قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > خوردن شکلات در وعده صبحانه شما را لاغر می‌کند

خوردن شکلات در وعده صبحانه شما را لاغر می‌کند

اگر به دنبال لاغر شدن هستید، نیازی به حذف خوراکی خوشمزه‌ای مانند شکلات از رژیم غذایی ندارید، زیرا تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن شکلات در وعده صبحانه شما را لاغر می‌کند و فرایند چربی‌سوزی را تسریع می‌کند.

به گزارش Dailystar؛ محققان بیمارستان زنان بریگام واقع در بوستون آمریکا که تصور می‌کردند شکلات تلخ بیشترین خواص سلامتی را دارد، تصمیم گرفتند ببینند که آیا شکلات شیری هم همان خواص را دارد؟

خوردن شکلات در وعده صبحانه شما را لاغر می‌کند
خوردن شکلات در وعده صبحانه شما را لاغر می‌کند

آنها در طی یک ساعت بعد از بیدار شدن و یک ساعت قبل از خوابیدن به مدت دو هفته، به ۱۹ زن یائسه، ۱۰۰ گرم شکلات شیری ​​دادند. بر اساس نتایج این مطالعه، مصرف شکلات نه تنها هیچ تفاوتی در افزایش وزن شرکت‌کنندگان ایجاد نکرد بلکه میزان چربی‌سوزی آنها را در ساعات شب و صبح، به میزان چشمگیری افزایش داد.

خوردن شکلات در صبح می‌تواند باعث سوزاندن چربی و کاهش سطح گلوکز در خون شود. این خاصیت شکلات احتمالا به دلیل وجود فلاوانول‌ها است؛ مواد شیمیایی گیاهی مفیدی که به طور طبیعی در کاکائو یافت می‌شود و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد.

این مطالعه همچنین ثابت کرد که خوردن شکلات در شب به تنظیم میکروبیوم روده، الگوی خواب و بهبود متابولیسم کمک می‌کند.

محققان می‌گویند: نتایج مطالعه نشان می‌دهد که زنان هنگام خوردن شکلات گرسنگی کمتر و میل کمتری به مصرف انواع دیگر شیرینی دارند. ضمن این که مصرف شکلات در صبح، سطح هورمون کورتیزول (مرتبط با استرس) که عامل مصرف اغراق‌آمیز شیرینی‌ها و غذاهای مضر است را، در طول روز کاهش می دهد.

محققان تاکید می‌کنند که با این حال، شکلات هنوز هم باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، در حد متوسط ​​مصرف شود.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید