قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > درایو الکتریکی چیست؟ معرفی معتبر ترین فروشگاه خرید درایو الکتریکی

درایو الکتریکی چیست؟ معرفی معتبر ترین فروشگاه خرید درایو الکتریکی

درایو یا همان اینورتر دستگاهی است که با کنترل سرعت چرخش موتور باعث بهبود حرکت و کنترل موتور می شود. به کمک درایو آسانسور میتوان این موارد به همراه خیلی موارد کنترلی و حفاظتی دیگر را به راحتی و با تنظیم تنها چند پارامتر درایو انجام داد. بصورتیکه امروزه تقریبا هرکجا که موتور استفاده شده، یک دستگاه درایو نیز در کنار موتور برای کنترل و بهبود حرکت موتور قرار داده شده است.

چرا باید سریع تر اقدام به خرید درایو آسانسور کنیم ؟

  • باعث کاهش مصرف انرژی می شود.
  • استهلاک قطعات آسانسور را کاهش می دهد.
  • طول عمر موتور آسانسور را افزایش می دهد
  • باعث کاهش هزینه های تعمیر درایو آسانسور و نگهداری آن می شود.

درایو سنا برق توان

شرکت دانش بنیان SBT electric یا همان سنا برق توان در جهت طراحی، ساخت و تولید ادوات مرتبط با کنترل قدرت، با هدف ارائه محصولی مطلوب به صنعت‌گران ایرانی، همواره رضایت مصرف‌کنندگان را به عنوان اصلی ترین سرمایه خود در نظر گرفته است. این شرکت از سال ۱۳۹۱، با هدف ساخت نمونه داخلی درایو و ارائه محصولی با کیفیت و قدرتمند و در عین حال با قیمتی رقابتی نسب به رقبای حاضر، قدم به عرصه‌ این صنعت نهاد. سنا برق توان با بهره‌مندی از حضور جمعی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های صنعتی کشور روند بومی‌سازی تولید درایو در کشور را آغاز نمود.​​​​​​​

این شرکت که بزرگترین نمایندگی درایو آسانسور و تولید کننده ممتاز بهترین درایو آسانسور ایرانی می باشد قصد فروش درایو آسانسور را نیز دارد. شرکت سنابرق توان توانسته است انواع درایو آسانسور را با بالاترین کیفیت و اخذ بهترین استانداردهای جهانی تولید و به بازار عرضه کند. لازم به ذکر است محصولات تولیدی این شرکت در سه دسته‌ی درایو‌های گیرلس، گیربکس و تک فاز تقسیم بندی می‌شوند؛ که درایو گیرلس جهت استفاده در موتور‌های گیرلس و درایو گیربکس مخصوص موتور گیربکس و هم چنین درایو‌ تک فاز برای موتور‌های تک فاز طراحی و تولید شده اند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت درایو الکتریکی و خرید درایو برای خود از بخش های فروش درایو بهترین شرکت تولید کننده درایو ایرانی (سنابرق توان) استفاده کنید. 

مزیت های استفاده از درایو سنابرق توان چیست؟

انتخاب درایو برای موتور و دیگر وسایل به شما کمک های زیادی می کند. در این قسمت از مقاله درایو چیست؟ ۶ مزیت عمده استفاده از درایوهای الکتریکی را به صورت کامل شرح داده ایم.

۱٫ کاهش مصرف انرژی با استفاده از درایو

اگر می‌خواهید با موتور جریان متناوب (AC) کار کنید که نیازی به کار با تمام سرعت ندارید، پس می‌توانید با کنترل موتور با استفاده از درایوهای سرعت متغیّر (درایو موتور الکتریکی) هزینه مصرف انرژی را کاهش دهید. درایو الکتریکی به شما امکان می‌دهد تا سرعت تجهیزات موتوری را با نیازهای فرآیند تطبیق دهید.

۲٫ گشتاور متغیّر در برابر گشتاور ثابت

به‌طور کلّی، می‌توان درایو موتور و بارهایی را که به آنان اِعمال می‌شود، به دو گروه تقسیم کرد: گشتاور ثابت و گشتاور متغیّر. کاهش مصرف انرژی در کاربردهای گشتاور متغیّر بسیار بیشتر از کاربردهای گشتاور ثابت است. بارهای گشتاور متغیّر شامل پمپ‌های سانتریفیوژی و فن‌ها می‌شود که بخش عمده‌ای از کاربردهای HVAC را تشکیل می‌دهند. بارهای گشتاور ثابت شامل تسمه نقاله‌های لرزان، ابزار پانچ، سنگ‌شکن‌ها، ابزارهای ماشین و کاربردهای دیگری می‌شود که در آنها درایو از نسبت ثابت V/F ( ولتاژ بر فرکانس) پیروی می‌کند.

۳٫ دلیل کاهش مصرف زیاد انرژی هنگام استفاده از بارهای گشتاور متغیّر

در کاربردهای گشتاور متغیّر، گشتاور مورد نیاز تقریباً با مربّع سرعت و توان اسب بخار مورد نیاز تقریباً با مکعب سرعت تغییر می‌کند، در نتیجه، حتی با کاهش اندک سرعت، توان مورد نیاز تا اندازه زیادی کاهش می‌یابد. در موتوری که با گشتاور متغیر و نصف سرعت کار می‌کند، در مقایسه با کار با تمام سرعت، مصرف انرژی یک چهام می‌شود. این پدیده Affinity Laws نامیده می‌شود که روابط بین سرعت، جریان، گشتاور و توان را مشخص می‌کنند. هنگامی که نیاز بار کمتر از سرعت کامل است، معمولاً این حالت در کاربردهای HVAC وجود دارد، مصرف انرژی در درایو آسانسوری و درایو موتور الکتریکی در مقایسه با دیگر روش‌های کنترل سرعت، کمتر است.

۴٫ افزایش طول عمر و کاهش هزینه نگهداری با استفاده از درایو

روش‌های شروع به کار تک-سرعتی موتور را ناگهان روشن می‌کنند و در نتیجه موتور در معرض گشتاور زیاد و افزایش ناگهانی جریان قرار می‌گیرد که تا ۱۰ برابرِ جریان تمام-بار هستند. در سوی دیگر، درایو موتور به‌تدریج سرعت موتور را به سرعت عملیاتی می‌رسانند و فشار مکانیکی و الکتریکی، هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش و طول عمر موتور و تجهیزات درایو را افزایش می‌دهند. استارتر نرم یا استارترهای نرم با ولتاژ کاهش‌یافته (RVSS) نیز می‌توانند سرعت موتور را به‌تدریج افزایش دهند، اما درایو الکتریکی را می توان طوری تنظیم کرد که سرعت موتور را به شکل‌ بسیار تدریجی‌ و یکنواخت‌تر بالا ببرند و می‌توانند موتور را با سرعتی کمتر از سرعت کامل عملیاتی کنند و از میزان تخریب موتور بکاهند.

دیدگاهتان را بنویسید