قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > روش تهیه شیر پاک کن در خانه

روش تهیه شیر پاک کن در خانه

روش های در این پست برای پاک کردن پوست تان به شما معرفی می کنیم تا بدون عوارض ماده های پاک کننده شیمیایی پوست خود را پاک کنید .

اگر پاک‌کننده پوست صورت‌تان را در خانه بسازید هم خیلی ملایم‌تر است هم ارزان‌تر می‌شود. پاک‌کننده طبیعی هیچ‌گونه ماده نگهدارنده یا شیمیایی ندارد و شما می‌توانید یک پاک‌کننده تازه و طبیعی مناسب پوست صورت‌تان بسازید.

روش تهیه شیر پاک کن در خانه
روش تهیه شیر پاک کن در خانه

پوست‌تان خشک است یا چرب؟

اگر پوست چرب دارید باید از موادطبیعی استفاده کنید که پایه اسیدی دارند، این مواد غذایی می‌تواند،‌چربی پوست شما را کم کند. تا می‌توانید از مواد غذایی مثل انواع مرکبات استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید از مواد دارای خاصیت التیامی مثل آلوورا یا چای سبز استفاده کنید.

وقتی پاک‌کننده صورت شما کاملا از مواد طبیعی باشد می‌توانید مطمئن باشید، پوست‌تان خشک نمی‌شود و هیچ عوارضی برای پوست شما پیش نمی‌آید،  برای این‌که بهترین نتیجه را از پاک‌کننده طبیعی خود بگیرید، بهتر است قبل از استفاده از پاک‌کننده، صورت‌تان را با آب گرم مرطوب کنید و بعد از مالیدن پاک‌کننده روی صورت با حرکات دورانی پوست صورت‌تان را ماساژ دهید سپس صورت را آب بکشید.

با این استراتژی می‌توانید مطمئن باشید تمام منافذ پوستی شما باز می‌شود. بعد از آب کشیدن صورت نیز آرام حوله را روی صورت بگذارید و به هیچ‌وجه حوله را روی صورت نکشید، چون کشیدن حوله روی صورت می‌تواند به بافت‌های پوستی شما آسیب بزند و درنتیجه باعث چروک زودرس می‌شود.

پاک‌کننده انرژی‌بخش

از خواص این میوه چهارفصل بهره‌مند شوید. یک برش سیب پوست‌کنده را با۲ قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای‌خوری آب مرکبات (لیمو یا پرتقال) به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا به شکل خمیر شود. شما می‌توانید این مخلوط را تا ۳روز در یخچال نگهداری کنید و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید،‌این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

می‌خواهید پوست‌تان مرطوب باشد؟

پوست‌های خشک به مرطوب کننده‌ای احتیاج دارند که چربی‌های طبیعی پوست را از بین نبرد و به پوست رطوبت نیز برساند. یک‌چهارم خیار بدون پوست را له کنید و آب آن را بگیرید،‌ سپس با ۲ قاشق غذاخوری ماست و۲ قاشق غذاخوری جو پخته به‌خوبی با هم مخلوط کنید بعد از آن با یک پنبه این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید.

پوست‌تان آسیب دیده‌است؟

یک برگ بزرگ آلوورا پوست‌کنده را با یک برش کوچک انبه پوست‌کنده و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری ماست را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس روی صورت و به‌خصوص جاهای آسیب‌دیده بمالید. بااین کار می‌توانید،‌ پوست‌تا ن را ترمیم کنید و دوباره جوان به نظر برسید.

پاک‌کننده‌های مناسب پوست چرب را بشناسید

اگر از شست‌وشوی پوست‌تان خسته شده‌اید و مدام باید برای درمان جوش صورت‌تان نزد پزشک بروید و با استفاده از انواع کرم‌ها  چربی‌های پوست خودتان را متعال کنید،‌تنها کافی است،‌ دست به کار شوید و ماسک طبیعی زیر را در خانه‌تان بسازید.

۱- با یک دستمال نخی کمی شیر روی صورت‌تان بمالید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست خشک شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

۲- مقدار مساوی شیر، عسل و دانه‌های کنجد را با هم مخلوط کنید تا شکل خمیری پیدا کند، این مخلوط می‌تواند برای تمام بدن شما مفید باشد.

۳- مقداری آب‌‌لیمو، عسل و سفیده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید، سپس آن را روی صورت‌تان بگذارید تا روی صورت‌تان خشک شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

آبانک

دیدگاهتان را بنویسید