قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > راهنمای خرید جارو شارژی

راهنمای خرید جارو شارژی

جارو شارژی از آن دسته وسایلی است که خیلی از افراد آن را به چشم یک وسیله اضافه می‌‌بینند، اما بد نیست بدانید تنها پس از یک بار استفاده از جارو شارژی، متوجه تفاوت آن با جارو برقی‌های قدیمی‌‌خواهید شد.

با استفاده از جارو شارژی به راحتی می‌‌توانید آلودگی‌ها و آشغال‌های ریز روی سطوح را جمع آوری کنید، بدون اینکه مجبور به جابجایی وزن سنگین جارو برقی و اتصال آن به برق باشید.

در این راهنمای خرید جارو شارژی، تمام نکاتی را که باید قبل از خرید جارو شارژی بدانید مرور می‌‌کنیم. اگر در انتخاب برند جارو شارژی تردید دارید و دائما از خودتان می‌‌پرسید جارو شارژی خوب چی بخرم، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع جارو شارژی

قبل از این که نکات مهم قبل از خرید جارو شارژی را مانند قیمت جارو شارژی مرور کنیم، باید از انواع مختلف جارو شارژی موجود در بازار مطلع شویم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

در ادامه به انواع جارو شارژی به همراه توضیح مختصری برای معرفی هر کدام اشاره می‌‌کنیم.

جارو شارژی دسته دار

نوع اول جارو شارژی که در راهنمای خرید جارو شارژی به آن می‌‌پردازیم، جارو شارژی دسته دار است. این نوع جارو شارژی یک دسته بلند دارد که می‌‌توانید در صورت نیاز آن را کوتاه کنید که در این صورت به جارو شارژی دستی شناخته می‌‌شود.

جارو شارژی با محفظه خلا

نوع دوم جارو شارژی که از انواع پر طرفدار آن به حساب می‌‌آید، جارو شارژی با محفظه خلا است. این نوع از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به جارو برقی‌های موجود در بازار دارد. این جارو شارژی از یک دسته بلند و یک محفظه خلا چرخ دار ساخته شده است.

جارو شارژی دسته دار کوچک

نوع سومی که در این راهنمای خرید جارو شارژی به آن اشاره می‌‌کنیم، جارو شارژی دسته دار کوچک است. این نوع جارو شارژی بسیار جمع و جورتر از دو نوع قبلی بوده و بسیار مناسب تمیزکاری سطوح کوچکی مانند مبل، میز و پرده است.ویژگی‌های مهم جارو شارژی که باید قبل از خرید بدانید

به طور کلی قبل از خرید هر وسیله ای، باید شناخت کاملی از ویژگی‌ها و خصوصیات آن داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل انتخاب کنید.

به همین دلیل در این بخش از راهنمای خرید جارو شارژی به تعدادی از مهمترین ویژگی‌هایی اشاره می‌‌کنیم که اطلاع از آن‌ها تاثیر به سزایی در کیفیت خریدتان خواهد داشت،برای خرید انواع جارو می توانید به فروشگاه اینترنتی مسترکالا مراجعه بفرمائید. 

ظرفیت

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی که باید در خرید جارو شارژی به آن اشاره کنیم، ظرفیت جارو شارژی است. ظرفیت جارو شارژی‌های مختلف بر اساس «لیتر» تعیین می‌‌شود. به عنوان مثال، جارو شارژی دستی یا دسته دار نسبت به دو نوع دیگر ظرفیت کمتری دارد و این یعنی زود به زود باید تخلیه شود.

پس اگر منزل یا محل کارتان از مساحت زیادی برخوردار است، جارو شارژی دستی با ظرفیت کم انتخاب مناسبی برای شما نیست.

وزن

این فاکتور از آن دسته مزیت‌های بزرگی است که جارو شارژی نسبت به جارو برقی دارد. متوسط وزن جارو شارژی‌ها حدود سه کیلوگرم است و وزن جارو برقی‌ها به ۶٫۵ کیلوگرم می‌‌رسد.

عمر باتری

یکی از فاکتورهای اساسی که تاثیر به سزایی روی قیمت جارو شارژی دارد عمر باتری است؛ یعنی هرچقدر عمر و ظرفیت باتری بیشتر باشد، قیمت جارو شارژی نیز بیشتر است.

در ادامه به نکات مهمی‌‌اشاره کرده‌ایم که درباره باتری جارو شارژی باید بدانید:

  • جاروهای شارژی مختلف به مدت زمان متفاوتی برای شارژ شدن نیاز دارند (از ۱ ساعت تا ۱۶ ساعت).
  • –          بعضی از جاروهای شارژی باتری اضافه دارند. یعنی اگر زمانی عجله داشتید و می‌‌خواستید هر چه زودتر محیط را تمیز کنید، باتری جارو را خارج و از باتری اضافه استفاده می‌‌کنید.
  • جاروهای شارژی متفاوت، توانایی مختلفی در کار کردن به شکل دائم دارند. این توانایی ممکن است از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد.

