قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > خانم‌ها مردی با این ۹ خاصیت را از دست ندهید

خانم‌ها مردی با این ۹ خاصیت را از دست ندهید

بعضی مشخصات در انسان وجود دارد که باید در معشوق احتمالی خود به دنبال آن‌ها باشید و اگر کسی را با آن ویژگی‌ها پیدا کردید، بهتر است هرگز او را از دست ندهید. 

اگر این ویژگی‌ها را نداشت بدین معنی نیست که معشوق خوبی برای شما نیست اما اگر داشت احتمالا گزینه خیلی خوبی در زندگی عاطفی کنارتان دارید. 

۱. باهوش است

گرچه برخی از ما به صورت طبیعی از سایرین باهوش‌تر هستیم اما تحقیقات جدید در دانشکده اقتصاد هانکن فنلاند نشان می‌دهد مردان باهوش‌تر احتمال کمتر خیانت می‌کنند. براساس این تحقیق، مردان تیزهوش‌تر به احتمال بیشتر ازدواج می‌کنند و متاهل باقی می‌مانند. 

پس اگر دوست‌پسری دارید که خیلی به نظرتان دوقطبی می‌آید، اولا اصلا نگران نشوید چون هوش همه‌چیز نیست و ثانیا بدانید که این فرد به احتمال زیاد به شما وفادار خواهد ماند. 

۲. باعث می‌شود بخندید

پیدا کردن کسی که بتوانید با او بخندید خیلی مهم است، حتی اگر سایرین نسبت به جوک‌های خنک او هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که آن جوک‌ها باعث خنده شما می‌شود. 

تحقیقی هم به این نتیجه رسیده است که مردان شوخ‌طبع به احتمال زیاد در پیدا کردن «معشوق موفق‌اند». 

۳. حامی شغل و فعالیت شما است

طبق تحقیقی دیگر شوهران در دو سوم استعفای همسران خود از مشاغل‌شان، عامل اصلی تصمیم‌اند، اغلب به این دلیل که به نظر آن‌ها این وظیفه زن است که از فرزندان نگهداری کند. 

حتی زنان شرکت‌کننده در این تحقیق که شوهران خود را فردی حامی در زندگی زناشویی توصیف کردند، اذعان داشتند همسرشان برای کمک به نگهداری از فرزندان برنامه کاری خود را تغییر نمی‌دهد. 

۴. همان قدر که شما با دوستان و خانواده او صمیمی هستید با دوستان و خانواده شما صمیمی می‌شود

معمول است که زنان برای ورود به زندگی اجتماعی مرد جدید خود، دست از زندگی اجتماعی خود و دوستان‌شان می‌شویند اما خیلی نادر است که مردی وقتی وارد رابطه‌ای جدید می‌شود چنین کاری انجام دهد. 

۵. از نظر احساسی نیز باهوش است

اگر بخواهیم به کلیشه‌ها باور داشته باشیم، زنان همیشه شوق صحبت درباره احساسات خود را دارند و مردان هرگز تمایلی به چنین کاری ندارند. گرچه این کلیشه قطعا درست نیست اما مهم است که هر دو نفر در یک رابطه سطحی برابر از هوش احساساتی نیز داشته باشند. 

تحقیقات نشان می‌دهند زنان در مقایسه با مردان بهتر می‌توانند پای صحبت و نظرات شریک عاطفی خود بنشینند که امری است اساسی برای داشتن رابطه‌ای سالم. 

۶. به نظر شما احترام می‌گذارد و به حرف‌هایتان گوش می‌دهد

کوته‌بینی چیزی نیست که به یک جنسیت خاص اختصاص داشته باشد اما اگر مرد شما می‌پندارد که همیشه بر حق است و هیچ وقت به حرف‌های شما وقعی نمی‌نهد، این نشانه خوبی نیست. 

به گفته دکتر جان گاتمن، نویسنده کتاب «هفت اصل برای کارکرد درست ازدواج» (The Seven Principles for Making Marriage Work) اگر مردی جلوی تاثیر دوست‌دختر یا همسر خود را در زندگی عاطفی بگیرد ممکن است حاکی از آن باشد که به دنبال قدرت و سلطه در رابطه است. 

۷. او هم مایل است که تلاش کند

تحقیقی از دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسیده است که اکثر روابط موفق به خاطر هماهنگی ذاتی طرفین با هم نیست بلکه چون هر دو حاضرند برای بهتر شدن رابطه تلاش کنند. دکتر تد هادسون، نویسنده این تحقیق گفت: «تحقیق من نشان می‌دهد هیچ تفاوتی میان هماهنگی ذاتی بین زوج‌هایی که از رابطه خود ناراحتند با افرادی که از آن خوشحال‌اند وجود ندارد.» 

بنابراین اگر شما یا شریک عاطفی‌تان به جای آن که خود را متعهد به بهبود و تداوم رابطه فعلی کنید همواره به دنبال بهترین نفر بعدی باشید، احتمالا سرانجام خوبی نخواهد داشت. 

۸. دستاوردهای شما را جشن می‌گیرد

چه این دستاورد وزنه زدن به اندازه وزن خود باشد یا یادگیری زبان آلمانی، داشتن شریکی که دستاوردهای شما را جشن بگیرد فوق‌العاده است.  

اما این کار فقط برای این نیست که به شما احساس خوبی بدهد، تحقیقی که در نشریه علمی «پرسونالیتی‌اند سوشیال سایکولوژی» منتشر شد نشان می‌دهد که زوج‌هایی که این چنین‌اند در مقایسه با افرادی که در این موارد از خود واکنشی نشان نمی‌دهند یا واکنشی منفی دارند، خیلی بیشتر از رابطه خود راضی بوده‌اند. 

۹. همان ارزش‌های شما را دارد

براساس تحقیقی، داشتن دیدگاه مشترک درباره زندگی می‌تواند برای رابطه‌ موفق حیاتی باشد. هر چه شخصیت شما به هم نزدیک‌تر باشد به احتمال زیاد رویکرد مشابهی را در مواجهه با مشکلات اتخاذ خواهید کرد.  

شما و شریک عاطفی‌تان اگر اولویت‌هایی یکسان داشته باشید رویکرد مشابهی نسبت به امور مختلف، از زندگی اجتماعی گرفته تا کار کردن خواهید داشت و این امر احتمالا منجر به دستیابی به سطحی بالاتر از احترام متقابل برای یکدیگر می‌شود. 

البته که اگر شریک عاطفی شما تمام ویژگی‌های بالا را ندارد بدان معنی نیست که باید بلافاصله از دست او خلاص شوید، بالاخره هر یک از ما در شریک عاطفی خود به دنبال چیزهای متفاوتی هستیم. 

اما اگر او حائز تمام ویژگی‌های بالا باشد احتمالا نیمه گمشده‌ای است که باید با او ماند.

منبع ایندیپندنت

دیدگاهتان را بنویسید