قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > خوراکی‌های شگفت‌انگیزی که باید در پاییز بخورید

خوراکی‌های شگفت‌انگیزی که باید در پاییز بخورید

به گزارش نشریه آمریکایی فوربس، انتخاب گزینه‌های غذایی فصلی نه تنها راهی برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌ها است، بلکه برای محیط زیست نیز مزایایی از جمله کاهش سطح کربن به همراه دارد.

اگرچه هوا کم‌کم رو به سردی می‌رود، اما بازار سوپرفودها یا همان غذاهای شگفت‌انگیز مخصوص فصل پاییز، همیشه داغ است.

در پاییز مصرف سیب را فراموش نکنید.

این میوه سرشار از مواد مغذی حیاتی از جمله ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. شما همچنین مقدار زیادی فیبر غذایی (پکتین) از پوست و گوشت این میوه دریافت می‌کنید. این نوع فیبر محلول به بهبود کنترل قند خون، هضم غذا و مدیریت کلسترول کمک می‌کند. سیب طعم و بافت مطلوبی در ماه‌های پاییز دارد.

بادمجان یک ماده غذایی کم‌کالری است.

این ماده غذایی منبع خوبی از فیبر و مملو از بتاکاروتن، ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه پتاسیم و ویتامین ب ۶، ویتامین C و منگنز است

کدو تنبل بخورید

کدو تنبل نیز حاوی بتاکاروتن، پتاسیم، ویتامین C و منگنز است. بتا‌کاروتن پیش‌ساز ویتامین A است که برای سلامت چشم مهم است. بتا‌کاروتن یک پروتئین بسیار بااهمیت برای بدن انسان است که کمبود آن باعث ابتلا به انواع سرطان‌ها مانند سرطان روده و ریه می‌شود.

تره‌فرنگی بخورید.

این سبزی سرشار از مواد مغذی بوده و کالری بسیار پایینی دارد. تره‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گوگردی از جمله کامفرول و آلیسین است که از بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان‌ها محافظت می‌کند.

جوانه‌های بروکسل.

این سبزیجات چلیپایی حاوی پتاسیم، آهن و ویتامین‌های گروه B از جمله ب ۶ و تیامین هستند. جوانه‌های بروکسل حاوی پری‌بیوتیک هستند که پروبیوتیک‌ها از آن تغذیه می‌کنند. ترکیب پری‌بیوتیک‌ها با پروبیوتیک‌‌ها باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

انار را فراموش نکنید.

دانه‌های این میوه شیرین و ترش، آنتی‌اکسیدان‌ها و طعم بی‌نظیری را به نوشیدنی‌ها و غذاهای پاییزی مورد علاقه شما اضافه می‌کند. آب انار به طور متوسط دارای ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به آب انگور یا چای سبز است.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید