قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک صورت

درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک صورت

روند طبیعی پیری باعث ایجاد چین و چروک در همه افراد می شود ، به خصوص در قسمت هایی از بدن ما که در معرض آفتاب هستند ، مانند صورت ، گردن ، دست ها و بازوها.

برای بیشتر افراد ، چین و چروک در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی ایجاد می شود زیرا پوست رطوبت و ضخامت خود را از دست می دهد.ژنتیک نیز در ایجاد چین و چروک نقش زیادی دارد.

اما به نظر می رسد قرار گرفتن در معرض آفتاب ، به ویژه در افرادی که پوست روشن دارند ، بزرگترین علت آن است.چین و چروک ها ممکن است تا حدی ناشی از سیگار کشیدن و رژیم غذایی نا متعادل باشد.

با ما همراه باشید با درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک صورت :

سفیده‌ی تخم‌مرغ

یک الی دو عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ را به‌هم بزنید تا کف کند؛ آن را به صورت و گردن‌تان بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید؛ گزینه‌ی دیگر اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده به ۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و به‌هم زدن آنهاست. این مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید. هریک از این درمان‌ها را ۲ بار در هفته به‌کار ببرید تا پوست سفت و درخشانی داشته باشید.

ماسک خیار

نصف یک خیار را له کنید و آن را از صافی عبور بدهید تا عصاره‌اش گرفته شود. این آب را به صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. این درمان را روزی یک بار انجام بدهید. یک قاشق غذاخوری خیار رنده‌شده و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

می‌توانید با ۲ قاشق غذاخوری آب خیار تازه، ۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و ۳ تا ۵ قطره روغن ویتامین E ماسک صورت درست کنید. این ماسک را روی صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. از این ماسک یک‌بار در هفته استفاده کنید.

کیسه چای مرطوب

کیسه چای مرطوب را در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن در قسمت زیر چشم که چین و چروک دارد، قرار دهید. تکرار آن چین و چروک را کم خواهد کرد.

عسل و سیب زمینی

نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره دربیاورید و زیر چشم بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید. چین و چروک‌های ریز از بین می‌رود. خط‌های تیره نیز در صورت استفاده منظم طی چند هفته کم می‌شود.

آب لیمو

مالیدن آب لیمو با پنبه روی چین و چروک‌های زیر چشم نیز بسیار مفید است. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید ترجیحاً یک نوبت صبح پس از بیدار شدن از خواب و یک نوبت قبل از خواب.

گلاب

گلاب علاوه بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی پوست زیر چشم هم می‌شود. حداقل روزی یک بار مقداری گلاب روی پوست بمالید.

یخ

مالیدن یخ، راه دیگری برای کاهش دادن چین و چروک زیر چشم است. هنگام مالیدن یخ روی چین و چروک آن را بچرخانید.

روغن بادام

در مصر قدیم، برای از بین بردن چین و چروک کنار دهان و چشم، از روغن بادام شیرین و روغن طبیعی و صمغ کندر استفاده می‌کردند. این روغن را به آرامی، روزی ۲ بار اطراف چشم و دهان ماساژ دهید تا پوست نرم شود.

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل، نتیجه سریع تری می‌دهد که طی کمتر از یک هفته آشکار می‌شود. این روغن علاوه بر این که چین و چروک زیر چشم را از بین می‌برد، باعث نرمی پوست هم می‌شود.

روغن زیتون

رطوبت دور چشم زودتر از باقی قسمت‌های پوست از دست می‌رود. روغن زیتون طبیعی و خالص را با آب‌لیمو یا گلیسیرین مخلوط کنید یا آن را به صورت خام استفاده کنید. برای استفاده از خواص روغن زیتون دست خود را کمی چرب کنید و به آهستگی روی پوست دور چشم و زیر چشم بمالید.

منبع هلث لاین

دیدگاهتان را بنویسید