قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > راهنمای خرید دستگاه تست قند خون از سایت بی گزند

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون از سایت بی گزند

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون برخی افراد مرتبا باید میزان قند خون خود را مورد بررسی قرار دهند . افراد مبتلا به بیماری دیابت ، افرادی در گروه ریسک این بیماری ، بانوان باردار و … باید روزانه بین ۱ الی ۳ بار بر اساس نوع و شدت بیماری ، اقدام به تست قند خون نمایند . برای این اشخاص ، دستگاه تست قند خون  و یا گلوکومتر ، مهم ترین وسیله روزمره محسوب می شود . به همین دلیل ، نیاز است تا دستگاهی را خریداری  کنند که کاملا مورد بررسی قرار گرفته و دارای شرایط مطابق با نیاز های انان باشد . 

هر دستگاه دارای ویژگی های متعددی است . این ویژگی ها می توانند از ویژگی های همچون سرعت ارائه نتایج ، میزان حجم خون دریافتی و دیگر موارد بوده ؛ تا قابلیت هایی پیچیده همچون اعلام نتایج به صورت فایل صوتی و یا بررسی قند بدون نیاز به تست از طریق خونگیری . قبل از خرید هر دستگاه و محصولی نیاز به تحقیق و مشاوره داریم مخصوصا اگر آن محصول ارتباط مستقیمی با سلامتی ما داشته باشد به همین دلیل مطالعه این مطلب (   راهنمای خرید دستگاه تست قند خون ) اهمیت ویژه ای دارد

در زیر ، به بررسی نکاتی پرداخته شده است که می تواند راهنمای خرید دستگاه تست قند خون  باشد . 

روش بررسی نمونه خون و کیفیت دستگاه  

دستگاه های تست قند خون خانگی نمونه خون را از طریق روش های مختلفی مورد پردازش قرار می دهند . رایج ترین روش های پردازش نمونه شامل فوتومتری و الکترو شیمایی است . معمولا الکتروشیمایی قادر به ارائه نتایج دقیق تری می باشد . روش پردازش نمونه ها را می توان از اطلاعات ثبت شده برای هر محصول متوجه شد .  معمولا در بخش اطلاعات ثبت شده روی جلد دستگاه ، روش پردازش نمونه ثبت شده است . در غیر این صورت ، سایت های تخصصی فروش این محصولات همچون سایت بی گزند ، اطلاعات کالا را به دقت نوشته و از مشاورین متخصص فروش نیز می توان پرس و جو نمود . 

علاوه بر این ، باید به میزان دقت دستگاه نیز توجه شود . گلوکومتر های خانگی نسبت به روش های ازمایشگاهی مجاز هستند که بین ۰ تا ۵ درصد خطا و تفاوت داشته باشند . در صورت ارائه نتایجی با بیش از ۵ درصد خطا ، دستگاه از اعتبار برخوردار نمی باشد . این میزان خطا نیز معمولا در اطلاعات موجود در سایت ها ثبت شده ؛ همچنین مجددا پزشک و مشاورین فروش نیز می توانند دقیق ترین گزینه ها را معرفی کنند . 

لازم به ذکر است که تمامی گلوکومتر های موجود در ایران ، از فیلتر های متعدد اداره تجهیزات پزشکی کشور عبور کرده اند و دارای سطح کیفیت و دقت بالاتر از ۹۵ درصد می باشند . 

مهم ترین قابلیت های هر دستگاه تست قند خون

همانطور که در سایت خبرگزاری فارس نیز منتشر شده است در حال حاضر تنوع بسیار زیادی در زمینه تولید دستگاه های تست قند خون خانگی مشاهده می شود . تمامی این قابلیت ها در راستای ارتقا سطح سلامت جامعه ، ارائه دقیق ترین نتایج و تسهیل اجرای تست می باشد . در زیر ، به چند نمونه از  مهم ترین قابلیت های مورد نیاز برای گلوکومتر خانگی اشاره شده است :

قابلیت تشخیص حجم خون _ در صورت ارائه خون کمتر از حد نیاز ، پردازش به خوبی صورت نگرفته و نتایج معتبر نیستند . این قابلیت تشخیص می دهد که ایا خون موجود روی نوار کافی است یا خیر ؛ و در صورت عدم کفایت ، هشدار هایی صادر می کند .