نحوه تمیز کردن جارو شارژی

موضوع دیگری که در خرید جارو شارژی باید به آن توجه کنید، نحوه تمیز کردن جارو شارژی است. این کار باعث افزایش عمر و ماندگانری دستگاه و همچنین افزایش کیفیت عملکرد آن خواهد شد.

  • بیش از هر چیز باید به تمیز شدن فیلتر دستگاه دقت کنید. فیلتر جارو شارژی تمام گرد و غبار را به خود جذب می‌‌کند و بنابراین آلوده‌ترین قطعه در جارو شارژی است.
  • برای این که فیلتر جارو شارژی به طور کامل تمیز شود، می‌‌توانید از محلول شوینده مخصوص یا ترکیب آب، سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.
  • در صورتی که تصمیم به تمیز کردن مخزن دستگاه گرفتید، حتما ابتدا آن را از جارو خارج کرده و سپس شروع به تمیزکاری آن کنید.
  • پس از اتمام شستشو، حتما اجازه دهید فیلتر دستگاه به طور کامل خشک شود و سپس آن را در جارو شارژی قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است روشن کردن جارو با فیلتر مرطوب باعث آسیب رسیدن به موتور دستگاه شود.
  • برای تمیز کردن قسمت بیرونی جارو شارژی، می‌‌توانید از دستمال آغشته به سرکه استفاده کنید.

 نکات ایمنی استفاده از جارو شارژی

در راهنمای خرید جارو شارژی به نکات ایمنی می‌‌رسیم که قبل از خرید این دستگاه حتما باید بدانید تا از بروز هر گونه آسیب جدی برای خود یا اعضای خانواده جلوگیری شود. تعدادی از مهمترین نکات ایمنی استفاده از جارو شارژی عبارتند از:

  • اگر فیلتر یا مخزن دستگاهتان کثیف یا پر است، قبل از تمیز کردنش از آن استفاده نکنید.
  • دستگاه نباید بیش از حد برای شارژ به برق متصل باشد، زیرا این کار باعث آسیب به باتری و کوتاه شدن ماندگاری آن خواهد شد.
  • –          بهتر است از جارو شارژی برای برداشتن قطعات نوک تیز، درشت و خیس استفاده نکنید.
  • محل نگهداری جارو شارژی باید به دور از وسایل گرمایشی و تابش مستقیم نور خورشید باشد.

 

نکات مهم دیگر در خرید جارو شارژی

  • بعضی از جاروهای شارژی مخزن‌های کوچکی برای مکش آب و گرد و غبار دارند. در صورت انتخاب این نوع جارو شارژی‌ها، بهتر است قبل از خرید به قدرت مکش جارو شارژی در هر دو حالت دقت کنید.
  • –          اگر از کمردرد رنج می‌‌برید یا نمی‌‌توانید بیش از حد خاصی خم شوید، بهتر است جارو شارژی دسته دار انتخاب کنید.
  • اگر در منزل حیوان خانگی نگهداری می‌‌کنید، حتما یک جارو شارژی با قدرت مکندگی بسیار بالا انتخاب کنید.

پرطرفدارترین برندهای جاروشارژی

حالا که با تمام ابعاد خرید جارو شارژی آشنا شدیم و نکات مهم مربوط به استفاده از آن را مرور کردیم، نوبت به معرفی تعدادی از پرطرفدارترین برندهای جارو شارژی می‌‌رسد برای خرید جارو شیائومی می توانید به فروشگاه اینترنتی مسترکالا مراجعه کنید.

جارو شارژی شیائومی‌‌Dreame 79P

–  ابعاد: ۶۰۰*۲۲۰*۲۳۰ میلی متر

–  وزن: حدود ۱٫۵ کیلوگرم

–  توان: ۴۰۰ وات

–  باتری: ۲٫۵۵ میلی آمپر

جارو شارژی و کف شویی برقی هوشمند بیسوس Baseus X3 CPXD000001

–  ابعاد: ۲۸۴*۱۱۳۴ میلی متر

–  وزن: ۴٫۳۳ کیلوگرم

–  توان: ۱۵۰ وات

–  باتری: ۲٫۲۰۰ میلی آمپر

جارو شارژی ماشین بیسوس Baseus A7 VCAQ020013

–  ابعاد: ۹۶*۱۲۱*۳۴۴ میلی متر

–  وزن: خیلی کم

–  توان: ۸۵ وات

–  باتری: ۲۰۰۰ میلی آمپر

سخن نهایی

به طور کلی جارو شارژی جزو وسایلی به حساب می‌‌آید که می‌‌تواند تمیزکاری منزل یا محل کار را بسیار راحت‌تر کند. به خصوص اگر منزل یا محل کارتان نقطه کور و غیر قابل دسترس زیاد دارد، تهیه یک جارو شارژی امری واجب است.

دیدگاهتان را بنویسید