اساسی که در این بیماری وجود دارد آن است که باید به سرعت روند درمان این بیماری آغاز بشود اما به هر حال هیچ روش قطعی برای درمان این بیماری ارائه نشده است.

تمامی مداخلات درمانی برای بیماری اوتیسم باید در گروه سنی ۲ تا ۵ سال صورت بگیرد تا آنها بعد از رشد و بالا رفتن سنشان موفق شوند که یک زندگی عادی همانند دیگر هم سن و سالان خود داشته باشند. والدین باید به سرعت بیماری اوتیسم را در فرزندان خود شناسایی نمایند تا آنها موفق شوند که طی جدیدترین درمان اوتیسم موجود فرزندان خود را درمان نمایند و با گذشت سن، آنها کمتر شاهد علائم بیماری فرزندانشان باشند تا آنکه فرزندشان از طیف بیماران اوتیسم خارج گردد.

تاثیر جدیدترین درمان اوتیسم در بهبود این بیماران

درمان اختلال بیماری اوتیسم با کمک جدیدترین درمان اوتیسم امکان‌ پذیر است و والدین باید هرگونه اقدامی را برای بهبودی سریعتر فرزند مبتلا به اوتیسم خود انجام بدهند تا فرزندان آنها به زندگی عادی بازگردند و به شیوه صحیح بتوانند از زندگی خود لذت ببرند. در مرکز تخصصی درمان اوتیسم متخصصین ما با کمک پزشکان تمامی سعی خود را به کار برده اند که با کمک کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی و رفتار درمانی تاثیرات بیماری اوتیسم را به حداقل برسانند. البته در کنار این روش‌ ها جدیدترین داروهای ارائه شده برای بیماری اوتیسم نیز بسیار کارگشا بوده است.

نقش والدین در درمان اوتیسم فرزندشان چیست؟

والدین در درمان فرزندان مبتلا به اوتیسم خود نقش بسیار ویژه‌ ای را ایفا می‌ کنند. آنها باید در ابتدا بپذیرند که فرزندشان بیمار است و برای درمان فرزندشان نیاز به جدیدترین درمان اوتیسم دارند تا بتوانند هر گونه اقدامی را برای بهبودی فرزندشان انجام بدهند. آنها باید به داروهای جدید به عنوان جدیدترین درمان اوتیسم نگاه نمایند و تمام داروهای لازم را برای فرزندان خود تهیه کنند و تمام سعی خود را انجام بدهند تا فرزندشان به نوع شدیدتری از این بیماری دچار نشود.

در مجموعه دکتر حسینی سیانکی متخصصین و روانشناسان تمام سعی خود را به کار می برند تا در زمینه رویکردی و مهارتی و حسی و حرکتی بیماران مبتلا به اوتیسم بهبود پیدا کنند. در این مجموعه جدیدترین درمان اوتیسم با کمک روش های بازی درمانی و رفتار درمانی صورت می گیرد و به بررسی مشکلات کودکان مبتلا به این بیماری پرداخته می شود. شما به عنوان والدین این فرزندان می توانید با اطمینان کامل با کمک این مجموعه به درمان فرزندان خود بپردازید.

منبع: بهترین کلینیک کاردرمانی و مرکز گفتاردرمانی تهران 

دیدگاهتان را بنویسید