قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > خرید انواع پارچه

خرید انواع پارچه

جهان پارچه ها جهانی پر از طرح ها و رنگ های متنوع است ؛ به همین دلیل هیچ بعید نیست که در هنگام خرید پارچه سردرگم شوید و نتوانید پارچه مناسبی را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید. همچنین در حین خریداری پارچه لازم است حتماً به جنس آن توجه نمایید اما متاسفانه بسیاری از افراد فریب طرح و رنگ زیبای پارچه را می خورند و به جنس آن توجه ای ندارند. بنابراین در حین خرید پارچه توجه به نکاتی باعث می شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و به نتیجه دلخواه برسید.

خرید پارچه
خرید پارچه

در ادامه قصد داریم تا تمامی نکات مهمی که باید قبل از خرید و انتخاب پارچه بدانید را به شما عزیزان شرح دهیم بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم تا حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه تشخیص جنس پارچه برای خرید

جنس پارچه مهمترین موردی است که در هنگام خرید پارچه باید به آن توجه داشته باشید ؛ در واقع جنس پارچه باید متناسب با موقعیت مورد نظر باشد که برای تشخیص مناسب ترین پارچه باید در رابطه با ویژگی های انواع پارچه ها اطلاعات کاملی به دست آورید.

خرید جنس پارچه متناسب با موقعیت های مختلف

در حین خرید پارچه ابتدا باید در نظر داشته باشید که پارچه مورد نظر را به چه منظوری تهیه می کنید ؟ آیا قصد تهیه لباسی ویژه برای شرکت در یک مهمانی را دارید یا قصد دارید با خرید پارچه مناسب ، چند عدد کوسن تهیه کرده و در دکوراسیون منزلتان تغییراتی را ایجاد کنید ؟ بعد از در نظر گرفتن هدفتان از خرید پارچه می ‌توانید بودجه مورد نظر را تعیین کرده و به دنبال بهترین جنس پارچه موجود در بازار بگردید. اما توجه داشته باشید که جنس پارچه بیشترین نقش را در کارکرد آن دارد ؛ برای مثال نمی توان با استفاده از پارچه لینن یک لباس شب زیبا و منحصر به فرد را تهیه کرد ؛ یا انتخاب پارچه پلی استر برای تهیه لباس نوزاد انتخابی کاملاً اشتباه است.

پارچه ویسکوز
پارچه ویسکوز

بنابراین حتماً توجه داشته باشید که جنس پارچه متناسب با موقعیت مورد نظر شما باشد. همچنین در انتخاب طرح پارچه نهایت دقت را داشته باشید چرا که ممکن است نتیجه کار با تصورات شما کاملاً متفاوت باشد !

دسته بندی پارچه ها بر اساس جنس و ویژگی های آنها

با توجه به متریالی که در تولید پارچه به کار می رود می توان این محصولات را در دو دسته بندی مصنوعی و طبیعی جای داد. البته امروزه اکثر پارچه های طبیعی نیز دارای درصدی از الیاف مصنوعی هستند.

از پارچه های طبیعی می توان به کتان ، ابریشم ، لینن ، پشم ، موهر و … اشاره نمود. همچنین پارچه های مصنوعی شامل پارچه ریون ، پارچه نایلون ، پارچه سورن ، پارچه فانریپ ، پارچه ویسکوز ، پارچه تیپ لاکرا و … هستند. البته ذکر این نکته ضروری است که برخی از انواع پارچه در گذشته تنها با استفاده از الیاف طبیعی تولید می ‌شدند اما امروزه ممکن است درصدی الیاف مصنوعی نیز داشته باشند. پارچه لینن یکی از این محصولات است که با توجه به درصد الیاف مصنوعی و نوع بافتش انواع مختلفی از جمله لینن شل بافت ، لینن پوششی ، لینن داماسک و … دارد.

نحوه تشخیص ثبات رنگ پارچه قبل از خرید

یکی از مهمترین مواردی که در حین خرید پارچه باید به آن توجه داشته باشید تشخیص ثبات رنگ پارچه است چرا که برخی از انواع پارچه دارای ثبات رنگ نیستند و پس از شست و شو تغییر رنگ می دهند. در این موارد ممکن است پارچه لکه لکه یا کمرنگ تر از قبل شود که تغییر رنگ آن باعث می شود کهنه به نظر برسد. در واقع عمر چنین پارچه هایی کوتاه است و به همین دلیل بهتر است در حین انتخاب رنگ پارچه این مسئله را بررسی کرده و از خرید پارچه هایی که ثبات رنگ ندارند اجتناب کنید. برای بررسی این مسئله می توانید مقداری پنبه را نمدار کرده و سپس روی پارچه مورد نظر بکشید ؛ اگر رنگ پنبه تغییر کرد یعنی پارچه ثبات رنگ کمی دارد و بهتر است از خرید آن صرف نظر نمایید.

آبرفت پارچه چیست و چه نوع پارچه هایی آب می روند؟

در حین خرید پارچه باید متراژ مورد نظر خود را مشخص کنید که در رابطه با پارچه هایی که احتمال آبرفت آن ها وجود دارد توصیه می شود تا ۱۰ درصد به متراژ پارچه اضافه نمایید. منظور از آبرفت کوتاه شدن قد پارچه پس از شست و شو است ؛ در واقع برخی از پارچه هایی که دارای الیاف طبیعی هستند پس از شست و شو و تماس با آب مقداری کوچک تر می شوند. بنابراین پارچه های پنبه ای و تریکو احتمال آبرفت دارند اما پارچه های مصنوعی از جمله پارچه پلی استر دچار آبرفت نخواهند شد.

نحوه انتخاب رنگ پارچه در حین خرید

توصیه می کنیم تا برای خرید پارچه حتماً در طول روز اقدام کرده و پارچه را زیر نور خورشید بررسی کنید چرا که به این صورت می توانید رنگ واقعی پارچه را به درستی تشخیص دهید. اما اگر از نور مصنوعی برای تشخیص رنگ پارچه استفاده کنید ممکن است رنگ پارچه خریداری شده یک تا دو درجه تغییر داشته باشد. این مسئله به خصوص در زمانی که قصد خرید عمده پارچه مانند پارچه ویسکوز را دارید اهمیت دارد. برای مثال تصور کنید یک تولیدی مانتو سفارش جدیدی را از یکی از مشتریانش گرفته و مشتری روی رنگ یک‌سری از مانتو ها تاکید ویژه داشته؛ در این موارد اگر رنگ مانتو حتی یک درجه تغییر پیدا کند ممکن است مشتری از خرید آن صرف نظر نماید.

انواع پارچه را از کجا بخریم؟

تولیدی پارچه مستر نیکسان آماده همکاری با تولیدی های پوشاک ، فروشگاه ها و مراکز پخش است و شما می توانید اقلام مورد نظر خود را به صورت عمده از این تولیدی تهیه نمایید. برای خرید از تولیدی انواع پارچه مستر نیکسان امکان مراجعه حضوری یا ثبت سفارش به صورت مجازی فراهم می باشد که شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر با شماره ۰۹۰۱۹۹۲۳۸۳۴ تماس بگیرید. در انتها از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید