قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > درمان‌های خانگی برای پاکسازی روده بزرگ

درمان‌های خانگی برای پاکسازی روده بزرگ

هدف از پاکسازی روده بزرگ، از‌بین‌بردن هرگونه مواد زائد و ظاهراً سمی است که بر روی دیواره‌‌های روده باقی مانده‌اند. به‌گزارش MedicineNet؛ این نوع سم‌زدایی به کاهش استرس، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.با این حال درمان‌های خانگی برای پاکسازی روده بزرگ، اغلب بی‌خطرند.

محصولات پاک‌کننده روده بزرگ، بدون‌نسخه در دسترسند. اگرچه ادعا می‌شود این محصولات طبیعی هستند، اما لزوما استفاده از آنها ایمن نیست. ضمنا استفاده مکرر از این محصولات می‌تواند منجر به تغییر در باکتری‌های طبیعی روده بزرگ، کم‌آبی بدن، عدم‌تعادل الکترولیت‌ها، پارگی روده بزرگ، عفونت، درد شکم، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ شود.

درمان‌های خانگی برای پاکسازی روده بزرگ
درمان‌های خانگی برای پاکسازی روده بزرگ

آب: نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته‌ماندن، ساده‌ترین راه برای خارج‌کردن سموم از روده است. نوشیدن شش تا هشت لیوان آب ولرم در روز، برای پاکسازی روده بزرگ توصیه می‌شود. علاوه ‌بر‌ این، خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه و آبدار مانند هندوانه و گوجه‌فرنگی مفید خواهد بود.

آب نمک: مخلوط کردن دو قاشق چایخوری نمک دریا یا نمک صورتی با آب ولرم و نوشیدن آن با معده خالی مفید است. این کار در عرض چند دقیقه حرکات روده بزرگ را تحریک می‌کند.

رژیم غذایی پر‌فیبر: فیبر یک ماده مغذی ضروری است که در غذاهای گیاهی و سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات، آجیل، دانه‌ها و غیره وجود دارد. فیبرها به خارج‌شدن مواد اضافی از روده بزرگ کمک می‌کنند. همچنین می‌توانند یبوست را کاهش داده و فعالیت روده‌ بیش‌فعال را تنظیم کنند. آنها همچنین باکتری‌های مفید را تقویت می‌کنند.

آب‌لیمو و عسل: برای دفع سموم از روده بزرگ، آب‌لیموی تازه، یک قاشق چای‌خوری عسل و کمی نمک را با آب گرم مخلوط کرده و صبح ناشتا بنوشید.

پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها به پاکسازی روده بزرگ و تقویت باکتری‌های خوب در روده کمک می کنند. غذاهایی مانند ماست، خیارشور، سرکه سیب و سایر غذاهای تخمیر‌شده پروبیوتیک‌های خوبی هستند.

دمنوش‌های گیاهی: امتحان کردن برخی دمنوش‌های گیاهی ممکن است به سلامت دستگاه گوارش از طریق روده بزرگ کمک کند. گیاهان ملین مانند پسیلیوم، آلوئه‌ورا و ریشه گل ختمی می‌تواند منجر به رفع یبوست شود. پیش از استفاده از این گیاهان، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

زنجبیل: زنجبیل هضم غذا را تسهیل می‌کند. می‌توان آن را به آب‌میوه‌های دیگر، چای یا … اضافه و یا به‌طور‌مستقیم مصرف کرد. یک قاشق چای‌خوری آب زنجبیل به همراه عسل را می‌توان با یک فنجان آب‌گرم مخلوط و یک یا دو بار در روز مصرف کرد.

روغن ماهی: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای پاکسازی روده بزرگ موثر هستند. با مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ یا خوردن روغن ماهی می‌توانید از بیماری‌هایی که منجر به تجمع مواد زائد و سموم در کل بدن شما می‌شوند، جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید