قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > درمان طبیعی لب های خشک و ترک خورده

درمان طبیعی لب های خشک و ترک خورده

لب‌ها غدد چربی ندارند و از این رو نمی‌توانند رطوبت مورد نیاز خود را تأمین کنند اما مرطوب کننده‌های طبیعی می‌توانند به حفظ رطوبت این عضو کمک کنند.

این مقاله به نقل از سایت تخصصی “مدیکال نیوز تودی”، نحوه تسکین و درمان طبیعی لب‌های خشک و ترک‌خورده با مواد مغذی که می‌توانند هر گونه درد یا ناراحتی را برطرف کنند را توضیح می دهد.

درمان طبیعی لب های خشک و ترک خورده

درمان‌های طبیعی مؤثر متعددی برای لب‌های ترک‌خورده وجود دارد. افراد برای استفاده از این درمان‌های طبیعی می‌توانند برخی مواد را همیشه در خانه خود داشته باشند و از روش‌های زیر استفاده کنند:

آلوئه ورا: ژلی که داخل برگ‌های گیاه آلوئه ورا وجود دارد حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و ضد التهاب‌هایی است که پوست آسیب دیده را تسکین داده و به آن آب‌رسانی می‌کند.

روغن نارگیل: این روغن که از میوه نارگیل گرفته می‌شود با التهاب‌ها مبارزه کرده و نرم کننده است. این بدان معناست که می‌تواند پوست را تسکین داده و لطیف کند.

عسل: عسل بسیار مرطوب کننده بوده و باعث می‌شود درمان خوبی برای خشکی لب‌ها باشد. عسل همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال بوده و از عفونت‌هایی که موجب ترک خوردگی لب و خشکی گسترده آن می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

خیار: خیار می‌تواند لب‌ها را به آرامی مرطوب کرده و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌توانند کمک کنند ظاهر لب بهتر به نظر برسد.

چای سبز: چای سبز به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان و مواد معدنی حاوی پلی‌فنول‌هایی است که التهاب‌ها را کاهش می‌دهند. یک چای سبز کیسه‌ای را در آب گرم خیس کرده و روی لب‌هایتان بگذارید تا لب‌ها را نرم کند و خشکی لب را از بین ببرد. این روش از روش‌های سنتی لایه‌برداری بسیار ملایم‌تر است.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید