قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سلامت مردان > خوردن آجیل عملکرد جنسی مردان را بهبود می بخشد

خوردن آجیل عملکرد جنسی مردان را بهبود می بخشد

محققان یکی مراکز تحقیقاتی در اسپانیا ، معتقدند که این نخستین مطالعه ای است که نشان می دهد خوردن آجیل عملکرد جنسی مردان را بهبود می بخشد

مردان شرکت کننده در یک کارآزمایی بالینی که روزانه دو مشت آجیل به رژیم غذایی معمولی خود اضافه کردند ، از بهبود عملکرد جنسی خود خبر دادند.

یک مطالعه جدید نشان داد ، مردانی که ۶۰ گرم – تقریبا نصف فنجان – آجیل به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده اند ، درچندین جنبه از زندگی جنسی خود کیفیت بهتری را تجربه کرده اند.

محققان از ۸۳ مرد سالم در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال خواستند که یا رژیم غذایی بدون آجیل را دنبال کنند و یا رژیم غذایی  شامل ۶۰ گرم (حدود ۳۶۰ کالری) از مخلوط آجیل شامل بادام ، فندق و گردو ، را دنبال کنند.

شرکت کنندگان در شروع و پایان مطالعه به پرسشنامه ای که برای ارزیابی عملکرد جنسی آنها (از جمله قدرت میل جنسی و کیفیت ارگاسم) طراحی شده بود ، پاسخ دادند و خون آنها ازنظر اکسید نیتریک (NO) و ای- سلکتین اندازه گیری شد.

هر دو ماده شیمیایی مارکرهای قابل اعتماد “عملکرد نعوظ” هستند که بر کیفیت جریان خون و در نتیجه نعوظ تأثیر می گذارد.

بعد از گذشت ۱۴ هفته ، محققان پرسشنامه عملکرد جنسی فعلی این مردان را ارزیابی کردند.

 مردان در گروهی که آجیل را در رژیم غذایی خود گنجاندند بهبود عملکرد جنسی مانند تمایل جنسی و کیفیت ارگاسم را در مقایسه با گروه دیگر گزارش کردند.

هنوز مشخص نیست که چگونه خوردن آجیل عملکرد جنسی مردان را بهبود می بخشد ، اما محققان اعتقاد دارند که مقادیر بالای اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان ها در آجیل ها می توانند یک عامل باشند.

عوامل خطر مرتبط با اختلال عملکرد جنسی و نعوظ عبارتند از: سیگار کشیدن ، مصرف زیاد الکل ، عدم ورزش بدنی ، استرس و رژیم غذایی ناسالم.

پس اگر به تقویت جنسی احتیاج دارید؟ آجیل بیشتری بخورید.

بیشتر بخوانید:

تقویت‌کننده قوای جنسی بطور طبیعی

علائم و درمان ناباروری در مردان‌

دیدگاهتان را بنویسید