 تشخیص میزان کتون _ کتون ماده سمی حاصل از تجمع قند در خون است . با توجه به خطرناک بودن این ماده و احتمال ایجاد مسمومیت های خونی ، برخی دستگاه ها قابلیت تشخیص کتون را نیز دارند . 

اتوکدینگ بودن _ در حال حاضر تقریبا تمامی دستگاه های مدرن امروزی به این ویژگی مجهز هستند . با کمک اتوکدینگ ، نوار ها به صورت اتوماتیک توسط سیستم خوانده شده و نیاز به ثبت اطلاعات ان ها به صورت دستی وجود ندارد . 

امکان خونگیری از تمامی نقاط بدن _ این ویژگی توسط کلاهک AST روی قلم امکان پذیر شده و کمک می کند تا علاوه بر نوک انگشتان دست ، بتوان از تمام نقاط بدن نمونه خون دریافت نمود . 

قابلیت های افزوده دستگاه های تست قند خون  

اعلام نتایج به صورت فایل صوتی _ برخی افراد همچون اشخاص مسن و یا بیماران دیابتی و … که به هر دلیل دچار ضعف بینایی هستند ، می توانند با کمک دستگاه های سخنگو ، نتایج را به صورت فایل صوتی بشنوند . 

تست قند خون بدون نیاز به سوزن و خونگیری _ دستگاه هایی طراحی شده اند که به کمک سنسور هایی در تماس با پوست ، می توانند از طریق مایع میان بافتی  ، قند خون را تشخیص دهند . این روش گرچه دقیق ترین روش محسوب نمی شود ، اما گزینه ای مطلوب برای افرادی همچون بیماران مسن ، معلول و … است . 

بازه های وسیع تست _ برخی خون ها از بازه هایی متفاوت از خون های نرمال برخوردارند . مثلا نوزادان یا افراد معتاد یا سیگاری ، خونی بسیار رقیق داشته و هر دستگاهی قادر به پردازش ان نیست . در این بین ، برخی گلوکومتر ها به گونه ای طراحی شده اند که بازه های وسیع تری داشته و می توانند خون های غیر استاندارد را نیز پردازش کنند . 

دسترسی آسان به نوار تست قند خون

از مهم ترین نکات جهت خرید گلوکومتر ، دسترسی اسان و دائم به تجهیزات جانبی ان به خصوص نوار تست قند خون می باشد . هر دستگاه گلوکومتر برای تکمیل روند پردازش به ابزار هایی همچون : نوار تست قند خون ، سوزن لنست و قلم لنست احتیاج دارد . قلم و نوار لنست را می توان از برند های دیگری نیز خریداری نمود . اما نوار تست محصولی ست که باید حتما از برند سازنده دستگاه تست قند خون باشد . بدون حضور نوار تست از همان برند ، نمی توان از برند های دیگر برای این کار استفاده نمود . البته به منظور تسهیل در این امر ، شرکت های سازنده گلوکومتر ، نوار هایی طراحی کرده اند که یک نوار بتواند با مدل های مختلف گلوکومتر از همان برند سازگاری داشته باشد . 

پیش از خرید دستگاه ، باید بازار را بررسی نمود که ایا این وسیله از برند مورد نظر به اسانی در دسترس می باشد یا خیر . 

دریافت گارانتی :

هنگام خرید ،  حتما از فروشنده درخواست گارانتی نمایید . گارانتی ، ضمانتی بر کیفیت محصول است . دستگاه های فاقد گارانتی ممکن است نمونه های تقلبی بوده و یا از کیفیت خوبی برخوردار نباشند . در این شرایط نتایج را با غلط ارائه داده و یا در زمان کمی قطعات ان خراب می شود . 

جهت دریافت مشاوره رایگان راهنمای خرید دستگاه تست قند خون و مشاوره رایگان قبل از خرید گلوکومتر  می توانید به سایت تجهیزات پزشکی بی گزند مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید