قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > درمان گیاهی برای جوش صورت

درمان گیاهی برای جوش صورت

پوست که از مهم‌‌‌‏ترین و اصلی‌ترین اعضای بدن محسوب می‌‌‌‏شود، ضمن جذب مواد مختلف و محافظت اندام انسان سموم بدن را نیز دفع می‌کند.

پوست به ندرت بیمار می‌شود و اکثر بیماری‌‌‌‏های پوستی نشانه‌ای از یک بیماری داخلی است. پوست مانند آینه‌ای درون ما را نشان می‌دهد و می‌توان از تغییر رنگ و شفافیت پوست مشکل مریض را پیدا کرد.

درمان گیاهی برای جوش صورت
درمان گیاهی برای جوش صورت

معمولا وقتی که ریه‌‌‌‏ها و کبد ناراحت‌اند؛ پوست کهیر یا جوش می‌‌‌‏زند. در طب مدرن این تغییرات پوست را با کرم کوریتزون و با آنتی بیوتیک‌‌‌‏ها درمان می کنند که برخی معتقدند به جای درمان، مرض را به داخل بدن برده و دردی بر دردهای دیگر اضافه می کند.

آکنه یکی از بیماری‌‌‌‏هایی است که معمولا در بلوغ و در بعضی اوقات در سنین بالاتر بروز می‌کند.‌ در صورت و گردن و گاهی نقاط بدن جوش‌‌‌‏های ریز و قرمز رنگی ظاهر می‌شود که سرآن سیاه است و غالبا بزرگ‌‌‌‏تر شده و دردناک می‌شود.

علت این بیماری ترشح مقدار زیادی چربی بوسیله غده مترشحه در زیر پوست است. این چربی منافذ پوست را مسدود ساخته و باعث عفونت می‌گردد که در نتیجه پوست در آن نقاط متورم شده و سر جوش‌‌‌‏ها سیاه می‌شود. بنابراین کسانی که پوستشان چرب باشد بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

البته چربی برای پوست لازم است چون پوست را چرب و مرطوب نگاه داشته و از خشک شدن و چین و چروک جلو گیری می‌کند.

علت زیاد شدن ترشح چربی اختلالات داخلی بدن مانند تغییرات هورمونی، استفاده از قرص های ضد بارداری، داشتن رژیم غلط و وجود مواد سمی در خون است.

علت اساسی این مرض و اکثر امراض خوردن غذاهای نامناسب مانند: گوشت، چربی زیاد غذاهای سرخ شده، شیرینی و شکر و به طور کلی غذاهای آماده و حاضری، داشتن یبوست و کارنکردن کبد، که نمی‌تواند مواد را از بدن خارج سازد و آلرژی است.

درمان آکنه

شکر، نان سفید، مواد غیر طبیعی و شیمیائی مانند شکلات، آب نبات، شیرینی، کیک و بیسکویت را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

 از غذاهای چرب و سرخ شده، مارگارین و چربی‌های جامد و اشباع شده استفاده نکنید.

 لبنیات را از برنامه غذائی خود حذف کنید. زیرا دارای هورمون است و باعث اختلال هورمونی می‌‌‌‏شود.

 نمک و غذاهای دود زده و کنسرو شده بدن را مسموم می‌‌‌‏کند.

 برای این که فعالیت غدد چربی را کم کنید، از اسیدهای چرب اشباع شده مانند تخم کتان Flax seed oil و روغن کنجد sesame oil روغن تخم کدو pumkin seed oil و روغن گردو walnut oil استفاده کنید. روغن تخم کتان مواد سمی را از روده بزرگ دفع می‌کند و پوست را روشن و شفاف می‌سازد. می‌‌‌‏توانید هر روز یک قاشق سوپ خوری از این روغن‌ها را روی سالاد بریزید.

سبزیجات و میوه‌جات تازه دارای آنزیم هستند که سیستم مصونیت بدن را تقویت می‌‌‌‏کند.

گیاهان مفید در درمان آکنه

با روغن و یا گل بابونه صورتتان را بخور دهید.

گیاه ختم ذهبی Golden seal خاصیت ضد میکروب دارد و سموم را از بدن دفع می‌کند. از دم کرده آن به مقدار یک فنجان سه بار در روز بنوشید.

شیره آلوئه‌‌‌‏وراAloe vera juice بدن را تمیز می‌کند. مقدار مصرف آن، یک قاشق سوپخوری مخلوط با آب سه بار در روز قبل از غذا است.

اکی ناسیا Echinacea مصونیت بدن را بالا برده و آن را تقویت می‌کند.

برای تمیز کردن پوست از اسید آلفاهایدوروکسی Alphahydoroxy Acid و گلای سولیک لسید Glycolic Asid استفاده کنید. این مواد سلول‌‌‌‏های مرده پوست و جوش‌‌‌‏ها را از بین می‌برد.

منبع اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید