قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > خواص ضد سرطانی شکلات

خواص ضد سرطانی شکلات

شکلات با تولید ماده ای به نام اندروفین حس خوشحالی و ضد استرس در ما ایجاد می کند.این دسر خوشمزه و محبوب خواص شگفت انگیز دیگری هم دارد که در این مطلب به آن اشاره می کنیم.

بر خلاف آنچه که بسیاری فکر می کنند، شکلات دارای اجزای مفید برای جلوگیری از سرطان است.این ویژگی عجیب و غریب از ترکیب اصلی آن یعنی کاکائو است .

خواص ضد سرطانی شکلات
خواص ضد سرطانی شکلات

۱-کاکائو و آنتی اکسیدان های قوی :

از آنجاییکه شکلات از کاکائو تشکیل شده است، شکلات دارای چهار آنتی اکسیدان است و همه آنها برای حفاظت از سیستم ایمنی بدن مفید هستند:

کاتچین
فلاونوئیدها
پروسیانیدین
رزوراترول

لازم به ذکر است که تمام این مواد برای محافظت از سلول های بدن انسان مهم هستند. علاوه بر این، باید به یاد داشته باشید که سرطان به طور عمده یک بیماری سلولی است. نکته کلیدی برای همه این آنتی اکسیدان ها این است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

۲-شکلات تلخ و آنتی اکسیدان:

به طور کلی، شکلات هایی که در کارخانجات صنعتی بطور تجاری تولید می شوند می توانند درجه بالایی از آنتی اکسیدان ها را در دانه های کاکائو حفظ کند. با این حال، اکثر این محصولات از طریق فرآیندهای تصفیه  تولید می شوند و این  باعث می شود بسیاری از مواد مفید  را از دست بدهند. شکلات تیره یک منبع غنی از کاتچین ها، فلاونوئیدها، پروپی یانیدین ها و البته اپیکاتچین است.

مطمئنا، هرچقدر محصول نهایی طبیعی و تیره تر است، آنتی اکسیدان ها نیز دارای کمیت و کیفیت بالا هستند. بهترین گزینه برای مصرف، در میان همه گزینه ها، کاکائو است.

۳-شکلات جای دارو را نمی گیرد:

اگر چه خواص ضد سرطان بودن شکلات اثبات شده  است، ولی این بدان معنا نیست که شما می توانیدجای مصرف داروهای تجویز شده توسط  در مصرف شکلات  زیاده روی کنید . درست است که مصرف آن به میزان قابل توجهی در جلوگیری و درمان این بیماری کمک می کند. با این حال،  به طور معمول آنها حاوی مقدار زیادی قند هستند و مصرف شکر بیش از حد ، خطرناک است.

منبع استپ تو هلث

دیدگاهتان را بنویسید