قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > خواص شگفت‌انگیز فلفل چیلی برای سلامتی

خواص شگفت‌انگیز فلفل چیلی برای سلامتی

فلفل‌های چیلی به دلیل توانایی آنها در بهبود طعم و مزه هر وعده غذایی محبوب هستند. به‌ گزارش مدیسین‌نت؛ وجود یک نوع ماده شیمیایی به نام کپسایسین در فلفل چیلی، در این مطلب خواص شگفت‌انگیز فلفل چیلی برای سلامتی را بازگو خواهیم کرد ، فوایدی که شاید تا‌به ‌حال از آنها بی‌خبر بودید:

خواص شگفت‌انگیز فلفل چیلی برای سلامتی
خواص شگفت‌انگیز فلفل چیلی برای سلامتی

بهبود علائم میگرن

اسپری بینی کپسایسین درد میگرن را متوقف می‌کند. استفاده از این اسپری عصب سه قلوی مغز را بی‌حس می‌کند، جایی که میگرن و سردردهای شدید از آنجا شروع می‌شوند.

افزایش طول عمر

یک مطالعه بزرگ نشان داده بزرگسالانی که حداقل یک فلفل قرمز تند تازه یا خشک در ماه به مدت تقریباً ۲۰ سال می‌خورند، احتمال مرگ خود به هر دلیلی را تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهند.

افزایش سرعت متابولیسم

کپسایسین سرعت متابولیسم بدن را بیش از پیش افزایش می‌دهد. همچنین یک نورون حسی به نام TRPV1 را فعال می‌کند که به جلوگیری از تجمع چربی و کنترل اشتهای شما کمک می‌کند. این ترکیب تسریع‌کننده متابولیسم، ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

کنترل درد

کپسایسین باعث ایجاد حس گرما در سلول های عصبی می‌شود. این ماده غذایی برای قرن‌ها برای کمک به کنترل درد استفاده شده است.

تسکین آرتریت

کپسایسین ماده فوق‌العاده‌ای در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌ها است که برای از بین بردن سریع درد، گرما ایجاد می‌کند. مطالعات نشان داده که مصرف فلفل چیلی، تنها در چند هفته ناراحتی ناشی از آرتریت و فیبرومیالژیا را به نصف کاهش می دهد.

مبارزه با سرطان

در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده که کپسایسین سلول‌های مرتبط با بیش از ۴۰ نوع سرطان، از جمله سرطان روده بزرگ، کبد، ریه، پانکراس و سرطان خون را از بین می‌برد. این ماده شیمیایی تند، نحوه عملکرد برخی از ژن‌های مرتبط با سلول‌های سرطانی را تغییر می‌دهد و حتی از رشد آنها جلوگیری می‌کند.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید