قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید ؟

خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید ؟

چه عواملی باعث خوشبختی انسان ها می شود ؟ویا خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید ؟

چند پاسخ کوتاه از زبان بزرگترین متفکران جهان:

ارسطو : خوشبختی بستگی به خود ما انسانها دارد.

سقراط : خوشبختی زمانی به وجود می‌آید که کنترل متفکرانه ای بر روی خواسته ها و احساسات خود داشته باشیم و ابعاد مختلف روحمان را با هم هماهنگ کنیم.

اپیکوروس : برای بدست آوردن خوشبختی از خواسته های غیر ضروری بپرهیزید تا به آرامش درونی برسید ویا از داشته های کوچک تان راضی و خشنود باشید.

در واقع اینکه پول زیاد انسان را خوشبخت می کند از نا ارزشهای جامعه امروزی ما سرچشمه می گیرد.شاید به این علت که قابل دیدن و قابل شمارش است.

فرض کنید بتوانید روابط بهتر و سالم تر ی با همسر همکاران و اطرافیان داشته باشید. فرزندان سالم تر و شادتر ٬استرس وفشار کمتر و زندگی عاری از خشم و درگیری وسرشار از از انگیزه و احساسات داشته باشید،اینها احساس شادی و رضایت ماندگار تری را در افراد به وجود می آورند تا آن خوشی لحظه ای که با خریدن یک ماشین جدید یا خانه ای بزرگتر ایجاد می شود.

اکنون سه روش کارآمد را برای افزایش احساس خوشبختی در شما ارائه می دهیم:

با مشکلات تان روبرو شوید:

اگر به مسایل و مشکلات درونتان توجه کنید ،آنها راهی برای رشد و ادامه پیدا نمی کنند ؛پس سعی کنید مقابل مشکلات بایستید و ببینید که این رویا رویی چقدر مفید تر است.

کیفیت روابط تان را بالاتر ببرید:

در مورد همسر ، فرزندان ، رییس ، همکاران ، همسایه ها و دوستان تان فکر کنید ،چون نگاه کردن به روابط تان با دیگران مانند نگاه کردن در آیینه احساسات خودتان است و کیفیت روابط تان معرف شخصیت واقعی شما است. پس روابطتان را پرورش دهید و آن را محکم کنید.زیرا در این صورت خودتان قوی تر شادتر وسرزنده تر خواهید بود.

آگاهانه وبا ذهنی باز زندگی کنید:

سعی کنید برای آینده زندگی نکنید ودر گذشته ها هم غرق نشوید هرچند در نظر داشتن آینده وگذشته برای تجربه و برنامه ریزی کردن مهم است. اما زندگی در اکنون مهمتر است. بدانید که اکنون مشغول چه کاری هستید و چرا و چگونه آن را انجام می دهید چون هرچه آگاهانه تر زندگی کنید شادتر خواهید بود.

مطمئنا داشتن ثروت دلپذیر است و پول کافی شما را از استرس ها و تنش های مالی و اقتصادی دور نگه میدارد ولی زندگی و شادی خود را قربانی این پیام اشتباه جامعه امروز نکنید و بدانید ثروت به تنهایی خوشبختی را برای شما به ارمغان نمی آورد.

گروه تولید محتوای میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید