قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال ترون در سال ۲۰۲۳

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال ترون در سال ۲۰۲۳

نشانه‌هایی وجود دارد که سال ۲۰۲۳ می‌تواند سال خوب و پرسودی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال باشد. ارز دیجیتال ترون (Tron) یکی از ارزهای برتر بازار رمزارزها است که طرف‌داران بسیاری دارد و در کشورمان نیز بسیار موردتوجه است.

خرید و فروش ارز دیجیتال ترون در سال ۲۰۲۳ چگونه انجام می‌شود؟ برای آغاز سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال از کجا باید شروع کنیم و چه کارهایی باید انجام دهیم؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؟

ارز دیجیتال ترون چیست؟

ترون (TRON) یا ترونیکس (Tronix) با نماد TRX ارز دیجیتال بومی شبکه ترون است. ترون ارز دیجیتال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بلاک‌چینی در کل جهان است که در سال ۲۰۱۷ از سوی یک کارآفرین چینی به نام جاستین سان بنیان گذاشته شد. این پروژه ابتدا بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کرد؛ اما پس از مدتی شبکه خود را توسعه داد و در سال ۲۰۱۸ بر روی شبکه اصلی خود قرار گرفت. جاستین سان بنیان‌گذار ترون پروژه‌های بزرگ دیگری همچون بیت تورنت را هم بنیان‌گذاری کرده است و یکی از معروف‌ترین کارآفرینان عرصه بلاک‌چین است.

شبکه ترون نسبت به رقبای خود بسیار سریع است و کارمزد تراکنش‌ها بر روی آن در مقابل دیگر شبکه‌های بلاک‌چین مطرح، بسیار اندک است. این شبکه امکان قرارگرفتن قراردادهای هوشمند بر روی خود را هم فراهم کرده است. مجموعه این عوامل باعث رونق هر چه بیشتر شبکه ترون و ارز دیجیتال TRX شده است.

چگونه خرید و فروش ترون در سال ۲۰۲۳ را شروع کنیم؟

برای آغاز خرید و فروش ارز دیجیتال ترون و دیگر ارزهای دیجیتال باید چند مرحله اصلی را طی کنیم.

  • انتخاب صرافی
  • شارژ حساب صرافی
  • انتخاب حجم ترون برای خریداری
  • انجام معامله در صرافی

 در ادامه هر یک از این مراحل را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

1.  انتخاب صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

صرافی ارز دیجیتال جایی است که می‌توانید در آن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال لازم است ابتدا انتخاب کنیم که می‌خواهیم معاملات خود را در کدام صرافی انجام دهیم. انتخاب صرافی خوب و مناسب می‌تواند در ادامه کار دغدغه‌های ما را رفع کند تا بتوانیم با خیالی راحت تنها به معاملات خود فکر کنیم و نگران مشکلات و حاشیه‌ها نشویم.

صرافی ایرانی یا خارجی؟

نکته اولی که در انتخاب صرافی‌ ارز دیجیتال به ذهن می‌رسد این است که صرافی خارجی انتخاب کنیم یا صرافی داخلی؟ انتخاب هرکدام از این گزینه‌ها چه نکات مثبت و منفی دارد؟

افراد هدف خود از انتخاب صرافی خارجی را معمولاً کارمزد پایین‌تر و امکانات بیشتر این صرافی‌ها اعلام می‌کنند. اما مشاهدات نشان می‌دهد درصد بالایی از ایرانی‌هایی که صرافی‌های خارجی را انتخاب کرده‌اند با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

 یکی از اصلی‌ترین مشکلات انتخاب صرافی‌های خارجی مسئله تحریم‌های اقتصادی علیه ایرانیان است‌. بیشتر این صرافی‌ها در بخش قوانین خود اعلام کرده‌اند که به‌خاطر تحریم‌ها به افرادی با ملیت ایرانی خدمات نمی‌دهند. به همین جهت درصورتی‌که به هر نحو ایرانی بودن شما برای صرافی مشخص شود ممکن است دارایی‌های شما مسدود شود و ضرر و زیان‌های بسیاری را متحمل شوید. تعداد ایرانیانی که سرمایه خود را به دلیل تحریم در صرافی‌های خارجی ازدست‌داده‌اند یا مدت‌های طولانی برای بازپس‌گیری دارایی‌شان انتظار کشیده‌اند آن‌قدر بالاست که نمی‌توان به‌سادگی این ریسک را پذیرفت.

علاوه بر مشکلات تحریم، عدم وجود پشتیبانی مناسب برای ایرانیان از دیگر مشکلات انتخاب صرافی خارجی است. از همه این مسائل که عبور کنیم با افزایش مشکلات استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی.‌پی و کاهش پهنای باند خارجی در اینترنت کشور عملاً امکان استفاده کامل و درست از این صرافی‌ها برای ایرانیان وجود ندارد.

