قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > روال مراقبت از پوست را چگونه از تابستان به پاییز تغییر دهید

روال مراقبت از پوست را چگونه از تابستان به پاییز تغییر دهید

روال مراقبت از پوست با تغییر فصول، متفاوت است و شرایط پوستی کاملا با دما و رطوبت مرتبط هستند. احتمالاً شما روال مراقبت از پوست و همچنین محصولاتی را دارید که در زمان‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنید. اما بهتر است بدانید که با تغییر فصول، پوست شما نیز تغییر کرده و زمان تغییر روتین پوست از تابستان به پاییز رسیده است.

اغلب رطوبت هوا در تابستان، رطوبت سطح پوست را افزایش می‌دهد. با افزایش چربی و عرق در تابستان به محصولات سبک‌تر نیاز دارید و همچنین استفاده از لایه‌بردار مناسب برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ بسیار موثر است. بهتر است از لوازم بهداشتی صورت ، متناسب با هر فصل را استفاده کنید تا پوستتان سالم و زیبا بماند.

هوای پاییز خنکی و افت رطوبت را به ارمغان می‌آورد که این آب و هوا باعث خشکی پوست نیز می‌شود. همچنین وجود وسایل گرمایشی و دوش آب گرم از دیگر مواردی هستند که این خشکی را تشدید می‌کنند. حتی در برخی از مواقع، استفاده نکردن از محصولات مراقبتی مناسب برای این فصل، ممکن است موجب اگزما و خارش پوست شود.

بنابراین بهتر است همانطور که لباس‌های تابستانه خود را با ژاکت‌های گرم جا‌به‌جا می‌کنید، روتین و محصولات مراقبت از پوست صورت خود را نیز اصلاح نمایید. خوشبختانه، قرار دادن محصولات جدید در روتین مراقبت از پوست پاییزی کار سختی نیست. برای کمک به انتقال روتین مراقبت از پوست از تابستان به پاییز، فقط باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

تغییر روتین پوست از تابستان به پاییز

یکی از مهم‌ترین موارد در تغییر این روتین، خرید ماسک صورت مناسب پوستتان است. برای فصل پاییز با توجه به خشکی پوست، بهتر است از ماسک‌های آبرسان استفاده نمایید. انواع ماسک صورت در مدل‌های مختلف در دسترس هستند که می‌توانید با توجه به کارایی منحصربه‌فرد‌ هر کدام مدل موردنظرتان را از بین آن‌ها تهیه کنید.

قدم بعدی برای چیدن روتین پوستی پاییزی، این است که پاک‌کننده تابستانی خود را تعویض کنید. شوینده صورت فومی یا ژلی که در تابستان استفاده می‌کردید ممکن است در این فصل از چرب شدن پوست جلوگیری کرده و رطوبت آن را تامین کند. اما با وجود هوای سرد پاییز، باید به دنبال محصولاتی باشید که بتوانند این رطوبت را حفظ کرده و پوست شما را بدون از بین بردن روغن‌های محافظتی پاک کنند.

از شوینده‌هایی که حاوی محتوای اسیدی بالا هستند، اجتناب کنید. محصولاتی که در ترکیباتشان اسید سالیسیلیک و اسید گلیکول دارند، برای استفاده در فصول سرد سال نمی‌توانند مناسب باشند. اگر چه این محصولات برای برخی از مصارف بسیار موثر هستند، اما برای این فصل ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد.

در تغییر روتین پوست از تابستان به پاییز بهتر است به دنبال شوینده و پاک‌کننده‌هایی باشید که بافت کرمی داشته و غنی از رطوبت هستند تا برای پوست شما ملایم بوده و آبرسانی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. هیچ چیز آرامش‌بخش‌تر از شروع یا پایان یک روز با دوش آب گرم نیست اما بهتر است برای دوش گرفتن یا حمام کردن از آب بیش از حد گرم استفاده نکنید.

