قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > راهنمای خرید تلویزیون متناسب با متراژ خانه

راهنمای خرید تلویزیون متناسب با متراژ خانه

در هنگام خرید تلویزیون برای خانه، تقریبا تمام افراد دوست دارند که بزرگ‌ترین سایز تلویزیون را انتخاب کرده و خریداری کنند. اما در هنگام خرید تلویزیون برای خانه باید به این نکته دقت کنید که سایز تلویزیون متناسب با فضای خانه شما باشد. در واقع ابعاد مکانی که قرار است تلویزیون در آن جای بگیرد نقش مهمی در تعیین ابعاد مناسب تلویزیون دارد زیرا انتخاب سایز اشتباه بر اساس ابعاد محل قرارگیری نتیجه خوبی در پی ندارد.

تناسب تلویزیون با متراژ خانه
تناسب تلویزیون با متراژ خانه

چرا ابعاد خانه در انتخاب سایز مناسب تلویزیون اهمیت دارد؟

داشتن تجربه بصری خوب و لذت بردن از تماشای تلویزیون رابطه مستقیمی با میزان فاصله شما با صفحه‌نمایش در هنگام تماشای محتواهای تصویری دارد. از این رو برای خرید تلویزیون باید متراژ و ابعاد خانه خود و محل قرارگیری تلویزیون را در نظر بگیرید و بر این اساس سایز مناسب را انتخاب کنید.

در صورتی که هنگام تماشای تلویزیون به صفحه‌نمایش خیلی نزدیک باشید چشم‌های شما اذیت می‌شود و اگر هم از صفحه‌نمایش خیلی دور باشید ممکن است برخی از جزئیات تصویر را از دست بدهید. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام خرید تلویزیون برای خانه، ابتدا ابعاد و متراژ خانه و محل قرارگیری تلویزیون را در نظر می‌گیرند و تلاش می‌کنند مدلی را خریداری کنند که با توجه به فضای خانه مناسب باشد.

فاصله استاندارد از تلویزیون
فاصله استاندارد از تلویزیون

پیش از اقدام به خرید تلویزیون برای خانه باید دو نکته مهم و اساسی را مد نظر قرار دهید و بر این اساس سایز مناسب را انتخاب و خریداری نمایید. نکته اول این است که ابتدا محل قرارگیری تلویزیون در خانه را تعیین کنید و یک محل مناسب برای آن در نظر بگیرید. پس از تعیین محل قرارگیری تلویزیون در قدم بعدی فاصله محل نشستن خود را تا محل قرارگیری اندازه‌گیری کنید تا بر این اساس بتوانید سایر مناسب را انتخاب کنید. نکته دوم قبل از اقدام به خرید تلویزیون این است که بر اساس ابعاد به دست آمده یک مدل تلویزیون را با سایز مناسب انتخاب کنید. حتی این امکان وجود دارد که بر اساس ابعاد و سایز تلویزیون محل نشیمن خود را تغییر داده و بهترین شرایط را مهیا کنید.

 راهنمای خرید تلویزیون متناسب با متراژ خانه
راهنمای خرید تلویزیون متناسب با متراژ خانه

محاسبه سایز مناسب تلویزیون بر اساس کیفیت صفحه نمایش

با توجه به اینکه مدل‌های جدید تلویزیون که این روزها طراحی و تولید و به بازار عرضه می‌شوند از کیفیت ۴K و Full HD برخوردار هستند، می‌توانید بر اساس کیفیت صفحه‌نمایش مد نظر خود ابعاد مناسب تلویزیون بر حسب فضای خانه را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت صفحه‌نمایش ۴K دارید بهترین فاصله از این تلویزیون‌ها در هنگام تماشای تصاویر معادل ۱٫۵ برابر ارتفاع تلویزیون است. در واقع با اندازه‌گیری فاصله نشستن تا محل قرارگیری تلویزیون و همچنین ارتفاع آن می‌توانید بهترین سایز تلویزیون برای محیط خانه خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

در خصوص تلویزیون‌هایی که از صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD برخوردار هستند نیز به همین شیوه می‌توانید عمل کنید. با این تفاوت که بهترین فاصله از این مدل از تلویزیون‌ها معادل ۳ برابر ارتفاع تلویزیون است. با توجه به اینکه تلویزیون‌های HD و Full HD از کیفیت پایین‌تری نسبت به مدل‌های ۴K برخوردار هستند برای اینکه پیکسل‌های تصویر را مشاهده نکنید و بتوانید با کیفیت بهتری محتواهای تصویری را مشاهده کنید باید بیشتر از صفحه‌نمایش فاصله بگیرید.

جمع‌بندی

خرید یک تلویزیون با بزرگترین ابعاد لزوماً یک موفقیت در خرید محسوب نمی‌شود. سایز تلویزیون باید متناسب با فضای خانه و ابعاد محل قرارگیری آن باشد تا فاصله مناسب افراد با آن رعایت شود. بهترین فاصله از تلویزیون فاصله‌ای است که در آن نه پیکسل‌های صفحه را مشاهده کنید و نه جزئیاتی از تصویر را از دست بدهید.

با الهام گرفتن از مطلب منتشر شده در سایت اخبار بازار ایران:

https://imn.news/465899/تلویزیون-چند-اینچی-بخریم؟-راهنمای-خری.html

دیدگاهتان را بنویسید