بنابراین، پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید با خیال آسوده‌تری به معاملات خود بپردازید بهتر است به دنبال یافتن یک صرافی ایرانی با امکانات عالی باشید.

تنوع بالای ارزها در صرافی ارز دیجیتال

یکی از موارد مهم در انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال این است که این صرافی‌ها تنوع بالایی از ارزهای دیجیتال داشته باشند. برخی از صرافی‌ها تنها امکان معامله چند ارز محدود را به شما می‌دهند که این مسئله باعث می‌شود نتوانید از موقعیت‌های خوب معاملاتی در ارزهای مختلف کسب سود کنید.

کارمزد مناسب معاملات در صرافی ارز دیجیتال

باید توجه داشته باشید که صرافی که انتخاب می‌کنید میزان کارمزد مناسبی برای معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشد. صرافی‌های مختلف ممکن است کارمزدهای متفاوتی برای معاملات در نظر بگیرند. نمی‌توان تنها بر اساس میزان کارمزد به انتخاب صرافی پرداخت، اما باید توجه داشت که باتوجه‌به امکاناتی که صرافی در اختیار شما قرار می‌دهد کارمزد معاملات به‌صرفه باشد.

حجم معاملات و امکانات معاملاتی

اگر حجم معاملات در یک صرافی ارز دیجیتال کم باشد سفارش‌های شما نمی‌تواند به‌سرعت انجام شود و این مسئله می‌تواند شما را با مشکلاتی مواجه کند. علاوه بر این ارائه امکانات معامله‌گری حرفه‌ای همچون امکان گذاشتن حد ضرر (Stop Loss)، حد سود و بازار حرفه‌ای می‌تواند کار شما را در معاملات راحت‌تر کند و از ضرر و زیان شما جلوگیری کند.

۲٫  شارژ کردن حساب صرافی برای خرید ترون

برای این که بخواهید معاملات خود را شروع کنید ابتدا باید حساب خود را در صرافی شارژ کنید. صرافی‌های داخلی اغلب امکان شارژ حساب شما با استفاده از درگاه‌های پرداخت بانک را می‌دهند. اما درصورتی‌که بخواهید از صرافی‌های خارجی استفاده کنید باید ابتدا در صرافی داخلی ارز دیجیتالی مانند تتر (که معادل دلار است) تهیه کنید و سپس به صرافی خارجی انتقال دهید.

3.   انتخاب میزان ترونی که می‌خواهید معامله کنید

پس از این که حساب خود را شارژ کردید باید انتخاب کنید که چه میزان ارز ترون (Tron) را می‌خواهید بخرید. برای انتخاب میزان ارز دیجیتالی که می‌خواهید بخرید باید به نکات مختلفی فکر کنید. از جمله این نکات میزان ریسک شماست. بهتر است معاملات میزانی از ریسک را برای خود تعیین کنید که درصورتی‌که معامله شما طبق انتظار پیش نرفت زیان سنگینی نکنید که نتوانید آن را تحمل کنید.

پیش‌بینی قیمت ترون در سال ۲۰۲۳

روند تکنیکال ارز ترون مانند بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ نزولی بوده است. در نمودار این ارز دیجیتال دیده می‌شود که قیمت ترون در حال فشردگی قرار دارد و به‌زودی باید تکلیف صعود یا نزول را مشخص کند.

اگر قیمت بتواند مثلث ایجاد شده در نمودار را به سمت بالا بشکند می‌تواند رشد خوبی را در سال ۲۰۲۳ تجربه کند. به همین جهت پیش‌بینی بیشتر کارشناسان از آینده ارز ترون در سال ۲۰۲۳ صعودی است. وب‌سایت Changely‌ یکی از سایت‌هایی است که به پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

کارشناسان این وب‌سایت معتقد هستند که ارز دیجیتال ترون می‌تواند در سال ۲۰۲۳ تا قیمت ۰٫۹۲۹۹ دلار بالا برود و رشد دلاری ۶۹ درصدی را تجربه کند. درصورتی‌که صعود طبیعی قیمت دلار در کشورمان را نیز در نظر بگیریم به‌راحتی می‌توان رشدی بیش از ۱۰۰ درصدی را برای قیمت ارز ترون (TRX) پیش‌ بینی کرد. بااین‌وجود همیشه باید احتمالات دیگر را هم در نظر گرفت و در معاملات بااحتیاط عمل کرد. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله اصلی ترین دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی چیست؟ را بخوانید.

سخن پایانی

برای شروع خرید و فروش ارز ترون در سال ۲۰۲۳ باید صرافی مناسبی را انتخاب کنید و با تحلیل مناسب اقدام به خریدوفروش این ارز دیجیتال کنید باتوجه‌به پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال بتواند روند صعودی خود را در سال ۲۰۲۳ شروع کند و سود مناسبی را به خریداران این ارز برساند.

دیدگاهتان را بنویسید