اگرچه ممکن است در لحظه احساس خوبی داشته باشید، اما دوش‌های طولانی و با آب داغ برای پوست و حتی موها می‌تواند بسیار مضر باشد. علیرغم آنچه ممکن است تصور کنید، آب به پوست شما رطوبت نمی‌افزاید، بلکه روغن‌های طبیعی لازم را از بین می‌برد. بهتر است در روتین مراقبت از پوست در پاییز ، زمان دوش آب گرم را کمتر کرده و از محصولات پاک کننده ملایم غنی از رطوبت استفاده کنید.

یکی از نکات مراقبت از پوست در زمستان یا پاییز استفاده از یک مرطوب کننده غلیظ‌تر است. هر چقدر که دمای هوا کمتر شود، احساس خشکی بیشتری بر روی پوست خود می‌کنید. در این صورت، باید مرطوب کننده سبک و بدون چربی که در تمام تابستان از آن استفاده کردید را کنار گذاشته و به سراغ یک آبرسان سنگین‌تر بروید.

مرطوب کننده‌های قوی، حاوی ترکیباتی هستند که اسیدهای چرب ضروری و سالم پوست که به طور طبیعی در آن وجود دارد، حفظ می‌کند. بهتر است در دو نوبت صبح و شب از این محصول استفاده کنید. طبق نظر برخی از متخصصان پوست بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های مرطوب کننده یا آبرسان بلافاصله پس از شستشو با شوینده مناسب است. زیرا این زمان پوست قادر است بیشترین رطوبت را جذب کند.

روتین مراقبت از پوست در پاییز

روتین مراقبت از پوست در پاییز شامل مواردی است که باید آن‌ها را رعایت کرده تا پوستی شاداب و سالم داشته باشید. استفاده از برخی محصولات که فقط مخصوص این فصل هستند، می‌تواند یک گزینه عالی باشد. بهتر است یک ماسک شب را به روتین پوستی خود اضافه کنید. زیرا یکی دیگر از راه‌های کمک به آبرسانی پوست در پاییز، استفاده از این ماسک‌ها هستند.

با تغییر فصل ممکن است پوست صورت تحریک شده و دچار خشکی، قرمزی و حساسیت شود. با یک ماسک کرمی حاوی روغن‌های مرطوب کننده، مراقبت بیشتری از پوست خود داشته تا با کاهش دما به آبرسانی آن کمک کنید. قبل از خواب یک ماسک صورت شب بزنید، این ماسک‌ها برخلاف مدل‌های دیگر نیاز به شستشو نداشته و باید بگذارید روی پوست باقی بماند.

پس از استفاده از این نوع ماسک، می‌بینید که بلافاصله پوست هیدراته شده و درخشان‌تر به نظر می‌رسد. هر شب آن را قبل از خواب روی پوست تمیز زده و به تنهایی یا به عنوان آخرین مرحله بعد از کرم یا سرم دور چشم خود استفاده کنید. یکی دیگر از موارد مهم در روتین پوستی پاییزی استفاده از یک سرم یا روغن صورت مناسب است.

هنگامی که وسایل گرمایشی را روشن می‌کنید، مرطوب کننده روزانه ممکن است برای پوست‌های بسیار خشک کافی نباشند. بنابراین بهتر است قبل از مرطوب کننده، یک روغن متناسب با پوستتان را استفاده نمایید. همچنین یکی از نکات مراقبت از پوست در زمستان این است که چند قطره روغن را با مقداری از مرطوب کننده خود مخلوط کرده تا آبرسانی بیشتری داشته باشید.

سرم‌ها حاوی مولکول‌های کوچک‌تری نسبت به مرطوب کننده‌ها هستند، بنابراین خاصیت افزایش رطوبت آن‌ها بیشتر است. یکی از سرم‌های حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فعال را برای مقابله با پیری و کدری پوستتان انتخاب نمایید. اگر پوست بسیار چرب یا به شدت خشکی دارید، محصولاتی مانند ژل شستشوی صورت خوب الانزا را با احتیاط انتخاب کنید، زیرا هر محصولی متناسب با انواع پوست عملکرد خاصی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید