قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > گیاهان دارویی > خواص شگفت انگیز گیاه دارویی رازیانه

خواص شگفت انگیز گیاه دارویی رازیانه

رازیانه از گیاهان دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است. در این مطلب خواص شگفت انگیز گیاه دارویی رازیانه را بازگو می کنیم.

خواص شگفت انگیز گیاه دارویی رازیانه
خواص شگفت انگیز گیاه دارویی رازیانه

اگر بخواهید از خواص رازیانه برای مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.

عرق رازیانه دارای طبع گرم بوده و دارای مقادیر زیادی از هورمون‌های زنانه است و به این دلیل بیشتر برای خانم‌ها توصیه می‌شود.

مصرف عرق رازیانه برای خانم‌ها به منظور پیشگیری از یائسگی و برای خانم‌های یائسه باعث کاهش گرگرفتی، کاهش و یا برطرف شدن عوارض و علائم این دوران می‌شود.

عرق رازیانه در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها موثر است، به دلیل قاعده‌آور بودن عرق رازیانه مصرف آن در دوران قاعدگی توصیه نمی‌شود و باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران دوباره به مصرف آن ادامه دهند.

خواص شگفت انگیز گیاه دارویی رازیانه
خواص شگفت انگیز گیاه دارویی رازیانه

عرق رازیانه خواص ضد درد دارد، عرق رازیانه ضدالتهاب، بادشکن و افزایش‌دهنده شیر مادران شیرده است.

عرق رازیانه تاثیر بسیاری بر شادابی و طراوت پوست بانوان داشته و در تقویت دید خانم‌ها و آقایان موثر است.

عرق رازیانه به دلیل داشتن هورمون‌های زنانه به آقایان توصیه نمی‌شود، ولی برای آن‌ها منع مصرف نداشته و آقایان به مقدار کم می‌توانند از عرق رازیانه استفاده کنند.

عرق رازیانه در ایجاد صفات ثانویه جنسی زنان نقش داشته و افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی در زنان و ضدچاقی است.

عرق رازیانه به منظور دفع موهای زائد و باعث کاهش و نازک شدن موهای زائد در بانوان می‌شود.

عرق رازیانه برای شست‌وشوی چشم موثر بوده و خواص ضدسرطانی دارد و از سرطان سینه در خانم‌ها پیشگیری کرده و برای از بین بردن کرم‌روده موثر است.

عرق رازیانه پوست را تقویت، کلاژن‌سازی پوست را تحریک و کدری و تیرگی پوست را ازبین می‌برد و برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پوست موثر است.

خواص رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد مناسب است.همچنین می توانید آن را به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید.این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود

مصرف عرق رازیانه برای رشد موها موثر است، مصرف عرق رازیانه برای خانم‌هایی که بعد از زایمان دچار افسردگی می‌شوند نیز موثر است.

افرادی که کیست سینه دارند و افراد مبتلا به میوم در مصرف عرق رازیانه احتیاط کنند و به مقدار کم مصرف کنند.

مصرف دمنوش رازیانه از عرق آن موثرتر بوده و به افراد توصیه می‌شود عرق رازیانه را از مکان‌های معتبر خریداری کنند.

منبع : سیدابوالفتح شیرمردی – محقق طب سنتی و سوزنی

دیدگاهتان را بنویسید